Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zone alarm & remote control, verdacht gedrag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik geloof mijn eigen ogen niet: een vriend van me installeerd ZA. Ik neem zijn pc over met Radmin. Zoals verwacht kan ik bij ZA niks wijzigen, zoals het hoort (een soort security feature). Na een reboot kan het plots wél.

Ik heb alle menu's overlopen en ik snap er echt niks meer van. Heeft er iemand soms een idee wat dit kan zijn?

Sorry voor het misplaatsen van het topic :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 22:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA -> BV.

Eerlijk gezegd vind ik het wel de bedoeling dat je het kan wijzigen (beheer op afstand moet kunnen, als je niet wilt dat men het kan wijzigen moet je gewoon geen adminrechten geven). Maar goed, ik gebruik ZA noch RAdmin dus zal me er verder buiten laten :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:02:
CSA -> BV.

Eerlijk gezegd vind ik het wel de bedoeling dat je het kan wijzigen (beheer op afstand moet kunnen, als je niet wilt dat men het kan wijzigen moet je gewoon geen adminrechten geven).
Inderdaad, ik vind het zelf ook soms 'vervelend' dat dit niet gaat. Op het ZA forum komt deze vraag regelmatig over de vloer. Het is een extra bescherming tegen hackers die aan je firewall willen prutsen. Hoogst eigenaardig dat het nu wel gaat.

Misschien hebben ze het er na veel klachten uitgelaten, maar dan zou het wel eens in de changelog mogen!

edit: oplossing gevonden: Het trust level van een applicatie moet op "super" staan (3 groene balkjes). Dan kan ZA op afstand gemanipuleerd worden. Als het trust level op 2 groene balkjes staat gaat dit niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 14:36 ]