Toon posts:

Airport Express + Experia Box in WDS

Pagina: 1
Acties:
  • 1.456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een KNP Experia box (Speedtouch 780) geinstalleerd, en ik wil deze draadloos laten werken met mijn Airport Express om het bereik te verbeteren. Probleem is dat dit niet lukt.. |:(

Ik heb de AE dezelfde naam gegeven als de EB, ze allebei op hetzelfde kanaal gezet, routing uitgezet op de AE en in WDS de AE als extern station ingesteld op het netwerk van de speedtouch. Het lijkt me dat dit redelijk in de goede richting zit.

Ik kan alleen niet in Airport Hulpprogramma de AE vinden, en het lampje blijft oranje knipperen.

Wat doe ik fout?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Kan zijn dat de experia box geen wds ondersteunt.

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:56:
Kan zijn dat de experia box geen wds ondersteunt.
Dat ondersteunt ie wel degelijk, ik heb het met een Sweex Router echter nog nooit werkend gekregen.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Ok dan heeft het hier misschien mee te maken:
AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network.
http://www.apple.com/airportexpress/ Bijna onderaan de pagina.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar het werkt maar met enkele routers voor zover ik begrepen heb. Bepaalde Linksys routers bijvoorbeeld kunnen het aan (denk aan de OUDE wrt54g of de huidige wrt54gl) maar dan heb je wel 3rd party firmware nodig.

-edit-

Als ik Google op termen als wds experia, vind ik toch het een en ander op de eerste resultaten pagina.

http://www.google.com/sea...xperia&btnG=Google+Search

[ Voor 27% gewijzigd door ericafterdark op 11-12-2006 21:29 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:36
Ik heb de Airport Express hier ook aan een SpeedTouch 780 hangen via een UTP-kabel dat gaat namelijk wel prima.. enig probleem is dat de wifi in de box niet uitgezet kan worden!

dion.dev

Verwijderd

Topicstarter
mja via een kabel moet het wel kunnen.. maar dan heb ik nog steeds draden lopen. En juist omdat allebei WDS ondersteunen was ik hoopvol dat het niet zou hoeven.. Miss komt het door de WPA die ik gebruik? Ik kwam op GoT ergens tegen dat WDS alleen werkt met WEP?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog even een uurtje geploeterd, WEP does the trick! Het werkt nu prima!

Bedankt en slotje!

Verwijderd

Hoi,

ben vandaag waar jij meer dan een jaar geleden was. Kun je me helpen?
Hoe stel ik WDS in op mijn experia?
en moet ik daarna mijn beveiliging van experia en airport aanpassen naar WEP?

Alvast bedankt.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:01
Misschien kun je beter even een nieuw toppic openen, in plaats van deze omhoog te schoppen!
Pagina: 1