Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

plichten na ondertekenen vast contract

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben nu gedetacheerd, maar ik heb een vast contract aangeboden gekregen.
Ik moet dit nu al tekenen, maar het zal pas per 1 april 2007 ingaan.
Wat ik mij afvraag is wat mijn plichten zijn in de tussentijd?
Kan ik eventueel nog afzien van deze aanstelling, bijvoorbeeld als ik in de tussentijd iets anders vind?

Alvast bedankt.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat kan je toch gewoon nalezen in je contract wat je moet tekenen? Meestal zit je gewoon aan een opzeg periode vast. Dus als je opzegt duurt het nog een x aantal maanden voordat het contract afloopt. Het lijkt me daarvoor niet uit te halen dat je opzegt voordat je contract ingaat. Maar dat zou je even na moeten lezen of er wat over in staat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Misschien moet je eerst je contract eens lezen? Het hangt er nogal vanaf wat er precies instaat. Maar doorgaans heb je gewoon 1 of 2 maand opzegtermijn, ook als je contract nog niet is ingegaan. Of dat netjes is is iets anders.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:11:
Goedemorgen,

Ik ben nu gedetacheerd, maar ik heb een vast contract aangeboden gekregen.
Ik moet dit nu al tekenen, maar het zal pas per 1 april 2007 ingaan.
Wat ik mij afvraag is wat mijn plichten zijn in de tussentijd?
Kan ik eventueel nog afzien van deze aanstelling, bijvoorbeeld als ik in de tussentijd iets anders vind?

Alvast bedankt.
Ik neem aan dat daar ook een proeftijd inzit (vaak 1 of 2 maanden) waarin zowel jij als je werkgever zonder opgaaf van rede het contract kan opzeggen. Dit zal ingaan op ingangsdatum van contract (1 april dus) Voor die tijd lijkt het me helemaal geen probleem... Anders zal je het meteen op de 1e dag moeten doen...

Verwijderd

Topicstarter
Er staat verder niets specifiek in over opzegtermijn e.d.
Dat staat waarschijnlijk wel in de CAO.
Uiteraard kan ik directop de 1e dag opzeggen, en mijn gevoel zegt dat het dus voor 1 april zowiezo wel zou kunnen. Ik wil het toch even zeker weten.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als er een proeftijd in zit hoef je er niet echt druk om te maken, je kunt gewoon dag zeggen zonder reden, al zal het detacheringsbureau daar niet echt blij mee zijn,
als die dat niet heeft beding je er gewoon een.

Verwijderd

Je kunt ook je contract opzeggen voordat hij in gaat. Als er niets in staat over opzeg termijn en er is geen COA voor jou bracnh dan heb je altijd nog een wetteleijke opzegtermijn van 1 maand iirc.

ik had een contract getekend bij een bedrijf, vervolgens had het bedrijf waar ik nog werkte mij een contract aangeboden dat ik niet kon wijgeren en dus getekend had. En toen bood het eerste bedrijf buiten mijn verwachting mij een nog beter contract aan. dus toen had ik 3 ondertekende arbeids contracten :D
Pagina: 1