Ik probeer Plesk 7 werkend te krijgen met 2 DNS servers. Het is de bedoeling dat de BIND server van plesk alle aangemaakte/verwijderde/aangepaste/etc records kopieerd naar een Windows 2003 DNS server. Op dit moment worden gewijzigde records in Plesk aangepast in de W2k3 DNS server, maar nieuwe records e.d. worden niet gekopieerd. Hoe los ik dit op?
Zone transfers 
Heb je zelf al geprobeerd het op te lossen? Zo te zien niet namelijk....
Heb je zelf al geprobeerd het op te lossen? Zo te zien niet namelijk....
Jawel, heb verschillende testopstellingen gemaakt, maar ik krijg op de secondary (dus de MS server) een foutmelding als ik de zone probeer te transferren. Heb ook heel veel afgegoogled, maar nog geen succes. Dat vind ik ook erg raar, aangezien ik denk ik niet de enige ben die dit wil bereiken (heb wel kunnen vinden hoe het werkt als de tweede server ook een BIND server is).
Ja, zo werkt het dus niet.
Je geeft nu al wat meer info, maar het is niet de bedoeling dat wij per post om meer info moeten gaan smeken.
In PNS word verwacht dat je weet waar je mee bezig bent, en een goede topicstart plaatst waarin je duidelijk uitlegt wat je probleem is, wat je allemaal geprobeert hebt en waar het met welke foutmeldingen mis gaat.
Verder zou ik je willen adviseren links en rechts eens een enter te plaatsen, alles achterelkaar intypen leest niet echt fijn.
Je geeft nu al wat meer info, maar het is niet de bedoeling dat wij per post om meer info moeten gaan smeken.
In PNS word verwacht dat je weet waar je mee bezig bent, en een goede topicstart plaatst waarin je duidelijk uitlegt wat je probleem is, wat je allemaal geprobeert hebt en waar het met welke foutmeldingen mis gaat.
Verder zou ik je willen adviseren links en rechts eens een enter te plaatsen, alles achterelkaar intypen leest niet echt fijn.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()