Toon posts:

FCO-IM Casetool: Exporteren naar mySQL (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor school(;)) moet ik een database gaan bouwen, met interface. Ik was van plan om het gemakkelijk te doen, en gewoon een website met php te maken. Nu heb ik een programma, FCO-IM casetool, waarmee je heel simpel relaties, uniciteits regels etc kunt weergeven. Zo hoef ik niet alles uit te typen :)

Nu was mijn vraag of iemand weet hoe ik het best mijn database ding uit fco-im kan halen, om hem al mySQL te kunnen maken. In het progje kun je naar verschillende programma's exporteren, maar als ik bijvoorbeeld naar acces (:r) exporteer, dan wordt het text bestand helemaal vern**kt.

Iemand een idee, of misschien een ander progje waarmee ik makkelijk databases kan maken en dan ook nog kan exporteren naar mySQL?

Greetz :7

Verwijderd

Nu heb ik een programma, FCO-IM casetool, waarmee je heel simpel relaties, uniciteits regels etc kunt weergeven. Zo hoef ik niet alles uit te typen
Ahem, ik denk niet dat de makers het daarvoor gemaakt hebben... Je moet het model eerst helemaal uitwerken en 'checken' en DAN pas exporteren..

Verwijderd

Topicstarter
Ahem, ik denk niet dat de makers het daarvoor gemaakt hebben... Je moet het model eerst helemaal uitwerken en 'checken' en DAN pas exporteren..
Doh! Maar mijn vraag was, hoe ik een voledig uitgewerkte database (;)) simpel kan exporteren als mySQL database :)

Verwijderd

Creer geen acces database script want dat is totaal anders dan van een normale sql server, dus maak een orcal of interbase database en dan moet je effe de laaste fouten met de hand aanpassen.

Verwijderd

Je kunt toch ook gewoon een standaard SQL script genereren met FCO-IM? SQL 72 ofzo heet dat daar geloof ik.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:14
Ja gewoon SQL script genereren.

Verwijderd

Topicstarter
:7! Het zier er inderdaad al een stuk beter uit als ik het als SQL '92 exporteer. Ik moet nog wel rederlijk veel veranderen, maar het is beter dan niets! tnx!

Greetz :P

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Ha.

4 jaar later heb ik ongeveer dezelfde opdracht,

Ik heb mijn database helemaal gemodeleerd, geexporteerd naar Access en naar een .sql bestand. Ook hierbij moet een interface, die ik met php doe samen met een mysql database.
Kan ik op de een of andere manier dat sql bestand converteren naar mysql, of moet ik alles handmatig invoeren in phpmyadmin.

Het sql bestand ziet er zo uit:

CREATE SCHEMA PETLOOK

CREATE DOMAIN DIERDIER AS VARCHAR(7);
CREATE DOMAIN DIERENARTSEMAILADRES AS VARCHAR(23);
CREATE DOMAIN DIERENARTSFAXNR AS INTEGER;
CREATE DOMAIN DIERENARTSHUISNR AS VARCHAR(3);
...

[ Voor 8% gewijzigd door marcovtwout op 08-01-2005 12:23 ]

Pagina: 1