Pc crasht door TV-Kaart

Pagina: 1
Acties:

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Ik heb sinds een klein poosje de TwinhanDTV digitenne tv kaart (DVB-T) via de Ether dus. Ik installeer alles en het werkt, ik krijg beeld. Maar toen ik de pc moest restarten liep hij vast, bij het inlogscherm. Ik druk op de reset-knop want er gebeurde niks meer. Daarna werkte alles opzich goed, maar om de zoveel tijd freezed me hele pc. Ik kan dus niks meer doen, niks reageert meer. Het enige wat overblijft is de reset-knop. Als ik World of Warcaft speel, freezed hij om de 10-15 min. Met gewoon bureaublad na een paar uur soms.
Daarna heb ik de Tv-kaart eruit gehaald, en alles was weer opgelost. Na 1.5 uur WoW spelen deed hij het gewoon nog. maar dit wil ik dus niet. Ik wil gewoon tv kunnen kijken met deze kaart

Specs:
amd athlon 64 3000+ @2ghz
1gb ram pc 3200
nvidia 7800gs

Vraag 1, heeft iemand hier hetzelfde probleem?
vraag 2, weet iemand het probleem (op te lossen)? (zat zelf aan compatibiliteit te denken)

Linkje voor tv kaart: https://www.satshop.nl/ca...ath=21_23&products_id=240

[ Voor 3% gewijzigd door Janusch op 10-12-2006 23:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken de kaart totaal niet, maar dit soort dingen wijzen over het algemeen naar een IRQ-probleem. Stop de kaart er eens in, en kijk eens of en zo ja met welke andere apparatuur in je PC de kaart zijn IRQ's moet delen.
Kijk verder ook even in je apparaatbeheer welke IRQ's het ding nu heeft, en of je die vast kunt zetten op vrije IRQ's danwel DMA-adressen :)
Wat ook wel eens wil helpen is een kaart in een ander PCI-slot zetten, dan krijgt ie met een beetje mazzel automatisch een ander IRQ toegewezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Janusch
The Eagle schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:04:
Ik ken de kaart totaal niet, maar dit soort dingen wijzen over het algemeen naar een IRQ-probleem. Stop de kaart er eens in, en kijk eens of en zo ja met welke andere apparatuur in je PC de kaart zijn IRQ's moet delen.
Kijk verder ook even in je apparaatbeheer welke IRQ's het ding nu heeft, en of je die vast kunt zetten op vrije IRQ's danwel DMA-adressen :)
Wat ook wel eens wil helpen is een kaart in een ander PCI-slot zetten, dan krijgt ie met een beetje mazzel automatisch een ander IRQ toegewezen :)
Ok ik zal het morgen proberen! (tv-kaart is er nog steeds uit, heb al wel gekeken waar IRQ staat) alvast bedankt als het werkt. Maar 1 vraagje: wat is IRQ? Snap verder best wel wat van pc's. Dat met Apparaatbeheer gaat denk ik ook wel lukken.

Ok heb ook gecheckted wat IRQ is: een unieke waarde voor een bron. Die mag dus niet hetzelfde zijn als een andere pci/ of ander slot

[ Voor 10% gewijzigd door Janusch op 10-12-2006 23:09 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Google op IRQ ;)
Ok heb ook gecheckted wat IRQ is: een unieke waarde voor een bron. Die mag dus niet hetzelfde zijn als een andere pci/ of ander slot
Ok zo slim was je dus zelf ook al :) Alleen klopt het niet helemaal: Windows ondersteunt ook het delen van IRQ's door verschillende apparaten. Als de een hem niet nodig heeft, kan de ander hem best gebruiken - althans volgens de mensen van MS. Dat dat in de praktijk niet allemaal even vlekkeloos werkt hebt je nu aan den lijve ervaren ;) Hoe het delen van IRQ's in elkaar zit kun je hier lezen: A general description of IRQ sharing in Windows XP

Wellicht heb je trouwens ook iets aan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 59% gewijzigd door The Eagle op 10-12-2006 23:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Janusch
Ik dacht dat hij het weer normaal deed maar hij doet het weer na 5 min World of Warcraft. Ik kwam erachter dat de IEEE 1349 host controler IRQ 16 heeft en mijn videokaart IRQ 16, ook dus. Maar dat heeft toch niks te maken met de IRQ 18 van de TV-Kaart?

