Situatie is als volgt:
We hebben een website waarbij we gebruikers niet willen pesten met allerlei plaatjes om je account te behouden, en dus fatsoenlijk kunnen posten. We gebruiken vrij bekende software, die het mogelijk maakt enkel via plaatjes te registreren en waarbij je om een bepaalde tijd je account weer moet activeren doormiddel van zo'n plaatje.
Voordeel van het plaatje:
Veel botjes kunnen niet meer registreren.
Nadeel van het plaatje:
1) Gebruikers irriteren zich hieraan.
2) Wij krijgen veel vragen en moeten gebruikers handmatig activeren.
3) Het is niet waterdicht (is al eens gebleken).
Mijn conclusie:
Zo'n plaatje wekt alleen irritatie's, maar is een leuk weer middel. Aangezien het momenteel nog niet zover is dat we het handmatig niet meer aankunnen wil ik gewoon de provider op de hoogte stellen van dit soort wanpraktijken, maar dan krijg je vaak een russische provider.
Vraag:
Valt hier iets tegen te ondernemen?
Zo ja, hoe?
We hebben een website waarbij we gebruikers niet willen pesten met allerlei plaatjes om je account te behouden, en dus fatsoenlijk kunnen posten. We gebruiken vrij bekende software, die het mogelijk maakt enkel via plaatjes te registreren en waarbij je om een bepaalde tijd je account weer moet activeren doormiddel van zo'n plaatje.
Voordeel van het plaatje:
Veel botjes kunnen niet meer registreren.
Nadeel van het plaatje:
1) Gebruikers irriteren zich hieraan.
2) Wij krijgen veel vragen en moeten gebruikers handmatig activeren.
3) Het is niet waterdicht (is al eens gebleken).
Mijn conclusie:
Zo'n plaatje wekt alleen irritatie's, maar is een leuk weer middel. Aangezien het momenteel nog niet zover is dat we het handmatig niet meer aankunnen wil ik gewoon de provider op de hoogte stellen van dit soort wanpraktijken, maar dan krijg je vaak een russische provider.
Vraag:
Valt hier iets tegen te ondernemen?
Zo ja, hoe?
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....