Ik heb de onderstaande vraag ook in het X-Fi topic geplaatst, maar ik denk dat hij hier beter past.
Ik heb een probleem met mijn X-Fi Extreem Music en BF2142, bij Battlefield2, Need for Speed, Counterstrike Source enz. gaat alles wel gewoon goed.
Ik heb in tegenstelling tot veel mensen als ik zo de forums lees geen problemen met stotterend geluid oid. wat ik heb is dat m'n X-Fi soms (bijna altijd tijdens een artillary strike) ineens hangt, ik krijg dan een hele hoge pieptoon te horen over al m'n speakers, die toon duurt een sec. of 10, daarna worden de laatste geluiden herhaald die net voor die pieptoon afgespeeld waren dit blijft continue zo door gaan, de gehele pc zit dan vast ALT-Tab enz. werkt niet meer en het enigste wat ik kan doen is de PC resetten.
Ik krijg dus ook geen BlueScreen ofzo, gewoon een algehele vastloper en dan het geluid wat zich continue herhaalt.
Dit kan zich in een avond spelen (uurtje of 4) rustig 3 tot 4 keer herhalen.
- Ik heb ondertussen windows reeds een keer opnieuw geinstaleerd.
- Ook heb ik de oude X-Fi drivers gedeinstaleerd en daarna de restanten verwijderd met driver cleaner pro waarna ik de nieuwste drivers van creative geinstaleerd heb.
- Ook BF2142 heb ik uiteraard al een keer opnieuw geinstaleerd, incl. alle patches.
M'n PC is verder voorzien van alle (windows) updates e.d.
Specs.
WinXP Pro 32Bit Engels
Asus A8V Deluxe (laatste Final en Beta Bios geprobeert)
AMD Opteron 170
AOpen GF 6800GT 128Mb
2x 1024MB PC3200
Creative X-Fi Extreme Music
2x 450W Enermax voedingen
Coolermaster Stacker
Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken....
Ik heb een probleem met mijn X-Fi Extreem Music en BF2142, bij Battlefield2, Need for Speed, Counterstrike Source enz. gaat alles wel gewoon goed.
Ik heb in tegenstelling tot veel mensen als ik zo de forums lees geen problemen met stotterend geluid oid. wat ik heb is dat m'n X-Fi soms (bijna altijd tijdens een artillary strike) ineens hangt, ik krijg dan een hele hoge pieptoon te horen over al m'n speakers, die toon duurt een sec. of 10, daarna worden de laatste geluiden herhaald die net voor die pieptoon afgespeeld waren dit blijft continue zo door gaan, de gehele pc zit dan vast ALT-Tab enz. werkt niet meer en het enigste wat ik kan doen is de PC resetten.
Ik krijg dus ook geen BlueScreen ofzo, gewoon een algehele vastloper en dan het geluid wat zich continue herhaalt.
Dit kan zich in een avond spelen (uurtje of 4) rustig 3 tot 4 keer herhalen.
- Ik heb ondertussen windows reeds een keer opnieuw geinstaleerd.
- Ook heb ik de oude X-Fi drivers gedeinstaleerd en daarna de restanten verwijderd met driver cleaner pro waarna ik de nieuwste drivers van creative geinstaleerd heb.
- Ook BF2142 heb ik uiteraard al een keer opnieuw geinstaleerd, incl. alle patches.
M'n PC is verder voorzien van alle (windows) updates e.d.
Specs.
WinXP Pro 32Bit Engels
Asus A8V Deluxe (laatste Final en Beta Bios geprobeert)
AMD Opteron 170
AOpen GF 6800GT 128Mb
2x 1024MB PC3200
Creative X-Fi Extreme Music
2x 450W Enermax voedingen
Coolermaster Stacker
Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken....