[Radeon X1900 XT & Samsung 214T] geen beeld in Windows

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Sinds vanochtend heb ik een vreemd probleem: ik krijg geen beeld meer in Windows. Allereerst de relevante specs:

de videokaart is een Asus Radeon X1900 XT. Daaraan vast zit via DVI een Samsung Syncmaster 214T.

Sinds ik dit systeem heb, heb ik al het vreemde probleem dat de monitor in Windows alleen beeld geeft wanneer Windows is opgestart met de monitor aangesloten. Als ik de PC aanzette met de monitor uit dan moest ik, wanneer Windows eenmaal was opgestart, de DVI connector loshalen en weer aansluiten om beeld te krijgen.

Sinds vanmorgen echter krijg ik helemaal geen beeld meer. Ik krijg netjes het bootscherm en het Windows XP opstart scherm te zien, maar daarna valt het beeld weg. Mijn monitor krijgt geen signaal meer. Ik heb al vanaf een andere PC het systeem met UltraVNC overgenomen en geprobeerd in Windows de monitor uit en aan te zetten, dat werkte niet. Ook de andere DVI poort gaf geen beeld.

Het vreemdste is dat het TV-out signaal nog wel werkt. Sterker: als ik de TV aanzet zie ik daarop het beeld dat eigenlijk op mijn monitor getoond moet worden. Daarom heb ik ook nog geprobeerd om op te starten met de TV-out kabel losgekoppeld, maar helaas werkte dit ook niet.

De monitor en videokaart lijken me beiden niet defect, aangezien ze tijdens het booten nog gewoon beeld geven. Kortom: ik snap er niets meer van... Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

omniscale.nl

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Gebruik je catalyst 6.11? Probeer dan 6.10 of lager.
Ik heb zelf namelijk een x1600 pro en een lg l194wt en ik krijg hiermee ook geen beeld in windows met catalyst 6.11.

• posttoast
Nope, ik gebruik geen 6.11. Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan het niet checken, maar volgens mij draai ik 6.9 of 6.10.

Het probleem is er ook opeens, ik heb gisteravond niets geinstalleerd ofzo maar sinds vanmorgen heb ik gewoon geen beeld meer.

omniscale.nl

• posttoast
En het probleem is opgelost. Eerst vanaf een andere PC via UltraVNC de display drivers gedeinstalleerd. Daarna had ik na een reboot weer beeld (640x480, maar dat is beter dan 0x0 :) ). Toen opnieuw de Catalyst drivers erop gegooid en voila: probleem opgelost. Ik snap er nog steeds niets van, maar ik ben blij dat ik weer iets kan zien.

omniscale.nl