Toon posts:

Alcatel Speedtouch 716 weigert PPP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een draadloze lan aan te sluiten, maar loop daar tegen een probleem aan.

De draadloze netwerkkaart die in de computer zit, vind de draadloze router (Alcatel Speedtouch 716
) wel en de router en draadloze netwerkkaart maken ook contact. Dit contact bestaat uit de mogelijkheid om de router te bevragen en configureren.

Alle mogelijke verbindingen kunnen worden gemaakt, alleen weigert de router PPP verbinding te maken. De melding die gegeven wordt is: De verbinding is reeds door de gebruiker verbroken of iets in die trend. Alle inloggegevens van de internetprovider zijn correct ingevoerd en de windowsfirewall heb ik reeds uitgeschakeld.

Zijn er nog andere mogelijkheden om het geheel aan de praat te krijgen?

-------specs van de onderdelen-------------
Besturingssysteem: XP servicepack 2
Router: Alcatel Speedtouch 716 (standaard draadloze router voor ADSL)
Draadloze netwerkkaart: Sitecom Wireless Network PCI Card, 54g Turbo.
-------------------------------------------------------

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

samo

yo/wassup

De 716 heeft een setup tool, waarmee je hem makkelijk kan instellen. Gebeurt er als je die uitvoert? Waar maak je die verbinding nu, het lijkt alsof je het op de computer maakt. Maar het modem is juist zo gebouwd dat het zelf de verbinding maakt... En anders zal je toch wat duidelijker moeten zijn over de foutmelding, want nu maak ik er weinig van.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Meer info (bedankt Samo).

De internetverbinding loopt via de router, dit heb ik via het configuratiemenu van de router immers ingesteld. Hier krijg ik dan ook de foutmelding dat ik niet kan connecten via PPP, nadat ik op connecten heb gedrukt.

Als je met setuptool het configuratiescherm bedoelt dat je krijgt als je in IE het adres van de router typed, dan k=gebruik ik die... anders verneem ik graag van je welke tool jij gebruikt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

samo

yo/wassup

Dan is het handig even na te gaan wie jouw provider is, en of alle instellingen goed staan. Geen PPP connectie zou kunnen zijn dat je de verkeerde VPI/VCI waarden gebruikt.
Wat je doet is je surft inderdaad naar jouw modem, klikt op speedtouch, dan instellen / setup, en die loop je door met de instellingen van je ISP. Als je zeker weet dat dat goed staat, kan je nog even kijken onder Broadband connection/breedbandverbinding, bij 'check connectivity to the internet' tot hoeverre deze goed gaat.
Onder speedtouch - configuration - details kan je nog eens nakijken of alles echt wel goed staat voor jouw ISP. Als je KPN hebt, kan je op webblernet.nl de interface zelfs eens vergelijken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana