Toon posts:

aanschap nieuwe laptop, inspiron 9400, iets vergelijkbaars?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik wil een nieuwe laptop aanschaffen en ben al een maand bezig om een keuze te maken. Helaas lukt dit niet makkelijk omdat bij alle laptops wel iets op te merken valt. Nu ben ik uiteindelijk uitgekomen bij deze:

Dell inspiron 9400 met:
- core 2 duo T7200 (2,0 GHz)
- 2048 mb geheugen (ddr2 533 mhz)
- 17 inch WUXGA beeldscherm (1920x1200)
- 100 GB 7200 rpm harde schijf
- 8x DVD-rewriter
- Geforce GO 7900 GS 256 mb
- 9 cell batterij
- Windows XP media centre 2005
prijs: 1738 euro inclusief verzending

Ik ben zeer te spreken over de configuratie en de prijs, ik vind het alleen jammer dat er weer windows bij wordt geleverd terwijl ik thuis al een legale versie heb liggen. Ik heb Dell gebeld maar helaas, ze konden het niet zonder leveren. Dus mijn vraag is, weet iemand een ander systeem dat vergelijkbaar (ongeveer zelfde configuratie en ongeveer zelfde prijs) is maar wel zonder windows (ik installeer het liever zelf zonder alle flauwekul) geleverd kan worden.

Ik weet dat de nieuwe Asus F3JP aardig overeenkomt, helaas ook weer met windows en een veel te lage resolutie. XXODD heeft ook een aardig systeem maar is naar mijn mening veel te duur, er zit gelijk een geforce 7950 GTX in. Acer ben ik niet echt kapot van, ze lopen goed, maar de bouw kwaliteit laat vaakt te wensen over (althans dit is in de reviews te lezen). De Sony vaio's zijn mooi maar hebben een minder grafische kaart en zijn naar verhouding duur. Of komen er op korte termijn vergelijkbare nieuwe systemen uit?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb zelf een vergelijkbare Dell 9400 geconfigureerd op www.dell.nl en toen kwam ik ruim 100 euro duurder uit, ik vind 1738 euro een redelijke prijs. Een alternatief is de HP dv9000 serie, alleen is die in Nederland vooralsnog slechts met een T5500 cpu te verkrijgen. Een ander alternatief is de Asus A7J die een iets mindere videokaart heeft en een iets lagere maximum resolutie.

Verwijderd

Je kan natuurlijk altijd je eigen windows installatie op de laptop zetten... Dat kan nooit de belangrijkste factor zijn bij het kiezen van een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Zoals al gezegd, ik heb al een legale windows XP versie, je betaalt toch weer iets van 80 tot 100 euro voor iets wat je niet wilt hebben. Voor dat bedrag kun je ook wat extra hardware aanschaffen.

Verwijderd

Dan verkoop je doe toch ;)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Dell krijgt ongetwijfeld quantumkorting op hun WinXP licensies, dus ik verwacht niet dat er in de concurrerende laptopmarkt veel geld wordt doorberekend voor het OS.

Ik zou gewoon het standaard OS nemen, zal op de prijs in werkelijkheid misschien maar 30 euro schelen.

Goud is geen geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:12:
Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Zoals al gezegd, ik heb al een legale windows XP versie, je betaalt toch weer iets van 80 tot 100 euro voor iets wat je niet wilt hebben. Voor dat bedrag kun je ook wat extra hardware aanschaffen.
Die xp installatie die bij je laptop zit, daar betaal je geen 80+ euro. je moet gewoon kijken of je de laptop het geld waard vind ook al gebruik je de meegeleverde xp installatie niet.. Je gaat een laptop van pak hem beet 1400 euro toch niet direct afkeuren omdat er een windows installatie bij zit die ± 3 a 5 % van de prijs uitmaakt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:20:
[...]

Die xp installatie die bij je laptop zit, daar betaal je geen 80+ euro. je moet gewoon kijken of je de laptop het geld waard vind ook al gebruik je de meegeleverde xp installatie niet.. Je gaat een laptop van pak hem beet 1400 euro toch niet direct afkeuren omdat er een windows installatie bij zit die ± 3 a 5 % van de prijs uitmaakt?
Ow nee?

nieuws: Dell geeft geld terug aan Windows-weigeraar

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Al is het 80 euro dan is het nog steeds slechts ca 6 procent...

edit: bij 1800 euro zelfs maar 4.4 procent.

En nogmaals ik vind het niet erg dat je een keuze op zo een kleinigheid laat afhangen. In mijn ogen is het de minst belangrijke factor van de hele laptop. Ik zou in eerste instantie een laptop kiezen op specificaties en kwaliteit etc. Ik bedoel dat is 95.6% van de kosten.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 22:48 ]

Pagina: 1