Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Werkt iemand van jullie bij SAP nederland ? Wat is jullie ervaringen met dit bedrijf ?

Hoe zien jullie de toekomst van SAP vs .NET ?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:16

Asteroid9

General Failure

SAP vs .Net?

Wat hebben die 2 met elkaar te maken?
Sap is een gigantische leverancier van allerhande ERP / CRM / Financial oplossingen en .Net is een ontwikkelomgeving.
Lijkt me dat die 2 weinig last van elkaar zullen hebben.

Misschien begrijp ik de vraag niet helemaal?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik weet 1 iemand die er 2 maanden heeft gezeten, was weggekocht bij PWC, waar ie ook SAP consultant was, maar het was er ZO slecht georganiseerd dat ie er gillend na 2 maanden weer is weggerend en teruggegaan naar PWC.....geen idee of het representatief is voor de normale gang van zaken daar, maar het was er volgens hem echt bar slecht geregeld allemaal...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

M'n vader was tot een aantal jaren geleden nogal hoog in de verkoop tak van een aantal grote concurrenten van SAP (één voor één, niet tegelijk natuurlijk ;) ) en heeft nogal wat mensen van z'n diverse teams naar SAP zien gaan. Ongeveer driekwart kwam terug, of kwam hij na een eigen overstap tegen bij z'n nieuwe werkgever. Dit ging grotendeels om verkopers, consultants en implementatietechneuten.
Verder loopt er hier nog ergens een topic over iemand die zeer waarschijnlijk bij SAP werkt en bij wie het op de werkvloer 100% zeker een beestenboel is.

Alles uit derde hand hoor, dus voorzichtig met dit negatieve beeld. Ik zou wel effe W&I doorsnorren nog, hier staat nog leesvoer voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Beste Asteroid9 ,

Het klopt inderdaad dat .net niks te maken heeft met SAP.
Wat jij tegenwoordig ziet is dat veel mensen kiezen voor 1 van de 2 varianten : carriere in .net of sap.
Mijn vraag was : Waar denken jullie dat toekomst naartoe gaat ? steeds meer .net of sap ?

Beste Kamstra, bedankt voor je reactie. bedoel je sap in den bosch ? ik heb namelijk al een gesprek met ze gehad , ze beloven mooi dingen (Doorgroeimogelijkheden , trainingen ,goede pakket arbeidsvoorwaarden ..etc) ..Zo te zien uit jou verhaal : Mooi praatjes meer niet

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:51:
Bedankt voor jullie reacties.
Beste Asteroid9 ,

Wat jij tegenwoordig ziet is dat veel mensen kiezen voor 1 van de 2 varianten : carriere in .net of sap.
Mijn vraag was : Waar denken jullie dat toekomst naartoe gaat ? steeds meer .net of sap ?

Beste Kamstra, bedankt voor je reactie. bedoel je sap in den bosch ? ik heb namelijk al een gesprek met ze gehad , ze beloven mooi dingen (Doorgroeimogelijkheden , trainingen ,goede pakket arbeidsvoorwaarden ..etc) ..Zo te zien uit jou verhaal : Mooi praatjes meer niet
Ik ben er niet zeker van of het Den Bosch was, zou ook Utrecht of Amsterdam kunnen zijn (geen idee waar hun kantoren precies zitten..) Die vriend van me woont in Utrecht, dus wat dat betreft kunnen het alle3 de plaatsen zijn....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:51:

[...]

Zou je je vraag kunnen verduidelijken? Het is nu niet precies duidelijk op werke vraag je een antwoord wenst.

