Na mijn vorige topic over RAID0
nu een nieuw probleem.
Specs
-ASUS A8NSLI-Deluxe
-2x maxtor 250gb 8m cache zelfde type (6yl,...)
-X2 4200+
-7800GTX Top
Probleem
Vrijwel elke keer als ik windows opstart moet windows zijn schijf 'controleren en repareren' en komt hij een paar honderd corrupte bestanden tegen en zwevende bestanden.
Soms als ik mijn pc opstart is het zelfs zo dat bij de de boot nvidia komt met de melding 'raid array not detected' start ik de pc opnieuw op, dan is hij ineens weer 'healty'.
Conclusie van de problemen
Het is dus elke keer weer spannend als ik de pc opstart
maar niet echt de bedoeling
Wat ik al heb geprobeerd
-Andere sata kabels
-Windows helemaal opnieuw installeren
-Volgorde van de schijven omdraaien
-SMART status
-Hardeschijven alle 2 gechecked met maxtor utility (geen fouten)
-Raid uitgeschakelt en windows geinstalleerd op op beide schijven, geen problemen
Ik denk echter dat het zich op hardware matig vlak afspeeld aangezien hij bij de boot soms ook problemen geeft.
nu een nieuw probleem.
Specs
-ASUS A8NSLI-Deluxe
-2x maxtor 250gb 8m cache zelfde type (6yl,...)
-X2 4200+
-7800GTX Top
Probleem
Vrijwel elke keer als ik windows opstart moet windows zijn schijf 'controleren en repareren' en komt hij een paar honderd corrupte bestanden tegen en zwevende bestanden.
Soms als ik mijn pc opstart is het zelfs zo dat bij de de boot nvidia komt met de melding 'raid array not detected' start ik de pc opnieuw op, dan is hij ineens weer 'healty'.
Conclusie van de problemen
Het is dus elke keer weer spannend als ik de pc opstart
Wat ik al heb geprobeerd
-Andere sata kabels
-Windows helemaal opnieuw installeren
-Volgorde van de schijven omdraaien
-SMART status
-Hardeschijven alle 2 gechecked met maxtor utility (geen fouten)
-Raid uitgeschakelt en windows geinstalleerd op op beide schijven, geen problemen
Ik denk echter dat het zich op hardware matig vlak afspeeld aangezien hij bij de boot soms ook problemen geeft.
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama