Toon posts:

printen met usr8001 router/printserver geeft problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Canon pixma 6700 is aangesloten op UsRobotic router 8001 met printserver. (Planet) Internet loopt via Speedtouch 780WL (de helpdesk kende het model niet?!?). Twee pcs hangen aan de speedtouch en 1 aan de USR8001. Printen met die laatste pc lukt (na een firmware update van de USR). De twee routers zien elkaar ook, maar het lukt me niet om met de twee pc's achter de speedtouch bij de USRrouter te komen. Bij de USR is dhcp uitgeschakeld en het ip adres statisch in de range van de speedtouch. Door de bedrading is het helaas niet mogelijk alle pcs achter de USR te hangen, want dan was ik al klaar geweest.
Weet iemand instellingen van de USR zodat dit wel werkt, of moet ik de patch kabel in een LANpoort stoppen ipv de WANpoort. Omdat ik dit bij iemand anders thuis doe, kan ik eea niet even snel proberen? Hopelijk kan iemand me helpen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

USR geen ip geven en de kabel die je nu in de WAN poort ervan steekt in een gewone LAN poort stoppen. Verder nog even dhcp uitzetten op de USR.

Je Speedtouch laat je verder het netwerk routeren.

Nu werkt je USR router in feite als een switch/printserver.

[ Voor 25% gewijzigd door max op 10-12-2006 18:04 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt, klinkt goed en duidelijk. Alleen zou ik niet weten ik niet weten hoe ik de USR geen ip kan geven. De keuze is voorzover ik kan zien, statisch of dynamisch. DHCP staat al uit.