Ik heb eens scriptje gemaakt dat nieuwsberichten rondstuurt naar een ieder die is ingeschreven. Gezien ik een persoonlijke aanhef wil beginnen de mails met Geachte {naam}. Het werkt allemaal perfect totdat ik meerdere mails verstuur (dus wanneer er meer dan één persoon op de lijst staat). De mails komen allemaal goed aan, maar de naam blijft altijd hetzelfde, namelijk de naam uit de eerst verstuurde email, daarnaast wordt een extra enter toegevoegd.
De kern is:
Ik heb het ook met een while loop geprobeerd en een assoc array.
Ook heb ik een str_replace gedaan en andere mogelijkheden, maar ik kom er niet uit. Alles lijkt goed te zijn, de mails komen ook allemaal aan alleen dan niet met de juiste naam.
De kern is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $sql = mysql_query("SELECT * FROM newsletter"); $ammount = mysql_num_rows($sql); for ($i=0; $i<$ammount; $i++) { $row = mysql_fetch_array($sql); $receiver = $row["receiver"]; $fullname = $row["fullname"]; $content = ereg_replace("{name}",$fullname,$content); mail($receiver, $subject, $content, "From: $mail"); } |
Ik heb het ook met een while loop geprobeerd en een assoc array.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $sql = mysql_query("SELECT * FROM newsletter"); while($row = mysql_fetch_assoc($sql)) { $content = ereg_replace("{name}",$row['fullname'],$content); mail($row['receiver'], $subject, $content, "From: $mail"); } |
Ook heb ik een str_replace gedaan en andere mogelijkheden, maar ik kom er niet uit. Alles lijkt goed te zijn, de mails komen ook allemaal aan alleen dan niet met de juiste naam.