Toon posts:

81cm LCD TV op X1950XTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik denk eraan om een 81cm LCD TV te kopen, (1366*768) TV heeft een HDMI aansluiting.
mijn videokaart heeft 2x DVI out;

ik wil dit gebruiken om te gaan gamen op een super vet screen _/-\o_

zal ik dezelfde kwaliteit hebben als op mijn "gewone" Acer TFT monitor?
ik zal uiteraard een convertor van DVi => HDMI moeten gebruiken, maar de max resolutie van mijn Acer is 1440*900 ...

enfin, wat ik wil weten is of een dergelijke setup (met connector convertor en derelijke) mooie resultaten zou geven in games....

iemand ide een dergelijke set up heeft en iets kan laten weten zou zeer geapprecieerd worden!

dank bij voorbaat

raf

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Minder pixels en een groter schermoppervlak zal resulteren in een minder scherp beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door vleppyniles op 11-12-2006 10:42 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Een groter schermoppervlak zal van een afstandje gezien resulteren in een intensere game-ervaring. Van dichtbij gezien zal zo'n groot scherm resulteren in een zere nek. Het ligt er een beetje aan wat de afstand is van oog tot LCD-TV.

Onthoudt dat je door de combinatie lage resolutie & grote afstand tot scherm niet teveel hoeft verwachten van de bruikbaarheid bij webbrowsen, tekst en andere windows zaken.

Edit:
Technisch gezien moet het geen probleem zijn om je HDMI scherm via een DVI -> HDMI adapter op je scherm aan te sluiten. Zo'n adapterkabel kost wel wat, maar het signaal is zowel bij DVI als HDMI digitaal, dus de beeldkwaliteit zal even goed blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 11-12-2006 12:57 ]

Goud is geen geld

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-07 21:19
DVI>HDMI kabels kosten tegenwoordig niet veel meer hoor, tenzij je voor de "echte" kabels wilt gaan, die kostten rond de 80 euro voor 5m. Ik zelf heb een 5m kabel voor €18 exbtw, en het beeld ziet er prima uit, ook HD content.

Verwijderd

Topicstarter
de afstand tusse mijn ogen en het scherm zal zo een 50-60 cm zijn...
en het is grotendeels voor gamen en af en toe eens de krant lezen online

is dat te doen met zo een 82cm beest? hij kost 600 euri in de aanbieding, maar ik wil em dus enkel en alleen om als monitor te dienen - ik kwijl nu al bij het idee van al die supervette games op zo een hulk van een scherm !

maar is het wel te doen? ik zou niet graag een miskoop van 600€ doen...

alvast bedankt voor jullie reacties!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:36:
de afstand tusse mijn ogen en het scherm zal zo een 50-60 cm zijn...
en het is grotendeels voor gamen en af en toe eens de krant lezen online

is dat te doen met zo een 82cm beest? hij kost 600 euri in de aanbieding, maar ik wil em dus enkel en alleen om als monitor te dienen - ik kwijl nu al bij het idee van al die supervette games op zo een hulk van een scherm !

maar is het wel te doen? ik zou niet graag een miskoop van 600€ doen...

alvast bedankt voor jullie reacties!
Wat jij ermee wilt kan uitstekend. Op een afstand van een halve meter is alles op het scherm uitstekend leesbaar, maar de afstand is wel dusdanig klein dat je misschien last gaat krijgen van je nek (op lange duur). Aangeraden is om het scherm toch wel iets verder weg te zetten, minimaal 80 cm lijkt mij gezonder.

Game-ervaring op zo'n mega scherm is natuurlijk wel groots, al zal de beeldkwaliteit het niet halen bij een TFT van 19'' met 1280x1024.

Voor 600 euro is het echt geen miskoop, want als het computeren ermee niet bevalt heb je altijd nog een mooie grote TV. ;)

Waar staat die aanbieding?

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hypercarrefour...tStartRow=61&subEnseigne=

item nummer 62. is wel een B merk, BLUEsky. maar dat zijn toch gewoon allemaal smasungs of zo met een ander merk opgeplakt ;)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
gewoon zorgen dat je duidelijke garantie hebt. En desnoods laat je hem all risk verzekeren bij iemand (kost denk ik geen fluit voor 600 euro, ik schat 5-10 euro per maand). Als je dan na een jaar problemen hebt zit je veilig :)

Ctrl+k

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vraag me af als die ATI kaartjes ook die custom resolutie gemakkelijk kunnen regelen,

ivm upgrade in mn media center, t huidige FX5200 kaartje heeft een overscan optie zodat ik de reso passend kan maken :)

maar bij mijn X1900XT kan ik dat niet vinden :?

404 Signature not found

Pagina: 1