Externe Harddisk delen in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb een klein thuisnetwerk waarin ik mappen en een printer deel. Dit werkt allemaal prima.
Ook heb ik op een pc een externe harddisk aangesloten via usb. deze kan ik ook delen, en het werkt ook allemaal prima. Echter moet ik de harddisk iedere keer opnieuw delen als de harddisk uitgeschakeld is geweest.

Wat ik graag wil is, dat ik de pc waar deze harddisk op aangesloten is aanzet en verder niets hoef te doen. Nu moet ik iedere keer wachten tot winxp opgestart is en dan de naar verkenner gaan om de harde schijf te delen.

Is er iemand die weet hoe/of deze instelling bewaard kan blijven?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je zoe een map kunnen maken op je c schijf oid, die delen
en usb drive kun je als een subfolder mounten (bij disk management)

Iperf

• -Arcane-
ah, kijk, bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ik zoiets voor elkaar krijg.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Batch job maken

makeshares.bat
code:
1
net share x:\ removabledisk

en deze in je startup /opstarten folder hangen?

(of tip eens net share in vanaf de cmd prmopt voo r meer opties bij net share)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leuk_he schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:40:
Batch job maken

makeshares.bat
code:
1

dan ga je er wel van uit dat x: altijd de drive is ..... dat hoef ik zelf niet te proberen

Iperf

• -Arcane-
leuk_he schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:40:
Batch job maken

makeshares.bat
code:
1

He perfect, dit werkt helemaal zoals ik het wil, bedankt!

• guru2001
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03-2018
Hallo,

Zoals ik op deze topic lees, doet het exact het bij mij het zelfde situatie zich voor.

Kan iemand mij helpen. alles gaat zoals het staat omschreven op deze forum goed.
Als ik mijn pc externe harddisk aangesloten is via usb afsluit.

De ellende begint pas.

Als ik opnieuw mijn PC opstart is op mijn externe hardeschijf de instellingen delen niet meer zichbaar.
Echter moet ik de harddisk iedere keer opnieuw delen als de harddisk uitgeschakeld is geweest.
kan iemand mij helpen hoe ik deze voor altijd wel bewaard krijgt!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mount hem (ook) als een folder in je disk management, en share die folder

zoals ik boven al zei

of met net share in een batch file .. maar dat vind ik weer slordig

maar waarom werkt het bij jou niet dan ?

[ Voor 87% gewijzigd door Fish op 28-11-2007 15:57 ]

Iperf

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik neem aan dat je gebruik maakt van een USB HDD? dan zou je die batch kunnen laten runnen op het moment dat je het aansluit op je computer ....

• guru2001
fish schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:54:
mount hem (ook) als een folder in je disk management, en share die folder

zoals ik boven al zei

of met net share in een batch file .. maar dat vind ik weer slordig

maar waarom werkt het bij jou niet dan ?
Okay,

Hmm het is best moeilijk om dit voor elkaar te krijgen als je niet zoveel verstand van hebt, al deze moeilijke termen enz enz ...>>> share in een batch file maar ga nog eens proberen want moet toch wel lukken?

Wat mij het op valt op het moment dat mijn PC en Externe hardeschijf (USB) aan staat werkt alles naar behoren.

tot dat ik alleen dan mijn Externe (USB) Hardeschijf uit/aan zet werkt de gedeelde map F: status check gedaan staat keurig gedeeld.

hier gaat weer alles mis>>> Maar als ik mijn PC en (USB) Externe hardeschijf uit/aan zet ben ik de instellingen kwijt. eigelijk is dit alleen bij opnieuw opstarten van mijn PC dat dit probleem zich weer voor doet.

Zo te zien zijn jullie best wel handig om dit voor elkaar te fixen.

zou iemand voor mij een beschrijving handleiding van dit probleem kunnen maken hoe ik dit nogmaals in zijn werk gaat.
AUB mijn dank zal groot zijn!!

• guru2001
guru2001 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:37:
[...]

Okay,

Hmm het is best moeilijk om dit voor elkaar te krijgen als je niet zoveel verstand van hebt, al deze moeilijke termen enz enz ...>>> share in een batch file maar ga nog eens proberen want moet toch wel lukken?