.NET en SAP als technologie zijn totaal ongerelateerd en beide kunnen een rooskleurige toekomst kennen (of niet natuurlijk). Je zult je vraag dus moeten verfijnen om tot zinvolle antwoorden te komen

Daarnaast noem je SAP (NL) als werkgever, wat niet gerelateerd is aan .NET en ook niet direct voortvloeit uit SAP als technologie. Lijkt me overigens dat je hier al een redelijk antwoord op hebt ontvangen :)

Probeer de vragen (en bijbehorende antwoorden) een beetje gescheiden te houden :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aanvulling op bovenstaande:

Nog afgezien van het feit dat de twee niet zomaar zijn te vergelijken: Het is geen of-of. Kijk eens naar Duet en www.microsoft-sap.com, laat staan http://help.sap.com/saphe...44a3ea11ca90f/content.htm
Dus ga .Net doen bij SAP :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:38:
Hallo iedereen,

Heeft iemand hier ervaring met sap nederland ? bedrijf gevestigd in den bosch .

Hoe zien jullie de toekomst van een sap consultant , met name netweaver consultant ?

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

:?

SAP Netweaver Consultants zijn hot en gaan hoogstwaarschijnlijk goed geld verdienen als ze goed zijn in hun vak.

Nu heb ik je een antwoord gegeven, maar eigenlijk is je post net zo slecht als de openingspost. Wat wil je nu precies weten en waarom? Overweeg je bijvoorbeeld een carriere-switch of is het pure nieuwsgierigheid? Moet je een studiekeuze maken of heb je een aanbieding gekregen? Zo is er in ieder niet veel van te maken als je geen betere uitleg geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende :

Ik werk als software engineer bij een telecom bedrijf.De gebruikte programmertaal is c++.

Nu ben ik aan toe aan een nieuwe uitdaging. ik heb op dit moment 2 aanbiedingen:

1. Masterclass voor .Net (overstap naar .NET).
2. Andere aanbieding als sap netweaver bij sap nederland.

Daarom vroeg ik meningen van mensen die zn overstap hebben meegemaakt , of die nog willen maken.

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:39:
Het gaat om het volgende :

Ik werk als software engineer bij een telecom bedrijf.De gebruikte programmertaal is c++.

Nu ben ik aan toe aan een nieuwe uitdaging. ik heb op dit moment 2 aanbiedingen:

1. Masterclass voor .Net (overstap naar .NET).
2. Andere aanbieding als sap netweaver bij sap nederland.

Daarom vroeg ik meningen van mensen die zn overstap hebben meegemaakt , of die nog willen maken.
Dus als ik het goed begrijp heeft SAP Nederland jou een aanbieding gedaan voor een functie als SAP Netweaver consultant, terwijl je alleen ervaring hebt met c++? Dan houdt de aanbieding waarschijnlijk in dat je een compleet opleidingstraject gaat volgen en je hoogstwaarschijnlijk niet veel met c++ gaat doen. Ik denk dat je eerst moet afwegen wat je precies wilt en wat je het leukst lijkt. Wil je programmeren, architectuurontwerp doen, functioneel consultancy, etc. Als dat voor jezelf duidelijk is, dan kun je pas de functie kiezen die bij past.

Om indrukken op te doen: Wat voor ervaringen wil je horen? Mensen kunnen dan gerichter reageren. Ik denk overigens dat er niet veel mensen zijn die een dergelijke overstap hebben gemaakt (correct me if I'm wrong).

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Even een kickje. Er zijn volgens mij genoeg SAP'ers hier ;)

Wat voor ervaringen zijn er bij SAP NL?
- Primaire arbeidsvoorwaarden
- Secundaire arbeidsvwd
- Opleidingsmogelijkheden
- Onderzoeksgebieden
- Beoordelingen e.d.
- Cultuur
- Omgang

Wat voor ervaringen zijn er bij SAP'ers op het gebied van SAP BI en SAP BW?

Hierbij denk ik globaal aan:
- Achtergrond/opleiding
- Werkervaring
- Opdrachten/Projecten (verleden, heden, toekomst)

Iemand van SAP BI/BW club op GoT?

[ Voor 4% gewijzigd door MrBaaco op 02-03-2007 14:52 . Reden: Opmaak ]

Greetz MrBaaco

Pagina: 1