Microfoon STM9 aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 20:04

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
HoiHoi,

Op mijn werk, werken we vaak met voice-overs en die besteden we tot nu toe altijd uit.

Nu hebben we een microfoon gekocht "Professional Studio Microphone STM9" en nu willen we dit zelf gaan doen. Omdat de kwaliteit niet enorm goed/hoog hoeft te zijn. Dacht ik gewoon een goede microfoon te kopen (niet zo'n plastic stengeltje uit de computer winkel). Nu heb ik gewoon op Google gezocht naar een professionele studio microfoon. En deze blind besteld, zonder echt goed te lezen hoe dit allemaal werkt |:(

Maar ik heb dus niet echt verstand van dit soort dingen. Ik heb de microfoon gewoon op de mic/line-in van de pc gehangen, en dat werkt dus nie :| Hij doet gewoon niets. Moet ik de microfoon op een of andere manier voeden? Hoe doe ik dit?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt voor een dergelijke mic een phantoomvoeding nodig. Deze kun je eventueel ook wel zelf maken met een of twee 9V batterijen en een handvol componentjes, schema's zijn makkelijk te vinden.

Met allerbeste is echter een echte microfoonvoorversterker. Iets dergelijk is 10x beter dan de microfooningang van je geluidskaart.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?