Gisteren vroeg m'n zus of ik haar laptop aan de praat kon krijgen. Het probleem was dat de laptop (Fujitsu Siemens Amilo M1451G) met en zonder accu niet opstart. Ik was in de veronderstelling dat een laptop zonder accu kon opstarten (de mijne in ieder geval wel)...maar als de accu er niet in zit dan zie je niet eens een lampje knipperen dat aangeeft dat de laptop aangesloten zit op het stroomnet (dat gebeurt wel met de accu erin). De laptop heeft de hele nacht staan laden. Toen ik echter de accu door had gemeten bleek hij nog steeds niet opgeladen te zijn. Mijn zus heeft de data van de HD dringend binnen twee dagen nodig dus probeerde ik de laptop HD over te zetten naar een werkende PC. Helaas zit er een mini IDE aansluiting op en niet een sata aansluiting die ik verwachtte (die zal ik waarschijnlijk online bij Conrad etc moeten bestellen). Ik zit dus nu met het volgende probleem:
- De accu is dood;
- De garantie van de laptop is vorige maand afgelopen (1 jaar);
- De garantie van de accu was maar 6 maanden;
- De laptop start niet zonder accu...dus ik weet niet of het kopen van een nieuwe accu (120 euro) ervoor zorgt dat de laptop weer start;
- Volgens verschillende mensen komt het vaak voor dat bij dit merk het hele moederboord moet worden vervangen bij dit soort problemen.
M'n pa is nog bij de MediaMarkt (waar de laptop is aangeschaft) langs geweest om te vragen of ze nog vervangende accus hadden. Helaas was dit niet het geval en kunnen we dus niet de accu uitsluiten. Kan ik nog steeds proberen om bij de MediaMarkt garantie te claimen of te eisen dat ze de laptop repareren of vervangen?
- De accu is dood;
- De garantie van de laptop is vorige maand afgelopen (1 jaar);
- De garantie van de accu was maar 6 maanden;
- De laptop start niet zonder accu...dus ik weet niet of het kopen van een nieuwe accu (120 euro) ervoor zorgt dat de laptop weer start;
- Volgens verschillende mensen komt het vaak voor dat bij dit merk het hele moederboord moet worden vervangen bij dit soort problemen.
M'n pa is nog bij de MediaMarkt (waar de laptop is aangeschaft) langs geweest om te vragen of ze nog vervangende accus hadden. Helaas was dit niet het geval en kunnen we dus niet de accu uitsluiten. Kan ik nog steeds proberen om bij de MediaMarkt garantie te claimen of te eisen dat ze de laptop repareren of vervangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Surkow op 10-12-2006 22:01 ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein