Odelay,
Ik heb een script dat een textbox op het scherm toont en daarna een paar dingen moet bijhouden die de gebruiker doet.
in het kort:
dit werkt perfect in firefox, maar met ie en backspace gaat het mis, backspace lijkt geen event te genereren. ik probeerde de juiste keycode te achterhalen door het te testen met deze alert:
alert("key code = " + keycode);
en dat levert idd 8 in firefox, maar in ie krijg ik bij de backspace helemaal niks...
het enige wat ik feitelijk wil doen is het aantal keer dat de gebruiker backspace indrukt registreren in een simpele teller.
iemand een ideetje?
mijn dank grenst aan hondsdolheid!
Ik heb een script dat een textbox op het scherm toont en daarna een paar dingen moet bijhouden die de gebruiker doet.
in het kort:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| document.onkeypress=kpress; function kpress(e){ key=(e)?String.fromCharCode(e.which):String.fromCharCode(window.event.keyCode); keycode=(e)?e.which:window.event.keyCode; if ((keycode==13) // enter etc if ((keycode==8)) //backspace etc } |
dit werkt perfect in firefox, maar met ie en backspace gaat het mis, backspace lijkt geen event te genereren. ik probeerde de juiste keycode te achterhalen door het te testen met deze alert:
alert("key code = " + keycode);
en dat levert idd 8 in firefox, maar in ie krijg ik bij de backspace helemaal niks...
het enige wat ik feitelijk wil doen is het aantal keer dat de gebruiker backspace indrukt registreren in een simpele teller.
iemand een ideetje?
mijn dank grenst aan hondsdolheid!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 18:40 . Reden: verkeerde ubb tag ]