[JS/Iframe] Extern style toepassen bij submit iframe

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Voorbeeldje:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function SubmitFP()
{
       document.getElementById('foo').style.width = '700px'; // increase
       document.getElementById('content').style.display = 'none'; // hide text
       submit_formpje(); // submit form
}
HTML:
1
2
3
4
5
6
<html>
<body>
<iframe id="foo" src="iets.html">
<p id="content">tekst</p>
</body>
</html>

Situatie: iframe wordt geladen en wanneer er op de submit button wordt geklikt (die zich dus binnen het iframe bevindt), wordt SubmitFP() uitgevoerd.

Gewenste resultaat: iframe width neemt toe naar 700px en p#content wordt niet meer getoond.

Probleem alleen waar ik niet aan had gedacht (niet veel JS ervaring), is dat niet gaat werken. Vanuit het iframe kan ik met de JS die ik heb gemaakt nooit p#content, wat zich buiten het iframe bevind, benaderen. En iframe#foo kan ik ook niet benaderen voor dezelfde reden.

Nu alleen, ik heb geen idee in welke richting ik de oplossing moet zoeken. Kortom, kan iemand mij een suggestie geven hoe ik dit zou kunnen oplossen :) ? Iframe kan worden aangepast, maar de submit button buiten het iframe plaatsen is geen optie.

Kwam wel topics tegen over 2 iframes, maar niet mijn situatie. Weet ook niet met welke termen ik kan zoeken, als mijn idee al zou kunnen worden uitgevoerd.

Kan iemand me op weg helpen met een suggestie :) ?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Parent toevoegen aan .document werkt als het maar van hetzelfde domein komt. Excuses, dit topic kan weg zakken voor de search :) Nu ik met de juiste zoektermen heb gezocht kon ik het wel vinden. Zal met external te zoeken, ipv parent :)

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2006 02:29 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Je kunt een onload event aan je iframe hangen. Maar die wordt dan pas getriggerd als het resultaat van de submit bekent is. Waarom zou je trouwens niet p#content kunnen bereiken? Je kunt toch via parent.document.getElementById('content') het element gewoon bereiken lijkt me?

Edit:

Ik lees nu je tweede post pas goed :P, fijn dat het gelukt is.

[ Voor 12% gewijzigd door Michali op 11-12-2006 09:40 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity