Wat komt er na Z:\???

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vroeg me af: kan windows driveletters geven aan drives na z:? Ik heb een aantal CD ROM wisselaars en ik kom nu tot t:... Ik heb weinig zin om een aantal partities aan te maken voor nop, maar weet iemand (uit ervaring?) wat windows doet als je meer dan 24 drives hebt? (26 letters - 2 wegens floppy drive = 24 drives)

Gewoon iets wat ik me afvroeg.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 20:14
Met Windows9X/ME heb je pech, Windows NT kan meerdere partities 1 letter geven (alleen zinnig als je X hd's hebt met ieder 1 partitie) een soort raid dus maar met 24 of meer cdrom drives zit je nog steeds in de problemen en Windows 2000 zou het niet weten, AA: of zo ?

Met veel huidige programmatuur maakt het niet heel veel uit, die gebruiken toch Windows/c(++) api's om file's e.d. te openen dus of er nu c:\windows\documenten of AC:\windows\documenten staat maakt niet uit

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat komt er na z:??

/dev/hda1 natuurlijk :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 23:49 schreef Janoz het volgende:
Wat komt er na z:??

/dev/hda1 natuurlijk :)
ROFL

Verwijderd

ws aa ja

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat moet ik dan maar eens uitvinden met de Nakamichi 5x16x van mijn huisgenoot erbij :9

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Wat er na Z:\ komt? Heel simpel, dan komt een goede netwerker, die in staat is om een goede inrichting af te leveren. 23 drive mappings getuigt in mijn ogen van een triest gebruik van map/net use commando's. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar ik kan het me niet of nauwelijks voorstellen, dat je het met 23 mappings niet genoeg netwerk resources beschikbaar kan stellen aan je gebruikers. :?
Ow en 23 fysiek logische drives in je station betekent gewoon herindeling van je harde schijven over meerdere systemen.

Ow schiet me net te binnen, dat Pioneer een CD jukebox had met 18 CD's iedere CD kreeg zijn eigen station aanduiding. Dus in dat geval moet je gewoon een extra station neerzetten en de CD jukebox dedicated laten functioneren.

Mare meer dan 26 station aanduidingen is volgens mij niet mogelijk onder Windows/DOS

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik weet zeker dat er dan AA:\ komt, kan ik me nog vaag herinneren, weet alleen niet meer waarvan!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

't is zeker wel mogelijk.
Na Z:\ komt AA:\ daarna AB:\, AC:\ etc.
Als dat vol zit gaat ie weer verder met BA:\ BB:\, BC:\, etc, etc.

Niet?
[Specs]

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn oplossing is dan ook een tweede Bigtower voor de CDROM wisselaars... Maar ik was gewoon benieuwd of je dan een foutmelding kreeg of een heleboel z:\ stations, of gewoon alle stations waar hij geen andere naam aan kan geven niet weer geeft.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:19
Windows NT/2000 kan partities zonder driveletter aanmaken. Onder w2k kan je die vervolgens mappen onder een directory.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat is er aan het einde van het heelal? :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Met W2000 kun je een soort MOUNT POINTS aanmaken. Gewoon een zooi directories aanmaken, en die linken naar harddisks waar je verder geen letter aan toewijst.

Mijn TEMP dir is de mountpoint voor een 800MB partitie.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 02 februari 2001 10:22 schreef vandijk het volgende:
Windows NT/2000 kan partities zonder driveletter aanmaken. Onder w2k kan je die vervolgens mappen onder een directory.
Zoiets kan ook onder NT, is een stukje extra software voor wat je gratis bij microsoft kan downloaden.... Weet alleen niet meer hoe het heet.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Onder w2k kan je een mapping maken naar een folder (dus een harde schijf in een folder stoppen) zo kan je dus in 1 folder die je met net use mapt meerdere harde schijven stoppen.

