Spambots op forums

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 16:26
Ik wist niet in welk gedeelte ik dit moest posten dus ik dacht ik doe 't maar hier..

Ik heb een forum wat op dit moment geterroriseerd wordt door een (aantal) spambot(s) en ik weet niet wat ik er tegen kan doen, we hebben gewoon een imageverificatie en toch komen ze er doorheen..
Ook ben ik erachter gekomen dat ze vaak dezelfde nicks gebruiken, want op andere forums kwam ik ze ook tegen met o.a. deze namen: LitliGirl en jillsandr
Weet iemand wat je er tegen kunt doen zonder 't de bezoekers al te moeilijk te maken om aan te melden?

• simon
  • Laatst online: 20-07 15:47
guest posting uitzetten?

|>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is je CAPTCHA niet veel te makkelijk te omzeilen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kan hun accounts toch gewoon bannen/blocken?

Komen ze altijd van dezelfde IP's/IP-ranges? Zo ja, kan je die ook blocken + een seintje naar de eigenaar (provider) van dat IP-adres/blok.

Virussen? Scan ze hier!

• Da-WiZZy0n
Staat uit natuurlijk, zo dom ben ik ook niet :P
gorgi_19 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:52:
Is je CAPTCHA niet veel te makkelijk te omzeilen?
Is CAPTCHA van vBulletin: GD
Geen idee oftie goed is of niet, lijkt me wel..
wildhagen schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:53:
Je kan hun accounts toch gewoon bannen/blocken?

Komen ze altijd van dezelfde IP's/IP-ranges? Zo ja, kan je die ook blocken + een seintje naar de eigenaar (provider) van dat IP-adres/blok.
Was 't maar zo'n feest, zijn telkens totaal andere ip's uit totaal andere ranges..

• simon
  • Laatst online: 20-07 15:47
Kun je je captcha niet ingewikkelder, slechter leesbaar maken? En je registratie ingewikkelder maken, knopje toevoegen ofzo, zoiets wat ze aan moeten klikken, en niet standaard vBulletin is. Activatie van accounts door mail is ook handig :)

|>

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die bots posten naar de "bekende" variabelen. Captcha heeft dus totaal geen zin.

Een paar opties:

mailadressen met .info of .ru blocken
een of 2 variabelen wijzigen (das wel ff flink puzzelen)
elke user zelf authoriseren

Wise enough to play the fool

• Da-WiZZy0n
Ik heb nu gezorgd dat ze alleen nog maar kunnen posten mits er op de activatie link geklikt is.
Hopen dat 't werkt.. ;)

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Da-WiZZy0n schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:17:
Ik heb nu gezorgd dat ze alleen nog maar kunnen posten mits er op de activatie link geklikt is.
Hopen dat 't werkt.. ;)
Dat helpt in phpbb iig niet, daar heb ik nu ervaring mee. Misschien dat het in vbulleting wel werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door King Nothing op 10-12-2006 20:40 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Verwijderd

Je moet dat gebeuren instellen als men registreert en hun een code oid moeten invoeren, hiervoor is wel Freetype vereist op de server zelf,

Ik had zelf ook deze spambots maar ging eens even in de apache logs kijken, en daaruit heb ik een paar ranges gebanned en nergens meer last van eigenlijk :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39
Techvragen horen niet in SG. SG->Programming

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 21:40

pietje63

RTFM

Als je forum alleen op Nederlanders gericht is kun je ook een registratie vraag maken als:

Welke kleur heeft een groene appel?

Dat is voor buitenlandse spammers vrij lastig te beantwoorden, maar de gemiddelde kaaskop antwoord als het goed is groen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

pietje63 schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:53:
Als je forum alleen op Nederlanders gericht is kun je ook een registratie vraag maken als:

Welke kleur heeft een groene appel?

Dat is voor buitenlandse spammers vrij lastig te beantwoorden, maar de gemiddelde kaaskop antwoord als het goed is groen.
Om die vraag te implementeren moet je toch gaan hakken op de code, en iemand die daar weinig to t geen verstand van heeft zal dat ook niet zo makkelijk doen :P

Freetype is voorlopig het beste, en even in de gaten houden via apachelogs waar die requests vandaan komen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Aangezien we het hier niet over een stuk zelf geschreven software hebben alweer een move. Nu naar Client Software Algemeen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:11

2mb

Ik heb bij een forum wat ik onderhoud een stukje php toegevoegd dat checkt of de hostname van de bezoeker op .nl of .be eindigt. Dat is alleen handig als je een Nederlands forum hebt natuurlijk. Ik kreeg daarvoor 10+ registratiemailtjes per dag met spamaccounts die nog geactiveerd moesten worden en nu helemaal niets meer. Forumsoftware is phpBB 2.x trouwens, het is te hopen dat versie 3 betere mogelijkheden biedt tegen dit soort spam.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Pagina: 1