Toon posts:

[WoW] Draadloos netwerk problemen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb al een tijdje problemen met WoW... Blizzard wil maar niet antwoorden dus hoop ik hier mijn oplossing te vinden.

Ik gebruik een Linksys wireless G adapter with Speedbooster en die werkt perfect.

Als ik WoW wil spelen, typ ik mijn gegevens in en druk ik op connect. Op dat moment blijft er Connecting staan en disconnect ik uiteindelijk. Wat het rare is, als ik WoW open heb staan onder het connecten zie ik dat het windows draadloos netwerk icoontje veranderd in het "niet verbonden" icoontje.
Als ik WoW afsluit of minimaliseerm, verbind mijn kaart weer met de router.

Ik heb twee broers die op hun eigen computer WoW spelen zonder problemen.
Ook heb ik de windows firewall al eens uitgezet, WoW opnieuw geintstalleerd, netwerkkaart geupdrade en op alle forums en FAQ's gezocht.

Nogal vreemd vind ik dit... Ik hoop dat jullie mij WEL kunnen helpen :P

Alvast bedankt,

Wisse.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Probeer bij je netwerkkaart eens QoS-packetplanner uit te zetten.
En dit kun je ook nog proberen: http://faq.wow-europe.com/en/article.php?id=028 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie :)

Helaas heeft het uitschakelen van QoS-Packetplanner niet geholpen en ik kon

Checksum Offload : Disabled
Speed and Duplex Setting : Force 100 Mbit Full Duplex

Niet vinden in de lijst.

Oh en mijn broer gebruikt precies dezelfde netwerkkaart als ik doe maar bij hem werkt het perfect.
En mijn andere broer zit verder van de router af en het werkt ook... Dus dat kan het ook niet zijn.

Misschien doet een of ander programmatje vervelend. Hoe kon ik ook alweer windows XP laten opstarten zonder onnodige processen te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand...?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Overactieve firewall?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat je ipv. die windows wireless tool het tooltje kunt proberen van je wlan-kaart om te connecten (zet dan in dat tooltje de windows zero config uit). Want zo te lezen ligt dit niet aan dat spel.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 11-12-2006 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de Windows firewall (ik heb die al wel eens uitgeschakeld).

En ik heb de linksys tool ook gebruikt maar dan doet hij precies hetzelfde.

Wat kan het nou toch zijn...?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hele internet ligt plat als ik wil verbinden met wow. Maar wanneer ik WoW afsluit doet alles het weer! Ik heb net Google geopend, dat werkte. Heb ik met WoW op login gedrukt en toen alt-tab en vernieuwen gedaan in IE. Google werd niet geopend en WoW kon niet connecten. Op cancel gedrukt en google deed het weer.

Nu zie ik, als ik google en WoW laat verbinden, dat het draadloos-netwerk icoontje (dat computertje) wel knippert (en dus bezig is met paketten verzenden en ontvangen).

Ik word er echt helemaal 8)7 van...

:|

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je ook zeker dat je met die Linksys tool niet meer gebruik maakt van de windows zero config tool? Je zou dat icoontje van windows nl. niet meer moeten zien als je het niet gebruikt...

Dit is misschien wel even handig om na te checken. Misschien nog even zoeken naar een ander tooltje indien beschikbaar voor jouw kaart. Bij het realtek-kaartje in mn laptop werkt dat nl. wel zo. Windows tooltje doet nl. soms ook wel eens vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 11-12-2006 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe schakel ik hem dan helemaal uit? Ik zie het icoontje wel maar ik kan bijvoorbeeld niet naar beschikbare draadloze netwerken kijken met de windows tool als ik de linksys tool aan heb staan.

Maar ik denk ook niet dat het daar aan ligt want mijn broer speelt met dezelfde netwerk kaart, ook met windows xp, op dezelfde router als ik doe...

Verwijderd

Topicstarter
Echt heel vervelend... Ik betaal voor een game... Maar hij doet het niet op mijn pc...

Wat ik nog het ergst vind is dat Blizzard niets van zich laat horen...

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Is het een PCI versie? En zo ja, prik hem eens in een ander slot? :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
zou dat het zijn? dit is een 2 maanden oude pc... maarja... Ik ga het vanavond wel proberen.

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:52:
zou dat het zijn? dit is een 2 maanden oude pc... maarja... Ik ga het vanavond wel proberen.
je reactie kan ik niet plaatsen als reactie op de vorige poster
maar ik zal het je even proberen uit te leggen wat hij bedoelde

het kan heel goed zijn dat je irq problemen krijgt met andere PCI kaarten
daarom is in een ander slot duwen soms een mogelijke oplossing.

dus het is niet zo dat we denken dat je PCI slot kapot is ofzo

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank! Hij werkt!

Def!ance heeft de werkende oplossing gegeven!

Nogmaals hartellijk dank iedereen! :D

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:30:

uhmm technisch gezien was het atlas zn oplossing :X

maja als het maar werkt he ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:30:

Hee het was mijn oplossing!!! :P

Maar fijn dat het is opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja... *slaat zichzelf voor het hoofd*

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer terug! hetzelfde probleem... Is er toevallig een oplossing om dit zonder het openmaken van de computer op te lossen? Ik word er gek van!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
In apparaatbeheer een onderdeel verwijderen wil misschien ook helpen. Als je reboot dan wordt dat onderdeel weer gedetecteerd en geinstalleerd, waardoor ie misschien een ander IRQ meekrijgt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar apparaatbeheer gegaan, stuurprogramma gedeinstalleerd, linksys programma weggegooit en alles weer opnieuw geinstalleerd maar het heeft niet geholpen.

Iemand nog een idee?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:40:
Ik ben naar apparaatbeheer gegaan, stuurprogramma gedeinstalleerd, linksys programma weggegooit en alles weer opnieuw geinstalleerd maar het heeft niet geholpen.

Iemand nog een idee?
Andere wireless kaart met andere merk chip proberen..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon een andere kaart kopen...?

Mijn broer heeft dezelfde kaart maar die werkt perfect (ook met wow)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Misschien eens zijn kaart in jouw pc stoppen en dan proberen? Dan weet je of het daar aan ligt, voordat je (onnodig) geld uit gaat geven.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeker niet van plan om een nieuwe te kopen en er is volgens mij niks mis met de kaart. Alles werkt behalve wow. Weet iemand een manier om een nieuw IRQ ofzo toe te wijzen zonder de computer open te maken en in een andere gleuf te stoppen?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:40:

Iemand nog een idee?
Heb je het onderdeel zelf ook verwijdert?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon alleen 'deinstalleren' en toen stond he adapter niet meer in de lijst. Als dat is wat je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de adapter in het vorige slot gedaan (terug waar hij zat) maar hij werkt nog steeds niet.

Kan iemand mij alstublieft helpen??

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

IRQ's kun je ook toewijzen in het BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Waar in de BIOS kan ik dat doen? En hoe?

Dit is de handleiding van mijn mainboard: http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/129manual.pdf

In de eigenschappen van de adapter zie ik staan: IRQ: 16. Als iemand dat nodig heeft.

Bij voorbaat dank, Wisse.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals in mijn BIOS gekeken maar ik kan het niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik speedboost uitzet kan ik inloggen en spelen maar met hevige lag.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie weten het ook niet? Dan zzal ik wel kijken of ik het bonnetje kan vinden...

Toch bedankt, Wisse.
Pagina: 1