En jongens AA??? dacht het niet. Z is de laatste dan houd het op. (In de MS omgeving)

I play my enemies like a game of chess...

• Grrrrrene
  • Niet online
Bedoel je dat Linux bijvoorbeeld vrolijk verder gaat? Nou ja, boeit ook niet, want ik kom niet aan de 24 drives hoor :), maar was er zo dicht bij dat ik me gewoon afvroeg wat er na z:\ komt. Kan het M$ ook niet kwalijk nemen dat ze niet verder dan z:\ ondersteunen... Eigenlijk is het belachelijk veel, maar wel relaxed al die setup en MP3 cd's in je server :9

Verwijderd

goed... ik heb het maar eens uitgeprobeerd...

ff een partij shares gemaakt
ik heb C,D,E,F als HD partities
G als CDrom
I als zipdrive

en de rest is gemapte shares... (of hoe dat ook in vaktermen heten mag)

als je tot en met z heb gemapped dan stelt windows 98se dus voor om weer met je 1e te beginnen (H in mijn geval)

Verwijderd

als je meer dan z drives hebt dan krijg je bij opstarten een fout melding.

deze heb ik al een keer gekregen toen ik er een extra schijf bij plaatste waar te veel partities opzaten

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 02 februari 2001 22:30 schreef Grrrrrene het volgende:
Bedoel je dat Linux bijvoorbeeld vrolijk verder gaat? Nou ja, boeit ook niet, want ik kom niet aan de 24 drives hoor :), maar was er zo dicht bij dat ik me gewoon afvroeg wat er na z:\ komt. Kan het M$ ook niet kwalijk nemen dat ze niet verder dan z:\ ondersteunen... Eigenlijk is het belachelijk veel, maar wel relaxed al die setup en MP3 cd's in je server :9
Nu ben ik geen Linux expert, maar volgens mij werkt Linux met mounting points. Hier kun je d'r vrij veel van aanmaken zolang je maar unieke namen gebruikt. Waarschijnlijk kun je in het geval van MicroSoft beter UNC benamingen gebruiken als je programmatuur dit ondersteunt. Hier kun je ook wel aardig op doorgaan zonder (kostbare) driveletters op te offeren.
Dus zet je in als pas geen drive letter, maar \\Servernaam\sharenaam\path
Helaas wordt dat niet door alle programma's ondersteund ;(

Heal the internet ...

Verwijderd

En hoeveel LPT's kan je dan maximaal mappe? :)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 04 februari 2001 00:03 schreef Trolly het volgende:
En hoeveel LPT's kan je dan maximaal mappe? :)
Bij mijn weten onder DOS/Windows 9 LPT1: t/m LPT9:
Wat Linux aangaat heb ik werkelijk geen flauw idee... :?

edit:

En ook hier kun je de UNC benamingen gebruiken om LPT capturing zo efficient mogelijk te gebruiken

Heal the internet ...

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 10:20 schreef SiGNe het volgende:
't is zeker wel mogelijk.
Na Z:\ komt AA:\ daarna AB:\, AC:\ etc.
Als dat vol zit gaat ie weer verder met BA:\ BB:\, BC:\, etc, etc.
Volgens mij ben je in de war met de kolomnummering van Excel :? !

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 04 februari 2001 00:36 schreef Straatje het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in de war met de kolomnummering van Excel :? !
LOL :D

ff kijken:
NET USE ZZ: \\PDC_2\IK_KAN_NIET_MAPPEN

Nope, werkt niet... :)

Heal the internet ...

• ReseTTim
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 02 februari 2001 10:22 schreef Exirion het volgende:
Wat is er aan het einde van het heelal? :+
de Z. want Z is oook de laatste letter van het alfabetabet

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Onder 2000 (en netware bv.) kun je een schijf gewoon een naam geven, volume etc. Alleen voor DOS/16 bit compatabiliteit heb je driveletters nodig. En tja, dan houd het op bij Z:.
Pagina: 1