Toon posts:

FP (en GoT) laden langzamer in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk de laatste dagen dat de FP en GoT bij mij langzamer laden dan gebruikelijk. Het duurt bij mij nu zeker 5 tot 10 seconden voordat de GoT en FP frontpages geheel opgebouwd zijn, terwijl dit vroeger binnen 1 seconde was. Het gaat vooral om het ladden van alle benodigde GIF's.

Ik heb 99% zeker geen spyware en draai geen P2P programma's. Het probleem lijkt zich overigens alleen in IE voor te doen; in FF laden beide pagina's wel normaal.

Ik heb ook al dit recente topic gezien:

[bug] bookmarks laden traag deel 2

maar hierin gaat het om specifieke pagina's waarbij de servers veel te doen hebben terwijl het bij mij om alle pagina's gaat.

Iemand anders hier ook last van en wat is de mogelijke oplossing?

Alvast bedankt.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb er inderdaad ook last van, op diverse pc's getest en overal hetzelfde (met IE, Fx geeft inderdaad geen probleem). Ook hier had ik Newsleecher uitgeschakeld om te testen maar het bleef even traag. Virusscanner uitgeschakeld, nog hetzelfde.
Zou het door een of andere update van Windows veroorzaakt kunnen worden?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hebben jullie dit probleem ook op andere sites, want het lijkt mij stug dat het probleem zich aleen voordoet op *.tweakers.net. Zover ik weet wordt er op T.net geen onderscheid gemaakt tussen browsers; het zou vreemd zijn dat we Firefox zouden voortrekken op Internet Explorer, terwijl het gros van de bezoekers via Internet Explorer over het net surft. Het kan zijn dat het devteam iets veranderd heeft in de afgelopen dagen, maar volgens het serverteam is er niks mis de servers. Ik denk dus eerder dat het probleem clientside is :).

Verwijderd

Ik heb het probleem ook, zowel op de laptop van mijn werk als op de laptop thuis. Interessant: werk draait 2k, thuis XP. Vooral de gifjes laden tergend langzaam...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra meldt

Het viel me ook al op hier. Op mijn werk (IE) is het laatste tijd trager dan normaal, veel trager, en thuis FF leek het allemaal prima te gaan. Dus thuis ook eens met IE getest, en zelfde verhaal, veel trager leek het....lijkt toch iets niet helemaal goed te gaan ?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Op het werk hier laadt GoT iets sneller in FF dan in IE.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het is inderdaad niet alleen *.tweakers.net wat zo traag is (op het moment is het in Fx ook enorm traag). Ook fok en een paar andere sites laden enorm traag/niet hier.
Aangezien er meerdere mensen krijg ik steeds meer het vermoeden dat het door een of andere update komt voor IE.
Deze post plaatsen in Fx duurde dus ook enkele minuten, nu is het in IE weer even iets sneller en een andere pagina van GoT wordt weer compleet niet geladen..

[ Voor 23% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-12-2006 11:40 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hmm, vraagje, hebben jullie toevallig het probleem bij IE7?

Want daar zit een rotte caching bug in, waardoor hij altijd -alles- ophaalt. Hetgeen ons dit weekend opviel en crisp op dit moment mee bezig is om uit te zoeken waarom dat precies zou is (Nouja, de echte reden is dat IE troep is, maar je begrijpt wel wat ik bedoel O-) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:56:
Hmm, vraagje, hebben jullie toevallig het probleem bij IE7?
Nee, ik gebruik alleen IE6.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Same here...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En ik maar denken dat het aan mijn PC lag :P.
Hier ook IE6, hij lijkt steeds in het forum het hele bovengedeelte (menu) helemaal opnieuw in te laden. Soms blijft het openen van een topic een 5 seconde hangen.

Echter 1 PC met recente updates, andere PC zonder recente updates. Beide lijken toch trager dan voorheen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
IE6 hier, stuk langzamer idd.

