Logitech EX110 muis verliest connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03-2025
Ik heb een Logitech EX110 geprobeerd te installeren. Dit ging bijna prima.. alleen de muis doet erg vreemd.
De muis maakt verbinding met de desktop, dan kun je er tussen 10 en 20 seconden goed mee werken en dan verliest ie de verbinding weer.
Druk je dan weer op de connect knop komt het weer terug voorn ongeveer 10/20 seconden.
Het ledje brand dan ook niet meer zo fel als het zou horen en gaat uiteindelijk heel snel knipperen.
Iemand een idee wat hier mis mee kan zijn?

Groeten Rudi

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-02 12:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

accu/batterij leeg?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik ken het probleem, bij mij was de oorzaak, dat de ontvanger te dicht bij de desktop stond.
Verder deed de muis het slecht bij mij als de ontvanger op de ps2 poort aangesloten was. Alleen op USB gaat het beter.
Ook storing van andere apparaten kan roet in het eten gooien.Bv het basis station van je draadloze telefoon. Die kun je beter wat uit de buurt zetten. door op de knop van de ontvnager te drukken (afhankelijk van het type) en dan vervolgens de connectieknop van de muis in te drukken, kies je een ander kanaal. Dat wil ook wel eens schelen.
Dat het ledje minder fel brand als de verbinding verbroken wodt hoort. Hij gaat dan in de spaarstand.
Weet je trouwens zeker dat de muis overweg kan met de ontvanger van de desktop(begrijp ik goed dat je de muis later los erbij hebt gekocht?)
Je kunt ook nog even hier kijken als het probleem hardnekkig is.
Groeten Leo
http://logitech-en-amr.cu...xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9MzU*

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:50:
Ook storing van andere apparaten kan roet in het eten gooien.Bv het basis station van je draadloze telefoon. Die kun je beter wat uit de buurt zetten. door op de knop van de ontvnager te drukken (afhankelijk van het type) en dan vervolgens de connectieknop van de muis in te drukken, kies je een ander kanaal. Dat wil ook wel eens schelen.
Dit is niet helemaal waar met de nieuwste software van logitech kun je de kanalen beveiligen tegen dit soort "storings" problemen.

blijkbaar is de ontvanger of de muis stuk. ik zou hem als rma aanbieden bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

• DeRRudi
Batterij is prima, daar ligt het niet aan.
Het is de muis die bij de desktop hoort. Ik heb hem al geprobeerd aan te sluiten via zowel usb als ps/2. Beide het zelfde effect.

Er staat wel een telefoon vlakbij. Zou dat echt de oorzaak kunnen zijn? en hoe kan ik dit beveiligen?

Verwijderd

Misschien is de muis stuk, maar logitech noemt elf zoveel verbindingsproblemen dat het mogelijk toch daar aan ligt.
RMA is toch altijd gedoe, tenzij je het ergens gokocht hebt waar je het zo om kan ruilen.
De telefoon ergens anders zetten is zo geprobreerd. Ook kun je de setpoint software verwijderen en het met de windows drivers proberen. Deze tip komt van logitech zelf.
Ikzelf heb nu mijn derde draadloze desktop en in het begin steeds wat gedoe gehad, maar dat kwam uiteindelijk steeds goed. Als het dan eenmaal goed is gaf het totaal geen problemen meer.

• DeRRudi
Gister de set bij mezelf thuis maar eens getest. Dacht andere omgeving met minder storingen zou het beter moeten gaan. Maar nu ging de muis helemaal niet meer aan. Dwz. hij gaf aan dat ie verbonden was, de knoppen werkten (kon op bureaublad gewoon rechtermuisknop klikken) alleen het lampje ging niet meer aan en 'muizen' deed ie dus niet.
Muis dus kapot. Morgen maar ff terug brengen.

Thnx iig voor de hulp.

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde, bij mij werkte de muis al meteen niet.

Omruilen van alleen de muis heeft het probleem opgelost, tot nu toe werkt het nog steeds prima.
Pagina: 1