Toon posts:

''kapotte'' .avi repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het goede subforum is, zoniet moet een mod het maar even verplaatsen :)

Van de week heb ik een filmpje wat ik heb opgenomen van mijn eene hdd naar een andere gekopieerd. Alleen lijkt het erop dat het bestand daardoor beschadigt is want er is geen enkel programma meer wat hem kan openen (ook vlc niet, die normaal toch niet zo moeilijk doet). Weet iemand een programma waarmee ik mijn video kan repareren? het orgineel heb ik niet meer. Ik heb al gegoogled maar al die progjes die ik kon vinden vragen om een volledig bestand of zeggen dat ze het niet kunnen repareren of dat ze het bestand niet kunnen openen omdat het beschadigt is (lekker handig, programma's die zeggen beschadige bestanden te kunnen repareren en vervolgens klagen dat het bestand beschadigt is).

Verwijderd

Zeg er even bij welke programma's je al gebruikt hebt, maakt het makkelijker om suggesties te doen. Zal straks even voor je zoeken als je vermeldt wat je al gebruikt hebt

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:33
Is het de data in het bestand kapot of het bestand zelf?

Indien het laatste zou je het misschien met checkdisk kunnen oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door HeldereM op 10-12-2006 17:30 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 14:53

LauPro

Prof Mierenneuke®

VLC kan dit volgens mij standaard al.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
- Avi is alleen een container (net zoals b.v. zip-formaat), welke codec heb je gebruikt om je video mee te encoderen?
- Hoe ziet de header van je file er uit in een hex-editor?

Tip: Je kan ook nog een filmpje opnemen met dezelfde instellingen en vergelijkbare lengte, en dan de header (eerste paar kilobyte) over de header van het kapotte filmpje heen kopieren ...

[ Voor 35% gewijzigd door djexplo op 10-12-2006 17:37 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Gwn divfix downloaden, krijg je bij google als eerste hit dacht ik op divx-digest ofzo.
Avi naar daar slepen en rebuild index duwen en probleem opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik zal vanavond eens gaan kijken of mijn bestand te fixen is :)

Verwijderd

Topicstarter
Links uit het topic geprobeert maar zoals verwacht werkt al die bagger niet :( al die programma's komen met dezelfde onzinnige melding dat het bestaand niet bestaat (yeah right en die paarhonder mb die het inneemt op mijn hdd dan?) of dat ze het niet kunnen openen.

En dat windows is ook ruk dat het geeneens normaal een bestand kan kopieren :(

Iemand anders nog ideeen?

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Nounou dat is niet bepaald aardig om de hulpvaardige tips uit te maken voor bagger... Daar maak je mensen niet bepaald hulpvaardig mee!

Geef nog eens aan wat je precies hebt gedaan waardoor het fout is gegaan, welke je programma's je zelf hebt geprobeerd en welke foutmelding er PRECIES wordt gegeven.

En waarom kan je het bestand niet gewoon nog een keer kopieren? Of heb je het al gedelete, dan kan je het wellicht nog proberen te herstellen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
avi preview
en google er maar hene voor een link

wat heb je zelf al geprobeert te zoeken als avi-recovery tool ?

mss al data-recovery tools geprobeert?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 09:15

Xof

Als VLC het al niet kan afspelen kun je het beter opgeven. (vooral omdat ze hun eigen repair functie erin hebben gebouwd)

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:50:
Nounou dat is niet bepaald aardig om de hulpvaardige tips uit te maken voor bagger... Daar maak je mensen niet bepaald hulpvaardig mee!
Sorry, was niet aan de mensen zelf gericht maar aan de software.

Welk programma ik ook gebruik, allemaal komen ze met de melding dat het bestand niet vonden kan worden of niet kan worden geopend omdat het beschadigt is. Dat het niet gevonden kan worden is onzin want ik zie het staan, het is een paar honder mb (goede grote +/- denk) en ik kan er met die programma's naartoe browsen.

Verwijderd

ik vermoed dat de header van je bestand beschadigd of verdwenen is. In dat geval gaan repairproggies inderdaad weinig uithalen :/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:16:
[...]
Welk programma ik ook gebruik, allemaal komen ze met de melding dat het bestand niet vonden kan worden of niet kan worden geopend omdat het beschadigt is. Dat het niet gevonden kan worden is onzin want ik zie het staan, het is een paar honder mb (goede grote +/- denk) en ik kan er met die programma's naartoe browsen.
Ooit aan gedacht dat het bestandje "beyond repair" is? Een bestand kan best corrupt op je hardeschijf staan. In de verkenner lijkt het dan alsof hij een paar honderd MB inneemt, maar hij kan dan best niet meer te benaderen zijn. Kun je er nog wel een kopietje van maken?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
BCC schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:01:
[...]
Kun je er nog wel een kopietje van maken?
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:44:
En dat windows is ook ruk dat het geeneens normaal een bestand kan kopieren :(
8)7 :>

Verwijderd

Als Windows hem niet kan kopiëren dan zou ik eerst eens een schijf controle doen. Kijk ook eens of je het bestand kan hernoemen in "abz.avi" bijvoorbeeld (misschien een bestandsnaam met ongeldige tekens ?).

Pas als Windows hem kan lezen kun je gebruik maken van andere tooltjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 10:06 ]

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 11:33
Ik zou er idd even naar kijken of er niets mis is met je harde schijf, ik heb nog nooit een foute copy in windows meegemaakt, dus lijkt me eerlijk gezegd meer een hd probleem.

Wat voor hd is het en probeer anders eens een test progje van de fabrikant, voordat er nog meer data aangaat.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 23:09
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:25:
Weet niet of dit het goede subforum is, zoniet moet een mod het maar even verplaatsen :)

Van de week heb ik een filmpje wat ik heb opgenomen van mijn eene hdd naar een andere gekopieerd. Alleen lijkt het erop dat het bestand daardoor beschadigt is want er is geen enkel programma meer wat hem kan openen (ook vlc niet, die normaal toch niet zo moeilijk doet). Weet iemand een programma waarmee ik mijn video kan repareren? het orgineel heb ik niet meer. Ik heb al gegoogled maar al die progjes die ik kon vinden vragen om een volledig bestand of zeggen dat ze het niet kunnen repareren of dat ze het bestand niet kunnen openen omdat het beschadigt is (lekker handig, programma's die zeggen beschadige bestanden te kunnen repareren en vervolgens klagen dat het bestand beschadigt is).
Probeer vanuit windows dat bestand nog eens terug te kopieren, mislukt dat dan kan je maar beter snel alles backupppen en je hard-disk gaan vervangen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

BCC

Doe eens het hele topic lezen. Met de quote van de TS bedoelt hij dat er mischien initieel iets mis is gegaan met het kopieren. Ik stel de vraag of hij op dit moment een kopietje kan maken van de file op zijn schijf om te controleren of de file al dan niet corrupt is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
barfieldmv schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:55:
[...]

Probeer vanuit windows dat bestand nog eens terug te kopieren, mislukt dat dan kan je maar beter snel alles backupppen en je hard-disk gaan vervangen.
:x dat werkt. Maar het vage is dat die hdd waar het vanaf kwam helemaal vol stond het het knippen van het bestand dus je zou denken dat alle data die misschien achter was gebleven (hoe de piep kan data achterblijven uit 1 bestand?) sowieso overschreven zou zijn.
Pagina: 1