Opstart probleem Fujitsu Siemens laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:32

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Gisteren vroeg m'n zus of ik haar laptop aan de praat kon krijgen. Het probleem was dat de laptop (Fujitsu Siemens Amilo M1451G) met en zonder accu niet opstart. Ik was in de veronderstelling dat een laptop zonder accu kon opstarten (de mijne in ieder geval wel)...maar als de accu er niet in zit dan zie je niet eens een lampje knipperen dat aangeeft dat de laptop aangesloten zit op het stroomnet (dat gebeurt wel met de accu erin). De laptop heeft de hele nacht staan laden. Toen ik echter de accu door had gemeten bleek hij nog steeds niet opgeladen te zijn. Mijn zus heeft de data van de HD dringend binnen twee dagen nodig dus probeerde ik de laptop HD over te zetten naar een werkende PC. Helaas zit er een mini IDE aansluiting op en niet een sata aansluiting die ik verwachtte (die zal ik waarschijnlijk online bij Conrad etc moeten bestellen). Ik zit dus nu met het volgende probleem:

- De accu is dood;
- De garantie van de laptop is vorige maand afgelopen (1 jaar);
- De garantie van de accu was maar 6 maanden;
- De laptop start niet zonder accu...dus ik weet niet of het kopen van een nieuwe accu (120 euro) ervoor zorgt dat de laptop weer start;
- Volgens verschillende mensen komt het vaak voor dat bij dit merk het hele moederboord moet worden vervangen bij dit soort problemen.

M'n pa is nog bij de MediaMarkt (waar de laptop is aangeschaft) langs geweest om te vragen of ze nog vervangende accus hadden. Helaas was dit niet het geval en kunnen we dus niet de accu uitsluiten. Kan ik nog steeds proberen om bij de MediaMarkt garantie te claimen of te eisen dat ze de laptop repareren of vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Surkow op 10-12-2006 22:01 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik toch nog geprobeerd de HD eruit te halen en het bleek dus wel een SATA HD te zijn. Na de HD in mijn eigen computer te hebben gezet bleek de map van de gebruiker beveiligd te zijn met een wachtwoord welke niet kon worden geopend. Het maken van een image zorgde ervoor dat de map opeens wel toegankelijk was. Hierdoor heb ik met moeite alle belangrijke bestanden kunnen backuppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Surkow op 11-12-2006 12:57 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Proberen kan altijd, eisen niet. Gewoon ff naar Media Markt, of Fujitsu ff bellen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
BoyzNDaHood schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:28:
Proberen kan altijd, eisen niet. Gewoon ff naar Media Markt, of Fujitsu ff bellen en vragen.
Dat heb ik al gedaan. :> Een paar uur geleden Fujitsu gebeld en het blijkt dat we op een of andere manier nog een jaar extra garantie hebben. De laptop zal binnen twee weken gerepareerd zijn (hopelijk).

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
De laptop is gerepareerd en terug gestuurd naar me zus. Ik weet alleen nog steeds niet wat er mis mee was.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Maar hij starte ook niet met de stroom er in? In dat geval lijkt het mij dat het de connector/adapter is eigenlijk... Nu heb je er niks meer aan, maar voor iemand die op GoT eens wat zoekt is het natuurlijk nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:49:
Maar hij starte ook niet met de stroom er in? In dat geval lijkt het mij dat het de connector/adapter is eigenlijk... Nu heb je er niks meer aan, maar voor iemand die op GoT eens wat zoekt is het natuurlijk nog een idee.
Daarom heb ik ook nog even gepost of de reparatie succesvol was. ;D

De eerste gedachte was ook dat het de iets met de stroom toevoer te maken had. Helaas kan ik er niet achter komen wat er nu eigenlijk mee is gedaan (me zus interesseert het niet en is alleen blij dat ze de laptop weer terug heeft :X ).

Albert Einstein

Pagina: 1