verwisselbare schijf niet "actief"zichtbaar in mijn computer

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Een beetje een raar en vervelend probleem.
Ik heb een apacher interne cardreader, de ER151.
Dit is een beetje een raar ding,officieel ondersteunt ie geen XD kaarten.
Dit staat nergens in de omschrijving,nergens op het frontje,het hele woord XD komt er niet in voor.
Echter in de SM cardsleuf zit een rare uitsparing waar niets bij staat maar wel ondersteboven een XD card in past en ook uitgelezen wordt.
Kaart is ook gewoon benaderbaar,maar er staat dus nergens dat ie dit ook kan.
(deze informatie voor eventuele aanschaffers van deze reader)

Maar nu het probleem:
In XP wordt de reader zelf herkent en er zijn een aantal verwisselbare schijven aangemaakt.
Als ik in de reader een kaart steek,maakt niet uit welke,dan zie je in "mijn computer" bij het overzicht van de schijven niet welke schijf nu is aangesproken,welke actief is.
Kortom,je moet maar gokken en op de schijven klikken,net zo lang tot je de goede hebt gevonden.
Is er een manier om dit zo te veranderen dat als je een card in de reader steekt,je in "mijn computer" kan zien welke van de in totaal iets van 5 of 6 verwisselbare schijven actief is ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat er nergens iets gezegd wordt over XD is waarschijnlijk vanwege licentietechnische redenen. Op het moment dat het ding het officieel ondersteunt moet er geld voor betaald worden. Op het moment dat hij het toevallig doet, maar er zit geen officiele ondersteuning bij dan hoeven er geen licentiegelden voor betaald te worden.

Wat je kunt doen (wat ik altijd doe) is in je diskmanagment de driveletters verbergen voor de drives die je niet gebruikt (zelf gebruik ik enkel de CF bijv, dus de andere 3 kunnen uit). Dan hoef je niet meer te gokken :)

• Nick39
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:43:
Dat er nergens iets gezegd wordt over XD is waarschijnlijk vanwege licentietechnische redenen. Op het moment dat het ding het officieel ondersteunt moet er geld voor betaald worden. Op het moment dat hij het toevallig doet, maar er zit geen officiele ondersteuning bij dan hoeven er geen licentiegelden voor betaald te worden.

Wat je kunt doen (wat ik altijd doe) is in je diskmanagment de driveletters verbergen voor de drives die je niet gebruikt (zelf gebruik ik enkel de CF bijv, dus de andere 3 kunnen uit). Dan hoef je niet meer te gokken :)
Dank je voor je suggestie,helaas gebruik ik de andere drives ook op 1 na,dus ik zou alleen de gok verlagen van 5 naar 4 ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nick39 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:34:
[...]

Dank je voor je suggestie,helaas gebruik ik de andere drives ook op 1 na,dus ik zou alleen de gok verlagen van 5 naar 4 ;)
Dat is lastig.
En als je die dingen renamed? werkt dat. Voor zover ik weet zijn er wel cardreaders die dat kunnen. En dan geef je iedere drive gewoon de naam wat het is, dat maakt het iig duidelijker.

• Nick39
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:59:
[...]

Dat is lastig.
En als je die dingen renamed? werkt dat. Voor zover ik weet zijn er wel cardreaders die dat kunnen. En dan geef je iedere drive gewoon de naam wat het is, dat maakt het iig duidelijker.
Ik heb hem nu gerenamed,dank je voor het idee,daar was ik nog niet opgekomen.
Er is wel een iconmanager voor zijn opvolger,maar eerst backuppen,dan pas dat proberen ;)
Helaas is dit nu wel zichtbaar in "mijn computer" maar niet in total commander,daar staat nog steeds verwisselbare schijf,en dat dan 5 keer. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 11-12-2006 19:16 ]