Toon posts:

Pentium II mmx gebruiken zonder standaard proc koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje enorm tevreden te zijn van men linux-firewall. Begint dat oude bakje wat rare kuren te vertonen.

Geweldige herrie en zoals jullie al raden is dit puur te wijten aan het ventilatortje op de proc (alle tis te zeggen .. in dat koelblok...

Het is zo een groot slot waarbij de proc op een soort cartridge zit.

Nu heb ik nog wel een stiller koelertje liggen en met wat vindingrijkheid lukt het me om dit hierin te monteren.
Echter 1 groot probleem. ik kan met deze koeler niet het drie-aderig stekkertje vanop het MB gebruiken en bijgevolg weigert de pc om te booten. (dit is een gekend verhaal bij dit type processoren /MB).

Is er een truk dat ik alsnog de pc om te tuin leidt? Hij zou dus moeten zien dat er een koeler ophangt zonder dat dit zo is.

(Ik ga hem dan op een andere manier koelen, als dat zelfs al nodig is)

Iemand raad?

• SurfHost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:32
Is die fan-check niet uit te schakelen in het bios?

[ Voor 4% gewijzigd door SurfHost op 10-12-2006 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
SurfHost schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:03:
Is die fan-check niet uit te schakelen in het bios?
Momenteel aan het checken...ff scherm aanhangen....

Geen optie hiervoor te vinden. Dit zou het ideale scenario zijn, moest dit zo kunnen. Ik ga eens zien of er geen bios-updates zijn waar dit bij mogelijk is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 16:13 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:29
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:05:
[...]

Die waarschuwingen dat er geen fan aanzit (zit er wel aan maar draait met minder RPM) kan je als het goed is uitzetten in de BIOS ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Hang er een silent 80x80mm fan oid. aan die dit tachosignaal levert, zo los je je koelingsprobleem samen met het opstartprobleem op :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:05:
[...]

Handiger om dat van te voren te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:12:
[...]

Handiger om dat van te voren te doen ;)
Deze optie is dus niet te vinden in het bios. Wel wij power management...maar dit zal iets anders zijn. Bij power management is het mogelijk om te fan eveneens te laten stoppen.

Het moederbord is type Intel AL440LX

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 16:20 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat er op het moederbord een standaard 3 pins fan aansluiting zit, hang hier gewoon een willekeurige andere fan met een rmp/tacho signaal aan.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Jup, ik moest hier ook het tachosignaal doorvoeren op mijn Dual P3 1000. Gewoon maar van een paar casefans geplukt :+

Kan je vertellen welke software je gebruikt voor je firewall, is dat toevallig Clarkconnect?

Droogkloot.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:29
In mijn BIOS kon je bij Hardware monitor o.i.d de RPM speed van de fan's bekijken, hier kon je ook instellen dat de RPM niet werd gemonitored (wat jij dus moet hebben) anders ging mijn PC ook moeilijk doen met een LED fannetje.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:33:
In mijn BIOS kon je bij Hardware monitor o.i.d de RPM speed van de fan's bekijken, hier kon je ook instellen dat de RPM niet werd gemonitored (wat jij dus moet hebben) anders ging mijn PC ook moeilijk doen met een LED fannetje.

Succes :)
En welk type Moederbord/Proc gebruikte u?

Verwijderd

Topicstarter
_AvA_ schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:26:
Jup, ik moest hier ook het tachosignaal doorvoeren op mijn Dual P3 1000. Gewoon maar van een paar casefans geplukt :+

Kan je vertellen welke software je gebruikt voor je firewall, is dat toevallig Clarkconnect?
Offtopic: IpCop als software (Eerst Smoothwall geprobeerd..werkte goed, maar ik hou meer van de functionaliteit van IpCop)
Modbreak:Heb je iets toe te voegen aan een eerdere post? Gebruik dan de Edit-knop ipv te schoppen :o

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 10-12-2006 19:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Ontopic:
Je hebt nog steeds niet vermeld welke CPU je exact hebt, dat het een Intel AL440LX betreft had in de topicstart gemoeten en nergens is simpele zelfwerkzaamheid (proberen van andere fan die wel driepolig is enzo) te merken. Zo werkt het hier niet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.