Genoeg pasta op mijn koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 11:42
Ik heb zojuist een Cooler Master Hyper TX gekocht en nu heb ik ontdekt dat er een beetje koelerpasta vanaf is geschaafd. Kan ik 'm zo alsnog gebruiken voor mijn processor? Zie foto. De plek waar wat koelerpasta mist heb ik met rood omcirkeld.

Afbeeldingslocatie: http://test.hi1.nl/arno/koelerpasta.jpg

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
jawel hoor, maar beter doe je er verse AS5 oid op :)

Heeft ook een computer!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bertus schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:45:
jawel hoor, maar beter doe je er verse AS5 oid op :)
Zolang je niet gaat overklokken, of niet dagelijks in je kast rommelt voldoet dit, ook in deze staat.

Als je wat beter spul wilt, is AS5 aan te raden ja. Daar heb je alleen maar hééél weinig van nodig, een ongekookte rijstkorrel moet je aanhouden als maximumgrootte van het kloddertje dat je erop smeert, als je dit gaat gebruiken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

Dit is geen enkel probleem. Nieuwe warmtegeleidingspasta lijkt mij voor normaal gebruik ietwat 'overbodige luxe'. Indien je voor het optimale wilt gaan en die laatste paar graden koeler persé nodig hebt is goede warmtegeleidingspasta wel een must.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Er is maar een heel klein beetje vanaf. Dat maakt vrij weinig uit doordat de koeler heel strak op de processor wordt geklemd. Dan wordt er toch wel koelpasta naar dat stukje gedrukt. Ik zou me eerder zorgen maken over de onderkant van de koeler zelf. Daar wil je geen krassen en putjes in.

Wat je het beste kunt doen is de standaard koelpasta verwijderen en Arctic Silver 5 gebruiken. Dat geleidt veel beter dan de standaard koelpasta. (bij mij scheelde het ongeveer 5 - 7 graden met de standaard zalman pasta)

Jammer, ik ben weer eens te langzaam ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ernie op 10-12-2006 21:53 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Wat een AS5 gepromoot hier weer :/

Als de TS z'n PC gewoon gebruikt voor wat gebruikelijke dingen en niet voor overclocken dan zal de standaard koelpasta prima aan z'n eisen voldoen. Dat kleine beetje dat eraf is geschraapt zal zeer weinig uitmaken qua koelprestaties.

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 11:42
De TS (dat ben ik) gaat de PC inderdaad voornamelijk voor gebruikelijke dingen gebruiken en niet overclocken. Ik heb de koeler gekocht in de hoop dat deze stiller is dan de normale boxed koeler die bij de processor zat.
Iedereen bedankt voor de duidelijke reacties. Ik dacht dat misschien mijn processor op dat plekje zou kunnen gaan doorbranden of zoiets, dus dit werkt allemaal heel geruststellend.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

EyeWitness schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:12:
Wat een AS5 gepromoot hier weer :/

Als de TS z'n PC gewoon gebruikt voor wat gebruikelijke dingen en niet voor overclocken dan zal de standaard koelpasta prima aan z'n eisen voldoen. Dat kleine beetje dat eraf is geschraapt zal zeer weinig uitmaken qua koelprestaties.
Het is geen promoot... volgensmij lees ik overal dat het voor standaard gebruik niet nodig is maar wel als de PC de laatste paar graden ook nodig heeft ;)

Verder is dit topic wel redelijk vanzelfsprekend dus vandaar dat ik dit topic dan ook op slot doe.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.