Toon posts:

Surround uit TV tuner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik alles wat beeld en geluid produceert aan elkaar geknoopt. Ik heb een Terratec X-fire geluidskaart, die met 2 kabeltjes aan 2 versterkers is gekoppeld, om zo via 4 speakers een soort van surround geluid te krijgen. Op het A kanaal van de versterkers zijn de speakers zo aangesloten dat ik 4 speakers voor mijn tv heb. Op de B kanalen staan de speakers zo, dat ik er 4 bij mijn comp heb. Zo kan ik dus DVD's kijken met best een leuk geluid dmv een goedkope oplossing. Mijn TV (helemaal stereo) is ook op de versterkers aangesloten. Helaas geeft deze dus alleen geluid af via 2 speakers. Als ik nou een TV kaart, of een videokaart met TV tuner, in mijn PC stop (en er is een surround uitzending) krijg ik dan geluid over 4 speakers? Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

jaamer genoeg lukt dat niet wat je wilt doen, een surround signaal bestaat uit een gecodeerd stereo kanaal. als je dus van surround sound wil genieten dan moet je een versterker hebben die Dolby surround kan decoderen!!! als je je tv op je computer aansluit dan kan die misschien wel softwarematig surround decoderen naar je versterker! dus ff proberen anders moet je naar de HiFi winkel!