italics in fieldset in IE7

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als ik een in italics gedrukte alinea gebruik in een fieldset in IE7, trekt IE lijntjes in de kleur van mijn fieldset border doorheen de eerste en laatste zin van de italic alinea.

Heel vreemd, dit was er nog niet in IE6.
Proof of Concept:
http://fkserv.ugent.be/fi...nteine/index.php?p=1&id=3

nog iemand die dit heeft?

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 21:01
Wanneer je gewoon een div maakt met daarin de italic text. Dan geef je de div een style mee met de border.

• bluppfisk
  • Niet online
Eh, kun je me dat even uitleggen?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is inderdaad een rare bug.

Wellicht dat je deze kan voorkomen door je HTML en CSS een beetje op te ruimen: Horizontaal centreren kan met CSS, daar heb je geen tabel voor nodig. Inline CSS hoort in je externe stylesheet. En wat is het doel van de * voor je CSS id declaraties (*#id{})? Die * kan gewoon weg. De <br />'s onder de legends kunnen ook weg, gebruik margin-bottom.

Daarnaast zijn fieldsets bedoeld voor formulieren, niet voor content. Van je <fieldset> kan je een <div> maken, van de legend een <h2>, evt inline met een negatieve margin-top en een background zodat je hetzelfde visuele effect krijgt. De huidige <div> in de <fieldset> kan weg omdat je de CSS properties daarvan kan toevoegen aan een parent element of aan de <p>'s en <ol>'s.

De wijzigingen die ik voorstel zijn nogal rigoureus, maar je HTML en CSS wordt er compacter, semantischer en logischer door, waardoor deze bug waarschijnlijk ook verdwijnt.

• bluppfisk
  • Niet online
Super bedankt voor de tips, daar leer ik nog eens wat van! - ik ben nog altijd een beetje een sukkel met CSS. In de zin dat ik te weinig van tevoren plan en dan achteraf maar inline CSS erin begin te knoeien. Ook kan ik nog steeds niet goed met div's overweg. Ooit leer ik het wel ^^