Zet IE popup blocker maar eens uit en kijk wat er gebeurt.
.. Extra > Internet Opties > Privacy

Edit, Firefox 2 doet het idd enorm veel sneller zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond P op 11-12-2006 12:31 ]

- knip -

Verwijderd

Ik heb er ook last van. Zowel in IE6 als in Fx. Het laden van GoT, Tweakers.net en fok duurt een eeuwigheid, als ze überhaubt al laden. Vaak blijft het ook nog eens bij alleen maar tekst.

Ik zag net nog een topic verschijnen maar volgens mij is die nu op slot, want ik heb geen rechten om daar te posten en het draadje stond onderaan.

Ik heb met geen enkele andere site problemen, dus het probleem ligt niet bij mij lijkt me.

Edit: en nu is het weer over :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 13:25 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

* MadMarky meldt

Nu gaat het wel, maar ik heb ook zeer regelmatig problemen om sites te laden. Voor zover ik nu getest heb zijn het iig alle sites die gehost zijn bij true.nl die problemen geven bij mij, bij tijd en wijle zijn de true.nl, id-t.com en fok.nl pagina's hier vrijwel onbereikbaar. Het fenomeen speelt nu ongeveer een dag of 2. FireFox 1.5 of IE6 maakt hier niet uit qua snelheid.

🖥️ | 🚗

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op mijn pc staat IE6 en Fx 1.5 en op een andere pc hier heb ik IE7 staan. Op mijn pc gaat het eigenlijk met IE en Fx regelmatig enorm traag en op die pc met IE7 ook. Nog een andere site waar ik de laatste paar dagen wat meer problemen mee heb is cdrwinkel.com. Op de laptop staat IE6 en daar is ook hetzelfde probleem mee.
Bij een kennis van me op zijn werk is GoT ook enorm traag (zowel IE als Fx). cdrwinkel.com werkt bij hem dan wel weer zonder problemen..

[edit]
Op het moment is GoT weer redelijk snel, alleen de balk bovenin, de usericons, smilies en de icoontjes van de topics hebben wat langer nodig om zichtbaar te worden.

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-12-2006 13:33 ]

• moto-moi

moto-moi

Hmm, mensen die klagen dat het zowel in FF als IE traag is hebben allemaal Planet Internet verbindingen. Volgens mij lopen die weer te kloten met hun lijn naar True.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
* RoD meldt ook.

Ik heb het met zowel Fx als IE. Heb Fx2 nog niet geprobeerd, ga zo ns kijken of dat verschil maakt. Bij mij zijn ook bepaalde pagina's enorm traag of niet beschikbaar, ongeveer hetzelfde wat MadMarky meldt. Ook heb ik er al zo'n 2 dagen last van.

Heb er ook al meer van gehoord op GoT van mensen die hier last van hadden. Het lijkt mij dus niet een fout aan cliëntside.. Al heb ik er verder de ballen verstand van :P

Edit: * RoD heeft ook Planet.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 11-12-2006 13:32 ]

• moto-moi

moto-moi

OK, even met True gebeld, en inderdaad, de lijn tussen Planet en True is wat minder op dit moment, het probleem schijnt bij Planet zelf te liggen, dus als je wilt dat het snel opgelost wordt moet je die mensen maar even kietelen :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net met de Planet helpdesk gebeld, het probleem is bekend bij de helpdeskmedewerkers maar ze hebben nog geen ofiiciële mededeling danwel instructies gehad erover. Mij werd geadviseerd om m'n router te resetten, dat scheen soms te helpen.
*zucht*

oja, effe een ping gedaan naar true.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.madmarky.net/GoT/trueping.gif

25% packetloss :|

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 11-12-2006 14:29 ]

🖥️ | 🚗

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat een rukkers bij Planet.. Ik heb net ook gebeld maar bij die kerel wat ik aan de telefoon kreeg was niks bekend over storingen/problemen en dus lag het aan mijn pc.. :/

