Goedendag beste lezers,
Mijn specs:
Voeding: 380Watt Coolermaster
Moederbord: Epox EP - NDA3I , nforce 3 250
Processor: AMD 64 4000+ + Zalman CNPS 7700-AlCu
Geheugen: Corsair pc3200 2 x 512 MB (dual channel)
Videokaart: Geforce 5900XT
Geluid: Audigy 4
Opslag: 2 x 80GB ATA
Ik zit met een zeer vervelend probleem.
Ik heb het bovenstaande systeem een paar weken terug gekocht en dacht even te gaan overklokken.
Standaard loopt de processor op 2400 mhz, ik heb deze op 2750 mhz gezet. Dit heb ik alsvolgt gedaan in de bios.
Divider: op 11 --> 11 x 250 =2750
vcore : +0.05 --> 1,4
RAM: 166mhz (standaard loopt het op 200) --> dmv OC op standaard 200MHZ gehaald
RAM timings : 2,5 3 3 8 1T --> standaar times op 200 MHZ --> deze ook op 166 mhz gezet
Multiplier: 4X
AGP + PCI: Gelockt op 66 mhz en 33 mhz
(Verder heb ik niets anders gedaan)
Superpi 1M : voor OC : 35secs || na bovenstaande OC: 29secs
Dit lijkt me niet een superharde overclock, deze overclock heb ik 1 dag lang zo gelaten.
Ik zit met een zeer vervelend probleem, namelijk de computer werkt minder snel als voor de OC. Vandaag in de ochtend heb ik in de bios "load optimal settings" (standaardwaarden) gedaan, ik wou de computer weer standaard laten lopen omdat hij standaard al zeer snel was realiseerde ik me.
Ik merkte vrijwel direct dat de computer trager was als eerst (voor de OC) terwijl hij precies dezelfde instellingen had. Na mijn computer te restarten startte hij niet meer op. Dus na lang troubleshooten haalde ik een RAM module eruit en de computer deed het weer. De computer draaide op 1 x 512mb ram. Na wat testen bleek dat mij computer niet meer op dual channel wou draaien (heb verschillende modules geprobeerd), 2 x 512 mb op single channel deed de computer wel.
De computer perfomance is dus totaal trager geworden, ik heb de volgende dingen geconstateerd:
SuperPi 1M : 39 Sec ( was voorheen 35 Sec)
CPU fan: Draait op 2800RPM ( was voorheen 1800/1900RPM), maakt nu zeer veel lawaai
OC: opnieuw OC'en heeft ook geen zin 2750MHZ geeft in SuperPi 1M 35sec ( was voorheen 29sec)
Gamen: Muis functioneert anders ( klinkt raar maar het is zo)
Computer: Deze is trager met dingen instaleren
Weet iemand hoe dit kan gebeuren?? Hoe kan ik het weer goed krijgen???
alvast bedankt!!
Mijn specs:
Voeding: 380Watt Coolermaster
Moederbord: Epox EP - NDA3I , nforce 3 250
Processor: AMD 64 4000+ + Zalman CNPS 7700-AlCu
Geheugen: Corsair pc3200 2 x 512 MB (dual channel)
Videokaart: Geforce 5900XT
Geluid: Audigy 4
Opslag: 2 x 80GB ATA
Ik zit met een zeer vervelend probleem.
Ik heb het bovenstaande systeem een paar weken terug gekocht en dacht even te gaan overklokken.
Standaard loopt de processor op 2400 mhz, ik heb deze op 2750 mhz gezet. Dit heb ik alsvolgt gedaan in de bios.
Divider: op 11 --> 11 x 250 =2750
vcore : +0.05 --> 1,4
RAM: 166mhz (standaard loopt het op 200) --> dmv OC op standaard 200MHZ gehaald
RAM timings : 2,5 3 3 8 1T --> standaar times op 200 MHZ --> deze ook op 166 mhz gezet
Multiplier: 4X
AGP + PCI: Gelockt op 66 mhz en 33 mhz
(Verder heb ik niets anders gedaan)
Superpi 1M : voor OC : 35secs || na bovenstaande OC: 29secs
Dit lijkt me niet een superharde overclock, deze overclock heb ik 1 dag lang zo gelaten.
Ik zit met een zeer vervelend probleem, namelijk de computer werkt minder snel als voor de OC. Vandaag in de ochtend heb ik in de bios "load optimal settings" (standaardwaarden) gedaan, ik wou de computer weer standaard laten lopen omdat hij standaard al zeer snel was realiseerde ik me.
Ik merkte vrijwel direct dat de computer trager was als eerst (voor de OC) terwijl hij precies dezelfde instellingen had. Na mijn computer te restarten startte hij niet meer op. Dus na lang troubleshooten haalde ik een RAM module eruit en de computer deed het weer. De computer draaide op 1 x 512mb ram. Na wat testen bleek dat mij computer niet meer op dual channel wou draaien (heb verschillende modules geprobeerd), 2 x 512 mb op single channel deed de computer wel.
De computer perfomance is dus totaal trager geworden, ik heb de volgende dingen geconstateerd:
SuperPi 1M : 39 Sec ( was voorheen 35 Sec)
CPU fan: Draait op 2800RPM ( was voorheen 1800/1900RPM), maakt nu zeer veel lawaai
OC: opnieuw OC'en heeft ook geen zin 2750MHZ geeft in SuperPi 1M 35sec ( was voorheen 29sec)
Gamen: Muis functioneert anders ( klinkt raar maar het is zo)
Computer: Deze is trager met dingen instaleren
Weet iemand hoe dit kan gebeuren?? Hoe kan ik het weer goed krijgen???
alvast bedankt!!