Geachte lezers,
Bij een Windows 2000 client heb ik een probleem met mijn geluid.
Het geluid werkt namelijk niet. Alle drivers zijn netjes geinstalleerd en volledig up to date.
Na lang zoeken heb ik de oorzaak gevonden van het probleem.
Bij de geluidsinstellingen van het configuratiescherm kan worden aangegeven welk
apparaat je voorkeur heeft bij het afspelen van muziek.
Hier staat geen geluidsapparaat geselecteerd. Wanneer je vervolgens het juiste apparaat
selecteerd en netjes op ok drukt en de pc reboot zijn de instellingen niet opgeslagen.
(tevens staat hier een vinkje dat alleen voorkeursapparaten gebruikt mogen worden.)
Nu ben ik administrator op deze pc dus ik zou voldoende rechten moeten hebben om een
dergelijk wijziging te kunnen maken.
Alle tips zijn zeer welkom
Bij een Windows 2000 client heb ik een probleem met mijn geluid.
Het geluid werkt namelijk niet. Alle drivers zijn netjes geinstalleerd en volledig up to date.
Na lang zoeken heb ik de oorzaak gevonden van het probleem.
Bij de geluidsinstellingen van het configuratiescherm kan worden aangegeven welk
apparaat je voorkeur heeft bij het afspelen van muziek.
Hier staat geen geluidsapparaat geselecteerd. Wanneer je vervolgens het juiste apparaat
selecteerd en netjes op ok drukt en de pc reboot zijn de instellingen niet opgeslagen.
(tevens staat hier een vinkje dat alleen voorkeursapparaten gebruikt mogen worden.)
Nu ben ik administrator op deze pc dus ik zou voldoende rechten moeten hebben om een
dergelijk wijziging te kunnen maken.
Alle tips zijn zeer welkom