[edit]
Op het moment lijkt het opgelost te zijn.. Plaatjes e.d. worden ook direct ingeladen, site is weer lekker snel zoals ik gewend ben en toch maar nog niet te hard roepen :X

[ Voor 35% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-12-2006 15:12 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit is dus geen probleem van T.net :) Ik zou dit topic kunnen verplaatsen naar Internetproviders en Hosting oid, maar daar houden ze volgens mij niet zo van storingsmeldingen - ik hang er daarom maar een slotje aan ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• moto-moi

moto-moi

Een deel hiervan was wel 'onze' fout, dus weer even open om te zien of het inderdaad is opgelost dat IE een stuk trager was dan FF..

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dan ben ik, als Tweaker, toch wel benieuwd wat volgens jou dan de reden en de oplossing was, Crisp. :>

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vlak na de edit in mijn vorige post ging het weer even enorm traag, maar even daarna werkte alles weer lekker snel (in IE in elk geval, Fx zal vast wel in orde zijn :P).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tukk schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:38:
Dan ben ik, als Tweaker, toch wel benieuwd wat volgens jou dan de reden en de oplossing was, Crisp. :>
Nou, onze schuld wil ik het niet noemen; IE heeft gewoon de stomme gewoonte om elke Vary: response-header met een waarde anders dan 'User-Agent' te zien als een no-cache directive indien de content niet compressed is (compressed content moet door IE gecached worden omdat IE het anders niet uit kan pakken :P )
Of dat sinds een recente SP of update is weet ik niet dus ik heb ook geen idee hoe lang het al speelt.

Punt is dat mod_gzip dus altijd een Vary: header genereerd met als waarde 'Accept-Encoding' ivm caching proxies (een client die met een andere Accept-Encoding via deze proxy connect zou niet de gecachede versie van de proxy mogen krijgen). Zelfs als er uiteindelijk geen compressie wordt gedaan (voor images is dat redelijk nutteloos) dan wordt toch deze header gegenereerd.

De 'fix' bestaat er dus uit om expliciet voor images mod_gzip helemaal niet te activeren; dat scheelt voor bijvoorbeeld de Tnet frontpage een 80-tal requests per hit van IE-clients.

Ter illustratie, dit is het effect aan onze kant (en dan te bedenken dat IE bij ons een minderheidsbrowser is):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Serverstats&Col=ApacheReq&Time=1165791600&Server=&Dagen=1

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 11-12-2006 17:22 ]

Intentionally left blank

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Sodeju :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snap ik er nog geen fluit van, als het maar werkt :>

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Damn zeg :o.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:14:
Snap ik er nog geen fluit van, als het maar werkt :>
Als ik het goed begrepen heb slaat IE alleen maar de pagina, of een deel ervan, lokaal op als er een bepaalde header wordt meegenomen. Als die pagina niet wordt opgeslagen zijn er véél meer requests nodig. Dit geld voor voor plaatjes. Nu is het probleem dat de pagina gecomprimeerd wordt met gzip, en dat daardoor een header meekomt waardoor IE stopt met het lokaal opslaan van die pagina. Door nu specifiek voor plaatjes gzip uit te zitten is dat probleem er niet meer, en hoeven plaatjes dus niet steeds opnieuw worden opgevraagd. Zo duidelijker :P ?

DM!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

JHS: bijna goed, maar toch niet helemaal :P

Dit is in ieder geval weer mooi voer voor mijn weblog, dus ik zal kijken of ik daar eerdaags een wat uitvoeriger verhaal kan neerzetten :)

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

Zolang je maar credits geeft >:)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zoals beloofd een blogpost: Internet Explorer and cacheing: beware of the Vary (wel in het Engels)
Bij deze dus :P

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
En je hebt het plaatje vastgezet. Heel goed.
Pagina: 1