Ik heb dus net mn iiyama Vision Master Pro 450 ontvangen en die heb ik dus geinstalleerd. Daarna heb ik het aantal Hz voor elke resolutie in windows op het maximum gezet. Maar als ik nu half-life speel en in het monitor menu het aantal Hz check draait ie op 85 Hz. Ik speel Half-life in 1024*768 en met deze resolutie kan mn beeldscherm eigenlijk 120 Hz aan, en in Windows zelf draait ie dan ook 120 Hz, maar dat doet ie dus niet in HL.... weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Ehm... aangezien ik in windows wel 120 hz kan draaien en in HL niet heeft t niks met de videokaart te maken lijkt me...
Volgens mij komt dat doordat in spellen de videokaart wordt aangestuurd door DirectX of Glide en niet door dezelfde software die er ook voor zorgt dat jij je windootjes ziet.
Daar heb ik ook "last" van. Er is in elk geval niets ernstigs aan de hand.
Daar heb ik ook "last" van. Er is in elk geval niets ernstigs aan de hand.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
DirectX gebruikt altijd lagere refreshrates dan je windows desktop, vaak is het zelfs maar 60Hz. Meestal kan je ergens bij de geavenceerde eigenschappen van je vidcard opgeven dat de drivers de directx refreshrate moeten overiden (noem daar eens een beschaafd nederlands woord voor
). Misschien dat je daar eens kan kijken of dat een optie is?
ik heb dus een TNT2 ultra met de (bijna) nieuwste drivers. Als k dan ga naar Additional Properties --> Other options --> zie ik monitor timings staan... bedoelen ze daar HZ mee ?
Verwijderd
joh waar maak jij druk om! ik kan volgens mij 160hz aan in 1024 (22") en heb hem ook op 85hz staan. ik zie het echt niet
Ik zie het wel. Ik merkte namelijk meteen toen ik HL opstartte in het Hl menu al dat het minder Hz was... ik merk trouwens ook dat Hz belangrijker is naarmate je scherm groter is
Logisch, je ooghoeken zijn nl. gevoeliger voor beeldtrillingen dan het centrum van je oog. Daarom kan 120Hz inderdaad beter zijn dan 85Hz bij een groot beeldoppervlak.ik merk trouwens ook dat Hz belangrijker is naarmate je scherm groter is
Ik denk trouwens dat niemand nog zal zeggen dat het beeld trilt als je 100Hz of meer hebt ingesteld.
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
Bah.. 120hz, dat betekend: KOPPIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik dacht het ook duzzja, ik 120hz proberen in 1024x768 op mijn IIyamatje, maar koppijn jonge dat ik kreeg godschruwelijk, moest meteen maar naar me nest gaan. Voelde me zoals je je voelt als je 24 uur geen slaap krijgt, wordt er nog misselijk van ook. gadver, nee joh, 85hz ruled!
ik dacht het ook duzzja, ik 120hz proberen in 1024x768 op mijn IIyamatje, maar koppijn jonge dat ik kreeg godschruwelijk, moest meteen maar naar me nest gaan. Voelde me zoals je je voelt als je 24 uur geen slaap krijgt, wordt er nog misselijk van ook. gadver, nee joh, 85hz ruled!
Winblows onthoud per resolutie EN kleurdiepte je refreshrate... lekker irritant HL menu bv is 16 bit kleur geloof ik..
Ik draai ook met een Pyama, de Pro 410.
Als videokaart heb ik een Asus TNT2 Ultra.
De resolutie bij mij is 1152@864@100Hrz.
Het beeld is helemaal top, staat als een huis.
Wanneer ik hem op 85Hrz zet merk ik dat.
Het beeld is niet stil, Nee eik heb geen Bril en ook niet nodig.
Mzzl Diamon
Ps:
Is dat een goed Nederlands woord.
Als videokaart heb ik een Asus TNT2 Ultra.
De resolutie bij mij is 1152@864@100Hrz.
Het beeld is helemaal top, staat als een huis.
Wanneer ik hem op 85Hrz zet merk ik dat.
Het beeld is niet stil, Nee eik heb geen Bril en ook niet nodig.
Mzzl Diamon
Ps:
Is het niet Overrulen, en in het Nederlands, dus Overstemmen.overiden (noem daar eens een beschaafd nederlands woord voor)
Is dat een goed Nederlands woord.
And The Only One
Verwijderd
je moet het proggie HZTool ff downen, daarmee kan je per resolutie het aantal hz instellen. Heel handig, ik had precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe Samsung 900IFT als jij.
Dit is de officiele homepage:
http://hem.spray.se/doxx/
Dit is de officiele homepage:
http://hem.spray.se/doxx/
Pagina: 1