[BF 2142] X-Fi geluidskaart crash?

Pagina: 1
Acties:

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Ik heb de onderstaande vraag ook in het X-Fi topic geplaatst, maar ik denk dat hij hier beter past.

Ik heb een probleem met mijn X-Fi Extreem Music en BF2142, bij Battlefield2, Need for Speed, Counterstrike Source enz. gaat alles wel gewoon goed.

Ik heb in tegenstelling tot veel mensen als ik zo de forums lees geen problemen met stotterend geluid oid. wat ik heb is dat m'n X-Fi soms (bijna altijd tijdens een artillary strike) ineens hangt, ik krijg dan een hele hoge pieptoon te horen over al m'n speakers, die toon duurt een sec. of 10, daarna worden de laatste geluiden herhaald die net voor die pieptoon afgespeeld waren dit blijft continue zo door gaan, de gehele pc zit dan vast ALT-Tab enz. werkt niet meer en het enigste wat ik kan doen is de PC resetten.

Ik krijg dus ook geen BlueScreen ofzo, gewoon een algehele vastloper en dan het geluid wat zich continue herhaalt.

Dit kan zich in een avond spelen (uurtje of 4) rustig 3 tot 4 keer herhalen.

- Ik heb ondertussen windows reeds een keer opnieuw geinstaleerd.
- Ook heb ik de oude X-Fi drivers gedeinstaleerd en daarna de restanten verwijderd met driver cleaner pro waarna ik de nieuwste drivers van creative geinstaleerd heb.
- Ook BF2142 heb ik uiteraard al een keer opnieuw geinstaleerd, incl. alle patches.

M'n PC is verder voorzien van alle (windows) updates e.d.

Specs.
WinXP Pro 32Bit Engels
Asus A8V Deluxe (laatste Final en Beta Bios geprobeert)
AMD Opteron 170
AOpen GF 6800GT 128Mb
2x 1024MB PC3200
Creative X-Fi Extreme Music
2x 450W Enermax voedingen
Coolermaster Stacker

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken.... :/

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 11:09
Heb je dit probleem ook als je de grafische instellingen van je BF2 (wat) omlaag gooit?

• digital8
Omlaag., is te proberen, ookal staat dat niet zo heel hoog 't blijft maar een 6800GT die ik heb....

Het probleem komt trouwens wel minder voor als ik de audio settings lager zet, alleen dan mis je ook echt meer geluiden, op Ultra High hoor je zo af en toe zelfs vogels fluiten... :D

[ Voor 48% gewijzigd door digital8 op 10-12-2006 19:27 ]

• digital8
Oké na even op vakantie geweest te zijn heb ik nog wat zaken geprobeert.
  • X-Fi in een ander (niet gedeelt) PCI slot.
  • Nieuwe Direct-X December 2006 uitvoering.
  • Nieuwe OpenAL Driver van de creative site.
Helaas heeft ook dit alles ook geen effect gehad.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 19:09

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Volgens mij heb jouwn probleem niets met je geluidskaart te maken, dat het geluid blijft hangen tijdens een crash herken ik wel, zelf ook vaak meegemaakt in bf2 ;-)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Je moederbord heeft ook onboard geluid, heb je er al eens aan gedacht om BF2142 te spelen zonder je geluidskaart erin? Dan kan je vaststellen of het inderdaad daaraan ligt :)

The devil is in the details.

• digital8
Ik heb inderdaad gisteravond m'n X-Fi even gedeinstaleerd en daarna uit m'n pc verwijderd.

In het bios de onboard audio aangezet en de nieuwste drivers geinstaleerd.

En je raadt het nooit de gehele avond/nacht ( het was weer eens 02:00 :O ) geen crash gehad, nou ja één crash-to-desktop dan maar dat is een BF2 en BF2142 bug die er nogsteeds inzit.

Maw. zonder m'n X-Fi gaat alles wel goed, dus kom ik toch weer terug bij die X-Fi of de drivers ervan.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

digital8 schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:03:

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken.... :/
dit ligt dus gewoon aan battlefield 2.

heb zelf ook al heele vreemde problemen gehad icm met m'n x-fi extreme music.
in 1x zomaar dat ik audio niet meer op high kon zetten omdat hij de kaart niet goed herkende.

geloof me als ik zeg dat er nix mis is met je geluidskaart en drivers.

je zegt zelf ook al "Need for Speed, Counterstrike Source enz. gaat alles wel gewoon goed." en dat ervaar ik dus ook.
alles werkt prima, behalve bf2.. aka er is dus nix mis met die kaart maar meer op de manier hoe bf2 die kaart aanspreekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Hubert op 28-12-2006 15:22 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• digital8
Ik heb inderdaad ook het probleem gehad dat de kaart door BF2142 niet herkend werd, ook heb ik het probleem gehad wat wel meerdere mensen gehad hebben dat de kaart bij het booten van de pc niet herkend wordt en dus wel in de systeem eigenschappen herkend wordt maar niet aanspreekaar is omdat de drivers niet "geactiveerd" zijn, een simpele reboot en het is weer in orde. :/

Ach ja het was eigenlijk ook te goed om waar te zijn, ik bedoel Creative staat nou niet bekend als een bedrijf dat stabiele hardware maakt, en EA staat nou niet bekend om het maken (oke oke DICE heeft het gemaakt maar EA is de drijvende kracht) van stabiele software.

Ik hoop dat als ik volgend jaar m'n nieuwe 8800GTX en m'n DFI moederbosrd heb het allemaal wat beter draait, misschien zijn er dan ondertussen betere drivers uit...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

nou don't get me wrong, de audigy 2zs was anders een prima kaartje :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• digital8
Klopt., m'n broer heeft die kaart.

Ik hoop alleen dat de X-Fi niet de SB Live opvolger wordt wat problemen betreft.

Die Emu10K1 was nou niet echt een succes...
Pagina: 1