SRU9600 op media center

Pagina: 1
Acties:
  • 1.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xerizz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een Philips SRU 9600 universele afstandsbediening. Nu ben ik van plan een media center te gaan aanschaffen en vroeg ik met af of ik deze afstandsbediening daar op een of andere manier ook voor zou kunnen gebruiken. Wat voor IR-receiver zou ik dan moeten hebben. En zou dit gewoon werken? Of moet ik een andere mediacenter afstandsbediening aanschaffen en dan de SRU9600 daarvan laten 'leren' (je kunt het laten 'leren' door de andere afstandsbediening erop te richten)?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39

Jag

Lijkt me niet handig. Die mce remote is bijzonder praktisch. En zo duur is ie niet ook.

Verwijderd

Volgens (http://www.techeblog.com/...hilips-sru9600-remote)...
I have one.
It works on the Xbox 360, since the 360 accepts the standard MCE PC codes.
It just blows the Harmony away! The ease of setup is amazing!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 17:05 ]

• Xerizz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Het gaat ook niet om het geld wat de MCE remote kost, maar meer om het feit dat het fijn zou zijn om alles met 1 remote te kunnen bedienen. Maar zou ik hem sowieso moeten kopen omdat ik de ontvanger ervan nodig heb?
Of kun je hier elke IR-ontvanger voor gebruiken? (zelfs die van een andere IR muis/toetsenbord combinatie?)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Willem2

Ω is futile

Of je elke ontvanger ervoor kunt gebruiken weet ik niet, maar je kunt de losse USB IR oogjes voor MCE gewoon los kopen (bij Zercom en Computerland bijvoorbeeld).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Willem2 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:37:
Of je elke ontvanger ervoor kunt gebruiken weet ik niet, maar je kunt de losse USB IR oogjes voor MCE gewoon los kopen (bij Zercom en Computerland bijvoorbeeld).
Oogjes? Dat lijkt me niet genoeg, daar zulk je wel de IR blasters mee bedoelen. Die het/een IR signaal 'doorgeven' aan bijv. een Settop box.

Je hebt een 'echte' infrarood ontvanger nodig. En als je ZP MCE2005 wilt gaan gebruiken zou ik toch echt de 'officiele Microsoft USB IR ontvanger aanraden. Dat ben je zeker van 100% comptabiliteit. Die is ook wel los te koop bij paradigit weet ik. Echter je zult wellicht ook toch een remote/afstandsbediening nodig hebben want hoe wil je anders de IR codes in je Philips SRU9600 krijgen? Moet toch dmv de leerfunctie denk ik. Of je moet even tijdelijk een MS MCE remote ergens kunnen lenen....
Van de Logitech Harmony staan de codes in principe online in hun database en hoef je dus geen originele remote te hebben.......

Ze schijnen inderdaad allebei prima te werken (Philips als Harmony) echter de Philips zou de zgn. triple tap functie (SMS, T9, toets2=2,a,b &c) niet ondersteunen. Kan nog een afweging zijn,mocht je hem nog kunnen ruilen :P , aangezien die in MCE wel nuttig is bij bijv. muziek zoeken.....Daarom heb ik een Harmony genomen....
Nog een verschil:
Deze heeft een prachtige vormgeving en het draaiwieltje geeft een supersnelle toegang tot de verschillende toestellen. Het grote minpunt van de Phillips is dat je deze niet zelf kan configuren qua eksta knoppen met bijbehorende namen.
Zijn "maatkostuum" is te krap. Phillips had de configuratie flexibeler moeten maken.
Qua design moet de Harmony het afleggen tegen de Phillips, echter van de bijna onbeperkte mogelijkheden van de Harmony kan Phillips nog veel leren.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Willem2

Ω is futile

kaajee schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:09:
[...]

Oogjes? Dat lijkt me niet genoeg, daar zulk je wel de IR blasters mee bedoelen. Die het/een IR signaal 'doorgeven' aan bijv. een Settop box.
[...]
Nee, ik bedoelde met MCE IR usb oogjes de MS MCE USB IR ontvanger. Misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven. Daar kun je vervolgens over het algemeen dan wel weer 2 IR blasters in prikken, maar daar vroeg de TS niet om volgens mij.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vroeg me af hoe het LCD scherm eruit ziet als je een DVD speler of je media center bedient. Heeft iemand daar een foto van?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
compie schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:05:
Ik vroeg me af hoe het LCD scherm eruit ziet als je een DVD speler of je media center bedient. Heeft iemand daar een foto van?
Maar de SRU9600 heeft helemaal gene LCD scherm, hier heb je afbeeldingen.
Ben je niet in de war met de nieuwe SRM7500?
Pagina: 1