Ik heb een probleem.
Soms, en zeker na een tijd wil Windows XP niet meer doorstarten en wordt de shell niet geladen. CTRL+ALT+DEL helpt niet om taskmanager op te roepen. Op dat moment zie ik mijn bureaublad, kan ik de muis bewegen en zit toetsenbord niet vast (Num lock blijf uitwisselbaar).
Na na systeem resetten doet hij het vaak wel, maar als ik koud start wil WIndows XP wel eens blijven hangen.
Het is denk ik geen hardwareprobleem want met een verse install zoals nu heb ik het euvel niet.
Ik heb de volgende maatregelen genomen:
->ACPI 2.0 disabled (minder devices op een IRQ)
->Verse installatie met alleen het noodzakelijke
->DEP uitgezet en Comodo firewall niet geïnstalleerd omdat ik vaker problemen met firewalls heb gehad.
->De juiste drivers gebruiken:
-Asus A8V (geen 4 in 1 drivers, alles op WDM)
-Externe USB netwerkkaart (ook WDM)
-Voeding Zalman 400 watt (power supply calculator berekend dat mijn systeem max 296 watt kan trekken en de voeding kan meer hebben). De 12 volt lijn wijkt volgens het BIOS iets naar beneden af en ik krijg 11,586 volt te zien in het BIOS (altijd dezelfde waarde, soms 0.107 volt meer)
-Radeon X850XTPE voorzien van de laatste Catalyst. Gamen gaat prima en ik relateer het niet aan de videodrivers alhoewel ik wel altijd een L2C return fout krijg in de eventviewer.
-3x512 MB RAM. Verder geen blauwe schermen of vastlopers in Windows XP zelf.
-AC'97. De WDM_A381 drivers en met geluid heb ik geen problemen.
Aangzien ik heel netjes ben geweest met de analyse in mijn achterhoofd, dit tot zover:
Soms, en zeker na een tijd wil Windows XP niet meer doorstarten en wordt de shell niet geladen. CTRL+ALT+DEL helpt niet om taskmanager op te roepen. Op dat moment zie ik mijn bureaublad, kan ik de muis bewegen en zit toetsenbord niet vast (Num lock blijf uitwisselbaar).
Na na systeem resetten doet hij het vaak wel, maar als ik koud start wil WIndows XP wel eens blijven hangen.
Het is denk ik geen hardwareprobleem want met een verse install zoals nu heb ik het euvel niet.
Ik heb de volgende maatregelen genomen:
->ACPI 2.0 disabled (minder devices op een IRQ)
->Verse installatie met alleen het noodzakelijke
->DEP uitgezet en Comodo firewall niet geïnstalleerd omdat ik vaker problemen met firewalls heb gehad.
->De juiste drivers gebruiken:
-Asus A8V (geen 4 in 1 drivers, alles op WDM)
-Externe USB netwerkkaart (ook WDM)
-Voeding Zalman 400 watt (power supply calculator berekend dat mijn systeem max 296 watt kan trekken en de voeding kan meer hebben). De 12 volt lijn wijkt volgens het BIOS iets naar beneden af en ik krijg 11,586 volt te zien in het BIOS (altijd dezelfde waarde, soms 0.107 volt meer)
-Radeon X850XTPE voorzien van de laatste Catalyst. Gamen gaat prima en ik relateer het niet aan de videodrivers alhoewel ik wel altijd een L2C return fout krijg in de eventviewer.
-3x512 MB RAM. Verder geen blauwe schermen of vastlopers in Windows XP zelf.
-AC'97. De WDM_A381 drivers en met geluid heb ik geen problemen.
Aangzien ik heel netjes ben geweest met de analyse in mijn achterhoofd, dit tot zover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Setup Windows XP oke Setup mouse oke Windows update oke Modify paging file 400 solid oke Modify network safety oke Folder settings oke NOD32 and tuning oke Deepburner oke Disable left wkey oke Foxit Reader oke OpenOffice oke defrag oke Sysres maxtor disabled oke Copy of my music and new oke Sound settings (bass-in -4) oke HD tune oke Unreal Tournament oke defrag oke Lord of the Rings BFME II oke defrag oke |