Is er niet een programma om alle Gebruikte IRQ's te vinden?
In mijn boekje van mijn moederboard staat dat pci-slot3 een shared IRQ heeft met onboard audio, die uitgeschakeld is, omdat ik op PCI-slot2 (Shared met niks volgens mij) een geluidskaart hebt.
Misschien een idee om mijn tv kaart op slot 2 te zetten? Alleen vraag ik me af of dan het nog goed gaat me mijn geluidskaart, ik zal het straks proberen

[ Voor 46% gewijzigd door Janusch op 11-12-2006 18:11 ]

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Als je de onboard audio hebt uitgeschakeld, gaat het 99,9% zeker wel goed met de geluidskaart !

• Janusch
Dwid schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:37:
Als je de onboard audio hebt uitgeschakeld, gaat het 99,9% zeker wel goed met de geluidskaart !
Klopt maar de IRQ van de geluidskaart is hetzelfde als mijn Videokaart, wat wel goed gaat. ik moet alleen nog proberen om de geluidskaart en de TV-Kaart om te draaien. (ik hoop niet dat dan het probleem bij de geluidskaart ligt op slot 3

• Janusch
Ik heb de TV-Kaart in Slot 2 gedaan en de geluidskaart in slot 3 maar hij blijft het doen. Is er niet een mogelijkheid om de IRQ te veranderen? Bij apparaatbeheer is dat disabled. Ik heb de kaart eruit gehaald om dat ik er gewoon gek van werd.

Edit: De geluidskaart is er nu uit en de TV-Kaart op Slot 3. Alles doet het nu maar nu heb ik geen geluid. Een optie is om een Externe USB geluidskaart te kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Janusch op 13-12-2006 08:13 ]

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 16:09
Heb ongeveer hetzelfde probleem.
Heb sinds kort een Hauppage WinTV-PVR 150. Reset regelmatig spontaan.
Heb het idee dat de computer alleen reset als ik met een aantal dingen tegelijk bezig ben.

gigabyte 8knxp, p4 2.8, 9800 pro, corsair 2 x 512 mb pc3200, audigy 2, dvd-speler, dvd- writer, kaartlezer, 3 x maxtor hd

• Janusch
walkthisworld schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:39:
Heb ongeveer hetzelfde probleem.
Heb sinds kort een Hauppage WinTV-PVR 150. Reset regelmatig spontaan.
Heb het idee dat de computer alleen reset als ik met een aantal dingen tegelijk bezig ben.

gigabyte 8knxp, p4 2.8, 9800 pro, corsair 2 x 512 mb pc3200, audigy 2, dvd-speler, dvd- writer, kaartlezer, 3 x maxtor hd
Klopt, als ik dus World of Warcraft ga doen, moet ik hem resseten na 5-10 min. Als ik gewoon beetje op windows aan het prutsen ben na soms een paar uur of nog veel langer. Als ik muziek ging luisteren ging hij ook snel uit. Ik heb nu de Geluidskaart eruit liggen en nu werkt alles wel perfect.

• walkthisworld
Zou dat iets met irq-settings te maken hebben? Hoe kan ik daar achter komen en daar iets aan doen?

• walkthisworld
Dus....

Had eerst mn pvr150 in pci4 met irq 16.
Op irq 16 zat onder andere ook usb controller, 1394 controller, en mn 9800 pro.
Op deze manier reset de pc regelmatig spontaan.

Nu tv-kaart in pci5 gezet, irq 18
Op irq 18 zit oa ultra ata controller, usb, lan.
Op deze manier bevriest mn PC regelmatig, zelfde probleem als TS.

Iemand enig idee wat ik het best kan doen?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

ALs ik het goed gelezen heb, heb je een aparte geluidskaart. Ik gok een Audigy oid, met ingebouwde FireWire? Dan zou ik als ik jou was je FireWire in apparaatbeheer gewoon eens uitschakelen. Dikke kans dat het probleem dan afgelopen is. Omdat de FireWire op de geluidskaart zit kan dat van invloed zijn op het geluid van de TV...dus daar zou ik eerst naar kijken :)

• Janusch
Is er geen mogelijkheid bij mij om en de TV-Kaart erin te doen en de geluidskaart? Alleen TV-kaart zonder gl.kaart werkt wel, maar nu heb ik dus geen geluid op me boxen. Een usb soundcard kan opzich wel maar het mooiste zou zijn als het gewoon werkte.
Pagina: 1