Toon posts:

PS2 Component output splitsen naar Comp. & S-video

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Playstation2 aangeschaft.
Met de speciale component output kabel kan ik deze via de AV Receiver met de component aansluitingen op de LCD aansluiten, prachtig beeld.

Nu heb ik ook een beamer zonder Component aansluiting maar alleen met S-video aansluiting.
Hoe kan de Component kabel die nu naar de LCD TV gaat splitsen zodat ik component heb en S-video voor de beamer?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
die componentkabel heeft toch alleen component output. (geen s-vhs).?

Heb je ook een s-vhs kabel, dan zou je iets van een output-splitter moeten hebben. (hoewel ik die nog nooit gezien heb)

Anders zou je je kabel kunnen tweaken, maar dan moeten de pin's van zowel s-vhs, als component wel gevuld zijn in je connector, en bekabeld. (zie ik ook niet gebeuren).

blijft over: kabeltje swappen.... (je gaat natuurlijk ook niet tegelijk op je monitor, en je beamer spelen) >:)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't Is alleen de vraag of de ps2 de twee soorten video tegelijk output. Ik denk 't niet namelijk.

Je zult dus waarschijnlijk idd moeten swappen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
De PS2 geeft idd maar 1 signaal tegelijk. Maar dat is geen probleem, is in de setup te wijzigen.
Maar er bestaat toch vast wel een of ander adaptertje die van component, S-video kan maken?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Klopt, even Google-en a.u.b. (Zie voorwaarden gebruik van GoT.) :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik uitgebreid gedaan en niets gevonden!
Alleen zeer uitgebreide converters kunnen vinden die honderden Euro's kosten.
Een eenvoudig adaptertje heb ik niet kunnen vinden, vandaar mijn vraag hier.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:01:
Heb ik uitgebreid gedaan en niets gevonden!
Alleen zeer uitgebreide converters kunnen vinden die honderden Euro's kosten.
Een eenvoudig adaptertje heb ik niet kunnen vinden, vandaar mijn vraag hier.
Kom op zeg, die PS2 S-Video kabels koop je voor een paar euro op eBay:

http://cgi.ebay.nl/PS2-S-...geNameZWD2VQQcmdZViewItem

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja als het zo simpel zou zijn. Die S-video kabel kun je overal krijgen ja en die component kabel ook.
Maar nu nog even splitsen of een PS2 aansluiting die component EN S-video heeft!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Soldeer die kabel nu gewoon in elkaar als Tweaker. Of meld je op www.beginnersweb.nl , om van het begin tot het eind bij de hand te worden genomen. :9

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

ParkOverall schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:20:
Soldeer die kabel nu gewoon in elkaar als Tweaker.
That's the spirit! :)

http://www.gamesx.com/avpinouts/psxav.htm

PS2 heeft dezelfde pinout.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Waarom nemen mensen altijd maar aan dat er "wel een verloopplugje bestaat"?

Dat kan dus simpelweg niet, er is geen verloopstekker van component naar s-video, dat is een wereld van verschil in het transporteren van video. Je zou wel een of ander omzetkastje kunnen krijgen maar die zullen wel schreeuwend duur zijn (zijn die krengen altijd).

Je kan in principe best een dubbele kabel maken maar dan moet je wel steeds handmatig schakelen tussen de twee uitgangen met de ps2, dit omdat er gedeelde pinnen zijn.

Verwijderd

Kan dit niet via je receiver?

Mijn yamaha rx-v657 heeft component en s-video in/outputs en kan ook component naar s-vhs en vice-versa converteren.
Vervolgens moet je dan in staat zijn om de PS2 via component aan te sluiten op je receiver, en dan kunnen switchen tussen de s-vhs (beamer) en component (tv) monitor uitgangen van de receiver.

Ik weet niet wat voor receiver je hebt, maar dit moet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Arbulus, ik heb de Yamaha RX-V650. Met die receiver kan dat switchen niet. Wel Component en S-video input maar hij kan niet van component input naar S-video output.

Ik denk dat ik maar de PS2 S-video kabel ga halen en voor de beamer kabels wissel.

Bedankt allen.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, hoewel ik nu tegenkom dat deze versterker ook composite video to s-video convert in zich heeft. Vervelend genoeg staat dit niet in de manual aangegeven hoe ik dit activeer.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Er is een probleem:

In het PS2-menu, kun je aangeven of je RGB (Scart, Composiet) of Yp Pr Pb (Component) wilt. Je zult dus nooit, hoe je het ook went of keert EN een S-video EN een COmponent aansluiting krijgen uit je PS2 Multi-Out.

Gr

GR

Ik heb wel een hele goede PS2 kael, deze aansluitingen zijn:

Scart-RGB.
S-Video
Composiet-kabeltjes
Composiet-insteekplugs

GR

Deze kabel heeft dus alle aanslutimogelijkheden behalve Component.

Het lijkt mij niet dat je via Component een VEEL betere beeld zult krijgen, aangezien ik bij Scart RGB zelfs de pixels kan tellen (LCD).

Wat ik zou doen, is in ieder geval een kabel te kopen met S-Video aansluiting (PS2), en eventueel een AV Multi out splitter.

Gr

Gr

Gulfstream G650

Verwijderd

Topicstarter
De Scart-RGB is vergelijkbaar met S-video toch?
Ga maar een S-video PS2 kabel halen dan en beeld vergelijken met component.

Versterker kan idd converteren maar composite ipv component ;-)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:54:
De Scart-RGB is vergelijkbaar met S-video toch?
Ga maar een S-video PS2 kabel halen dan en beeld vergelijken met component.
Scart RGB is beter dan s-video, bij s-video is de helderheidsinformatie en de kleurinformatie gescheiden, en bij RGB de afzonderlijke waardes voor Rood Groen en Blauw, hiermee heb je minder verlies van informatie.

Component heeft verder nog als voordeel dat er 480p gebruikt kan worden, als spellen dat ondersteunen.
Met deze methode van beeldopbouw (progressive) worden de beelden volledig opgebouwd, in plaats van elke keer een half beeld (interlaced). Dit zorg bij LCD tv's vooral voor een rustiger beeld.
Pagina: 1