Probleem met P5B deluxe (vast zitten en geluid)

Pagina: 1
Acties:

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 13:34
Sinds ik dit moederbord heb gekocht heb ik wat vreemde problemen die ik niet eerder ben tegen gekomen ook niet op tweakers.

Op een dag had ik het ding dus in elkaar gezet windows geinstaleerd alle drivers en een paar spellen.
opeens deed het geluid het niet meer. velen dingen heb ik verandert aan de settings maar dat werkte niet.
dus ik had de drivers maar opnieuw geinstaleerd. daarna deed het geluid het weer maar naar een paar dagen deed die het weer niet.
Dus de nieuwe drivers gedownload helaas hier hetzelfde probleem mee.

de samenstelling van mijn pc is als volgt: Asus P5B deluxe, Core 2 duo e6400, Twinmos twister pc2 6400 1gig, 2 harddisks 500gig, een goedkope sweex voeding 400W, 7800GT van xfx.
Wat mij ook opviel dat de pc gewoon niet wilde afsluiten of vast bleef hangen en er niet meer uitwilde dus tot ik de pc geheel via de knop blijven indrukken uit moest zetten.

Dit is dus niet echt normaal maar dit zou misschiens kunnen komen door de voeding.

Weten jullie een oplossing?
Ligt het misschiens aan het moederbord dat kapot is of zou het aan de voeding kunnen liggen of iets anders?

Alvast bedank voor de hulp. ;)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al.
Een goedkope sweex 400w voeding, probeer eens een goede voeding te lenen van iemand of koop gewoon een nieuwe degelijke voeding van een a-merk. Dus geen sweex / q-tec crap :)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Black_Adder schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:02:
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al.
Een goedkope sweex 400w voeding, probeer eens een goede voeding te lenen van iemand of koop gewoon een nieuwe degelijke voeding van een a-merk. Dus geen sweex / q-tec crap :)
Ik weet niet of dat gaat werken, mij papa heeft zo'n compaq dingetje en af en toe doet het geluid het daar ook niet. Soms werkt het dan weer na opnieuw opstarten, maar soms moeten de drivers er opnieuw op. Ik ben er nog niet achter wat het is, hij heeft het nu een tijdje niet meer gehad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan nog: ik zou gisteren die Sweex al hebben weggegooid en een goede voeding gekocht. Je mag, in mijn ogen, blij zijn dat je PC al zo lang aan kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof