Toon posts:

BUS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zo goed mogelijke videokaart voor een PCI slot
of eigenlijk nog liever eentje die in een PCI-Express x8 slot past. ik lees hier en daar wel dat een PCI x16 hier in past, maar moet ik dan dingen gaan vijlen op mijn moederbord?
dit probleem met videokaarten heb ik omdat ik een server heb (IBM xseries 100) en die gebruik als PC. er zit echter een ATI onboard 16mb kaart in die geen direct X ondersteunt dus ik kan helemaal niks op het gebied van spellen etc, en dvd's kijken geeft slechte beeldkwaliteit.
weet iemand een beetje krachtige kaart voor mijn server?of bestaat zoiets niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, als je op PCI gaat kijken dan vind je vrij weinig kaartjes. Het sterkste dat je daarin kan vinden zal een Nvidia Quadro zijn of een Radeon uit de 9000 serie. Beide niet snel, maar waarschijnlijk wat beter dan de rage die onboard zit.
PCIe kaarten komen nog wel in x1 uit, maar heb ze nog niet daadwerkelijk in de winkels gezien.

Verwijderd

kijk is
een gigabyte EN6600GT Dual
asus extreme n6200tc
ATI Radeon X1300

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:52:
kijk is
een gigabyte EN6600GT Dual
asus extreme n6200tc
ATI Radeon X1300
Ligt het aan mij of zijn die kaarten allemaal X16?

Verwijderd

je heb
ati 1300 pci-e 4x
matrox pci-e 4x
ati 1600pro pci-e 4x

Waar je ze kan vinden? geen idee
heb je een pci slot (ouwe )
dan kan je altijd een nvidia 5200\5600 er in zetten

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
matrox is ook niet de snelste maar is er wel in pci-e 1 te krijgen

http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=501199&FRS=ON

van ati heb je deze in pci

pricewatch: Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD

of deze:

pricewatch: Club3D Radeon 9550, 256MB DDR (PCI, DVI) CGA-956R

en van nvidia heb je deze:

pricewatch: AOpen GeForce FX5200 128MB DDR 64b (PCI, Passief) Aeolus GeForce FX5200-V128 PCI

maar dat had je zelf ook allemaal kunnen zoeken.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Zal een x16 kaart gewoon niet wat trager lopen? Bij AGP was dit toch het geval...

http://specs.tweak.to/16567

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

skelleniels schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:09:
Zal een x16 kaart gewoon niet wat trager lopen? Bij AGP was dit toch het geval...
Ja, maar het past fysiek niet. Dat is het probleem (of je moet een stukje uit je slot vijlen
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:47:
je heb
ati 1300 pci-e 4x
matrox pci-e 4x
ati 1600pro pci-e 4x

Waar je ze kan vinden? geen idee
Precies, die modellen zouden er ook in x1 of x4 moeten zijn, maar heb ze nog nooit daadwerkelijk in handen gehad/zien liggen in winkels.

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt allemaal voor jullie hulp! ik denk dat ik dan inderdaad maar voor een PCI x4 kaart ga, maar hoe risicovol is dat vijlen in je slot?
ik heb eens goed gekeken in principe zou het niks moet uitmaken, want het stukje dat je eruitvijlt bevat tog niks koperkleurigs, is gewoon stom plastic zeg maar, dus t zou g1 schade moeten oplevern zolang het maar precies gebeurt, maar de vraag is dan, gaat een x16 werken?als dat het geval is doe ik t, maar ik moet t zker weten, want als ik ga lopen vijlen verlies ik de garantie op mn moederbord, en de server is 4 maanden oud...

Verwijderd

Dit is toch een grapje he hoop ik!!!!!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
Ik zit hier ook vol verbazing te lezen, het lijkt me echt geen goed idee om erin te gaan vijlen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:03:
hartstikke bedankt allemaal voor jullie hulp! ik denk dat ik dan inderdaad maar voor een PCI x4 kaart ga, maar hoe risicovol is dat vijlen in je slot?
ik heb eens goed gekeken in principe zou het niks moet uitmaken, want het stukje dat je eruitvijlt bevat tog niks koperkleurigs, is gewoon stom plastic zeg maar, dus t zou g1 schade moeten oplevern zolang het maar precies gebeurt, maar de vraag is dan, gaat een x16 werken?als dat het geval is doe ik t, maar ik moet t zker weten, want als ik ga lopen vijlen verlies ik de garantie op mn moederbord, en de server is 4 maanden oud...
Ja, een x16 gaat wel werken (is vaker langsgeweest dat het kon, ook al ziet het er een beetje vaag uit).
Garantie ben je idd wel kwijt, dus het is de vraag of je dat risico wilt nemen op een serverbord
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:06:
Dit is toch een grapje he hoop ik!!!!!
TargetX schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:09:
Ik zit hier ook vol verbazing te lezen, het lijkt me echt geen goed idee om erin te gaan vijlen...
Wat is er mis met een vijl in je mobo zetten? Als je er maar zeker van bent dat je alleen het achterste stukje eruit haalt is er niets aan de hand.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
Terw_Dan schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:37:
[...]

Ja, een x16 gaat wel werken (is vaker langsgeweest dat het kon, ook al ziet het er een beetje vaag uit).
Garantie ben je idd wel kwijt, dus het is de vraag of je dat risico wilt nemen op een serverbord

[...]

[...]

Wat is er mis met een vijl in je mobo zetten? Als je er maar zeker van bent dat je alleen het achterste stukje eruit haalt is er niets aan de hand.
Probleem is niet zozeer het vijlen in een moederbord, maar in een servermoederbord van 4 maanden oud.. persoonlijk zou ik zoiets nooit doen. Ik zou mooi een PCI kaartje halen....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TargetX schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:48:
[...]

Probleem is niet zozeer het vijlen in een moederbord, maar in een servermoederbord van 4 maanden oud.. persoonlijk zou ik zoiets nooit doen. Ik zou mooi een PCI kaartje halen....
Tja, je bent tweaker of niet. Als PCI kaartjes niet aan je eisen voldoen dan zou ik idd ook gewoond e vijl erbij pakken en PCI-E kaartjes gaan gebruiken :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/newimages/products/X1300_PCIe-1x_500.jpg

is dat niks? :7

Klikkerdeklik

[ Voor 29% gewijzigd door SMSfreakie op 11-12-2006 18:06 ]

404 Signature not found

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is natuurlijk helemaal ideaal.
Hoewel Hypermemory weer k*t is, maar goed, het is kiezen of delen

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:31:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal ideaal.
Hoewel Hypermemory weer k*t is, maar goed, het is kiezen of delen
Dat kan je toch uit meppen?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
dat ziet er idd al vele malen beter uit dan wat ik tot nu toe ben tegengekomen:D
dankjewel!

Verwijderd

Topicstarter
wat is t verschil tussen die je mij gestuurd hebt en deze die k nu heb gevonden?http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=265&view=yes link

lama zie t al :P
dankjewel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 16:38 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Jah klopt, als ik het goed lees zit er 128MB op die kaart zelf, dat is ruim genoeg voor wat games en dvd's kijken.

Verwijderd

Topicstarter
was vandaag bij Mycom geweest in utrecht, daar eens het hele verhaal uitgelegd gevraagd wat de mogelijkheden waren. Die kerel zei ja je kan alleen maar een PCI kaart kopen maar die zijn te slecht voor hedendaagse games etc, niet krachtig genoeg, wat jij wil is gewoon onmogelijk...
maar als ik jullie adviezen allemaal zo lees, denk ik eigk dat die kerel uit zn nek lult zou dat kunnen kloppen? :P

Verwijderd

Er zijn meerderen opties aan je gegeven.
Wat wil je nu gaan doen?

De pci-e slot aanpassen zodat elke kaart er in gepropt kan worden?
Een zeer duren pci-e 4x kaart kopen ?
Een anderen moederbord kopen.
Een zeer simpele pci kaart met zeer tragen performence

Persoonlijk bouw ik die slot wel om.

Het bord werk nu ook goed en zal ook wel blijfen werken.
Mog het verrot gaan dan zie ik het later wel weer.
Trouwens ik had nooit zo kut systeem gekocht .
Van een intel dual core of amd x2 zijn ook krachtige genoeg als server.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
adyta schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:43:
[...]

Jah klopt, als ik het goed lees zit er 128MB op die kaart zelf, dat is ruim genoeg voor wat games en dvd's kijken.
Games ? :X

Verwijderd

als we het hebben over de oude pci schijnt er nog een X1300 kaartje te zijn maar of dat wat is :X

maar moet er wel bij zeggen dat als je hedendaagse spelletjes wil spelen (Rainbow 6: Vegas / Oblivion / Company of Heroes / Splinter Cell: DA / misschien zelfs World Of Warcraft) je dan genoegen moet nemen met slechte visuals of slideshows...

ook zijn die PCI-express 1x kaartjes niet al te snel, ik denk dat de snelheid ongeveer 5 á 6 FPS sneller zijn maar heb zelf geen reviews kunnen vinden met de PCI kaart dus ik durf het niet te zeggen.

wil je gamen op 1280x1024 @ medium met dan moet je echt gaan denken aan vijlen op je moederbord en voor een 7600 of een X1600 kaartje... of misschien zelfs op full eyecandy en een 8800GTX of een x1950...

alle kaartjes hebben tegenwoordig hardware DVD decoding dus daar hoef je het niet voor te laten...
Pagina: 1