Ik heb nu momenteel het volgende systeem :
Mijn huidige pc voldoet eigenlijk nog wel , zeker omdat ik sinds twee maanden alleen maar gentoo linux heb gedraait , waardoor games zo goed als helemaal wegvallen.
Als ik mijn pc zou upgraden zou het zo iets worden :
).
Nu ja wat doe ik dan wel met mijn pc op het moment ?
- Veel internetten , dus fora lezen , ....
- Programmeren : C++
- Beetje chatten via irc
- (hmm doe ik echt zo weinig nuttig op de pc
)
Alternatief : Een laptop kopen. Waarom een laptop ? Geen idee ; ik heb hem niet echt nodig , al doe ik wel IICT op school en kan ik hem daar nuttig gebruiken in sommige vakken.
Moest ik een laptop kopen dan zou ik hem vooral gebruiken op school , en tam vanuit mijn bed om films enzo te kijken en lui te kunnen internetten / chatten en coden.
Ik heb geen idee wat ik het beste kan doen , laptop of mijn pc upgraden
.
Iemand die me wat tips kan geven om de knoop door te hakken ? Het gaat om veel geld , waar ik als student hard voor moet werken
.
Nu heb ik momenteel een 1000-tal € en doordat ik in de kerstvakantie twee weken ga werken , komt hier nog zeker een euro of 500 bij dat ik aan pc wil / kan spenderen.AMD ahtlon 64 3400+ (dus nog socket 754).
2 * 512Mb ram
200Gb + 250 Gb harde schijf
Nvidia 6800gt (AGP)
DVD (writer)
250W voeding
Mijn huidige pc voldoet eigenlijk nog wel , zeker omdat ik sinds twee maanden alleen maar gentoo linux heb gedraait , waardoor games zo goed als helemaal wegvallen.
Als ik mijn pc zou upgraden zou het zo iets worden :
Maar hierbij bedenk ik me dan weer , dat dit overkill is zolang ik gentoo gebruik (en dus niet game) , dat zeker de grafische kaart overbodig is. Misschien dat die c2d me nog voordeel kan opleveren , maar ik kan me ik me zelfs zo één twee drie geen zaken voorstellen die ik op de pc doe die erg cpu intensief is , buiten dan emergen (maar hiervoor ga ik echt geen nieuwe pc kopenCore 2 Duo E6600
Asus p5b moederbord
8800gs ?
2gb ram (cas 4)
en een nieuwe voeding
Nu ja wat doe ik dan wel met mijn pc op het moment ?
- Veel internetten , dus fora lezen , ....
- Programmeren : C++
- Beetje chatten via irc
- (hmm doe ik echt zo weinig nuttig op de pc
Alternatief : Een laptop kopen. Waarom een laptop ? Geen idee ; ik heb hem niet echt nodig , al doe ik wel IICT op school en kan ik hem daar nuttig gebruiken in sommige vakken.
Moest ik een laptop kopen dan zou ik hem vooral gebruiken op school , en tam vanuit mijn bed om films enzo te kijken en lui te kunnen internetten / chatten en coden.
Ik heb geen idee wat ik het beste kan doen , laptop of mijn pc upgraden
Iemand die me wat tips kan geven om de knoop door te hakken ? Het gaat om veel geld , waar ik als student hard voor moet werken