[PHP] File wijzigen op andere pc binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195078

Topicstarter
Hallo,

ik ben nu gedurende 4 uur aan het zoeken of het mogelijk is om via het netwerk waaraan de webserver gekoppeld is, een bestand aan te passen op een andere pc dan de webserver.

dus bijv:

mensen vullen op een website een formulier in.
via de webserver word dit bestand naar een andere pc binnen het netwerk verplaatst en vervangt het oude bestand met dezelfde naam.

ik weet dat dit mogelijk moet zijn dmv

fopen
fwrite
fclose

maar hoe zal ik de andere computer moeten configureren en beveiligen en/of openstellen voor de webserver ( ik heb wel rechten om bestanden aan te passen vanaf de webserver ).

en hoe moet ik precies de fopen/fwrite/fclose functie aanpassen om tot het gewenste resultaat te komen.

ik heb ook vernomen dat met de functie fopen("192.168.1.244/share$/39938.txt") <-- een netwerkpad kan worden opgegeven, maar ik ben er niet zeker van of dit wel zo veilig is.

heeft iemand ervaring met het opzetten van dit soort "systemen"?

bvd,

nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet veel makkelijker om een FTP server te installeren en gebruik te maken van een van de vele uploadscripts om een bestand te uploaden. Je zorgt dan dat deze gewoon hernoemd wordt en vervolgens op de locatie gezet wordt waar je hem wilt hebben.

Dat is de oplossnig die ik zou toepassen, hoe je jouw idee kan realiseren zou ik zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mag ik vragen waarom er voor een static filebased functionaliteit is gekozen en niet voor een database achtige oplossing?
Nu ben je immers ook alle historie kwijt, terwijl je een database vanaf meerdere plekken kan uitlezen indien gewenst.
Bovendien zit je dan ook niet opgezadeld met authenticatiemodellen voor fileshares die op elke doos anders kunnen zijn maar een eenduidige wijze van werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Op welk OS draaien de servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Voor zover ik weet kun fopen enzo juist niet voor netwerk paden gebruiken, tenzij die remote paden in je lokale filesystem gemount zijn.

Ik ben toevallig ook met zoiets bezig en ik los 't op door op elke server een webserver met php te laten draaien; daar draaien dan scripts die ik vanaf de intranet-server aanroep om fileoperations uit te voeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk