[2k3]Mailserver blijft op 1 blacklist komen

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
Ik draai een mailserver onder windows 2003, deze hangt in Switchpoint in Amsterdam. Het domein wordt beheerd door degene waar die hangt. Alles goed en wel, reverse DNS werkt, MX records werken, mail kan verstuurd en ontvangen worden, geen vuiltje aan de lucht.

Behalve dus 1 blacklist namelijk CLB. Deze blijft minimaal 1 of 2x per dag de server in de blacklist zetten. Nu heb ik natuurlijk op hun site gelezen hoe het komt en wat je er tegen kan doen.

1. Virus of trojan oid
Het is een mailserver, ik heb er mcaffee op staan, gescanned, geen problemen gevonden. De server is geïnstalleerd en opgehangen, dus het lijkt me sterk dat er opeens een virus op staat. Ook hijack this en spybot vinden niks.

2. Open proxy
Ik weet niet precies hoe je deze kan herkennen, maar verschillende tests gedaan op internet, ook tegen open relay, geen problemen gevonden. Met een TCP/IP tooltje loggen welke poorten open en dicht gaan, niks anders dan 25 en 110.

Windows firewall staat alleen aan, alle poorten dicht behalve die 2 en RDP.

Er staat nog wel op de site:
A correctly operating and configured mail server cannot trigger a CBL listing under any circumstances

Toch komt elke dag de server op DIE list, geen enkele andere volgens DNS Stuff...

Het vreemde is dat dus ook het IP waar deze op gevonden wordt: LISTED (127.0.0.2)
Waar komt die IP adres nou opeens vandaan?

Ik snap er niks meer van, het enigste wat ik nog kan testen is om de mailserver dicht te zetten en kijken of er nog iets gebeurd...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

127.0.0.2 is het ip-adres dat je terugkrijgt van de dnsbl om aan te geven dat jouw ip-adres gelist is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
If you did all that but still keep getting listed, then see below for where to talk about the problem.

I don't have an open relay!
The CBL DOES NOT list open SMTP relays, hence open relay testers such as that at abuse.net and orbs.org are irrelevant to the CBL.

Many of our correspondants are confused by this statement, so it's a good idea to explain the difference between an open SMTP relay, and "open proxies" that we DO detect.

maw: je hebt geen mailrelay probleem maar een open proxy dus...

A wise man's life is based around fuck you

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
127.0.0.x is toch bedoeld voor localhost ?

Abort, Retry, Quake ???

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

heel 127/8 is voor localhost. daarom gebruiken rbl's het om statussen terug te geven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Megamind
Ok dus ik zou een open proxy moeten hebben.. Ik heb een paar open proxy scans gedaan en ik krijg dit resultaat:

(The 1658 ports scanned but not shown below are in state: filtered)
PORT STATE SERVICE
25/tcp open smtp
110/tcp open pop3
443/tcp open https
3306/tcp open mysql
3389/tcp open ms-term-serv

Dat zijn ook de poorten die ik open wil hebben, dus ik neem aan geen open proxy

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
443 open.. je draait dus www services :?

overigens, waarom meldt je in je begin post dat je alleen 25 een 110 open hebt staan om vervolgens te zeggen dat je ook nog rdp gebruikt en dat je nu ineens aankomt met deze lijst :?

3306 wil je in principe ook niet open hebben naar het internet, als je al een mysql db draait die door je lokale webserver wordt afgehandeld zorg je ervoor dat mysql alleen op localhost draait en niet op een externe interface... (security iemand :? :P )

A wise man's life is based around fuck you

• Megamind
Klopt sorry :P

443 is natuurlijk de webmail, RDP en mysql staan er ook op... Ik heb mezelf nog 1x verwijderd en nu lijkt het goed te gaan...
Pagina: 1