Wat mij het op valt op het moment dat mijn PC en Externe hardeschijf (USB) aan staat werkt alles naar behoren.

tot dat ik alleen dan mijn Externe (USB) Hardeschijf uit/aan zet werkt de gedeelde map F: status check gedaan staat keurig gedeeld.

hier gaat weer alles mis>>> Maar als ik mijn PC en (USB) Externe hardeschijf uit/aan zet ben ik de instellingen kwijt. eigelijk is dit alleen bij opnieuw opstarten van mijn PC dat dit probleem zich weer voor doet.

Zo te zien zijn jullie best wel handig om dit voor elkaar te fixen.

zou iemand voor mij een beschrijving handleiding van dit probleem kunnen maken hoe ik dit nogmaals in zijn werk gaat.
AUB mijn dank zal groot zijn!!
Ben even vergeten te vermelden of het ligt aan mijn Externe hardeschijf USB het merk is IOMEGA 1 TB.

• guru2001
herbalx schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:37:
Ik neem aan dat je gebruik maakt van een USB HDD? dan zou je die batch kunnen laten runnen op het moment dat je het aansluit op je computer ....
Ja maak wel gebruik van USB hardeschijf merk IOMEGA 1TB.
Batch laten runnen via het moment dat ik zou aansluiten op mijn PC is contunu aansloten en wordt niet eruit gehaald.

Dus als ik goed begrijp moet ik ieder keer de USB hardeschijf eruit pluggen.
Als dit zo moet vind ik zo en zo niet handig.
Trouwens wat ik ook geprobeerd heb> start ik eerst de USB Hardeschijf w8 ik 2 minuten daarna wil ik mijn PC opstarten dan krijg ik een Zwarte scherm met tekst op staat druk op CTRL / ALT Delete dit gedaan PC blijft niks doen dus is ook geen alternatief.
is dit ook het geval bij jullie!

Verwijderd

guru2001 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:19:
[...]

Ja maak wel gebruik van USB hardeschijf merk IOMEGA 1TB.
Batch laten runnen via het moment dat ik zou aansluiten op mijn PC is contunu aansloten en wordt niet eruit gehaald.

Dus als ik goed begrijp moet ik ieder keer de USB hardeschijf eruit pluggen.
Als dit zo moet vind ik zo en zo niet handig.
Trouwens wat ik ook geprobeerd heb> start ik eerst de USB Hardeschijf w8 ik 2 minuten daarna wil ik mijn PC opstarten dan krijg ik een Zwarte scherm met tekst op staat druk op CTRL / ALT Delete dit gedaan PC blijft niks doen dus is ook geen alternatief.
is dit ook het geval bij jullie!
Ik zou zeggen, schaf een WL500G premium aan (USB 2.0 aansluiting x2), sluit daar een printer op, en de USB HDD...ga naar wl500g.info en volg het tutorial van WENGI, in amper 3 uur heb je een werkende netwerk server die meer doet dan die pc die altijd aan moet staan. Voordeel is dat het verbruik maximaal 20W is met hdd,

Wl500g kost momenteel 80Euro,

• guru2001
ja maar ik wil niet verder uitbreiden, want ik heb zo en zo nu 2x 1 TB Externe schijf staan van USB .

Want dit is via mijn PC aangesoten een UTB kabel gerouteerd naast mijn TV staat op 7 meter afstand een Freecom mediaplayer 3.5 320 TB. want ik ben een zwaar downloader van films enz enz ...
Op zich is het niet erg om je map ieder keer te delen. ja vrouwtje vind wel vervelend genoeg alleen keer op keer dit te doen.
En het scheelt mij van uit de Externeschijf USB hoef i kde films niet over te zetten op mijn Freecom mediaplayer. hoop tijd besparing.

Voorderest ben ik hartige te vreden.
Dus mocht je wat weten hoor ik wel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok duidelijke instructies

1) maak ergens een folder aan met een toepasselijke naam, e.g. "c:\USB_DISK"
2) ga naar "disk management"
rechtsklik op my computer
klik op manage
en ga naar storage, disk management
3) Zoek daar je usb drive op en rechtsklik op de betreffende partitie.
4) klik op change letter and drive paths
5) klik op add, en kies voor "mount in the folowing empty ntfs folder"
6) browse naar je nieuwe folder, klik ok

7) share die folder

Vanaf nu zal je disk altijd bechikbaar via die folder (mits aangesloten)
zonder geetter met drive letters en batch files

Iperf

Pagina: 1