Toon posts:

nieuwe P5B deluxe gekocht..maar vreemde dingen in de doos.

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.

Gister in de ochtend heb ik een P5B Deluxe mobo gehaald bij Norrod.

ik moest overdag tot 5 uur werken dus kon hem niet eerder plaatsen.

Toen ik de doos opende, en het moederbord eruit haalde zag ik allemaal CPU koel pasta rondom de CPU socket.
Daarna toen ik de CPU had geplaatst, en de koeler er probeerde op te drukken wilde dat niet echt.
Ik eens kijken onder het moederbord.....bleek er ook nog een zalman koeler part onder te hangen :/

ik werd dus aardig sakkeneurig, en ging verder.

toen ik een klein uurtje later alles netjes had aangesloten, draadjes netjes had weg gewerkt wilde ik het systeem booten.

hij doet dus echt helemaal niks..hij gaat wel aan..maar dan heb je het ook gezegt.
geen bios check..niks.

ik heb aardig wat topics hier op GoT gelezen, en alle sugesties geprobeerd.

parts die ik bij dat mobo ook nog heb gekocht:

2 GB crucial ddr2 667 geheugen
400 GB seagate barracuda 16 MB HDD
E6600 core 2 duo CPU.

Bij DOA EN allemaal vage dingen die ik in de doos heb gevonden...moet ik dan genoegen nemen met een RMA? of gelijk een nieuwe eisen?

Ik kan echt niet zonder pc voor mn werk, en mn oude parts zijn reeds verkocht :(

als deze topic verboden is..srry.. ben hier nieuw :>

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:37

ralpje

Deugpopje

Ik zou zeggen: iemand heeft dat moederbord geïnstalleerd, kwam erachter dat 'ie het niet deed en heeft hem teruggebracht. En nu heb jij hem :)
DOA dus, en gewoon terug naar de winkel en een nieuwe eisen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
ik had bij 't openen en constateren van de koelpasta dat ding al teruggebracht, als iets nieuw in de doos koopt hoort 't gewoon nieuw in de doos te zitten, en niet opnieuw verpakt.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

idd gewoon nieuwe eissen!

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:35:
ik had bij 't openen en constateren van de koelpasta dat ding al teruggebracht, als iets nieuw in de doos koopt hoort 't gewoon nieuw in de doos te zitten, en niet opnieuw verpakt.
Heb je gelijk in, had al moeten stoppen bij het zien van de pasta.

Het vervelende is nu dat ik net op de Norrod site zag dat ze dat mobo niet meer op voorraad hebben.
wil morgen toch echt een nieuwe, desnoods haal ik hem bij de Norrod vestiging in zwolle |:(

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Tja eerst maar eens terug gaan naar de winkel en een verklaaring vragen (eisen) omtrend je moederboard of dit normaal is 8)7 bij hun.

En niet eerder weg 8) gaan voor je je geld terug heb of een echt nieuw moederboard heb.

Je staat trouwens in je recht als je je geld terug eist zij hebben een wanproduct geleverd en jij staat in je recht om zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen van de koop af te zien.

Verder als je dit doet in een volle winkel LOL >:) dan heb je alle aandacht O-) maar hou je rustig ga niet lopen schelden ofzo.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:39:
[...]

Heb je gelijk in, had al moeten stoppen bij het zien van de pasta.

Het vervelende is nu dat ik net op de Norrod site zag dat ze dat mobo niet meer op voorraad hebben.
wil morgen toch echt een nieuwe, desnoods haal ik hem bij de Norrod vestiging in zwolle |:(
jij hebt iets nieuws gekocht bij die winkel, hun leveren jou een reeds gebruikt product, da's naar mijn weten niet echt legaal, alleen als 't er bij gemeld wordt... anders is 't inprincipe gewoon diefstal lijkt mij zo, laat hun maar gewoon niet mobotje regelen, of een andere van dezelfde prijs/kwaliteit
napp schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:40:
Verder als je dit doet in een volle winkel LOL >:) dan heb je alle aandacht O-) maar hou je rustig ga niet lopen schelden ofzo.
maakt niet uit of je dat doet of niet, hun leveren iets dat niet klopt, als je de hele tijd netjes blijft en netjes vraagt of "ze alsjeblieft" een andere hebben, gaan ze nog meer met je kloten, als je simpelweg zegt dat je alles kort en klein slaat als er binnen 10min geen andere ligt, ligt er erg snel een nieuwe...

[ Voor 28% gewijzigd door teh_twisted op 10-12-2006 13:42 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
idd, in mijn recht sta ik, ik zal het morgen krijgen ook.

Verwijderd

OMG ik woon zelf in sneek en een vriend van mij heeft daar ook wel een spul gekocht wat gebruikt is

maar dit is echt te ver er zit zelfs nog een zalman bevestigings plaatje onder aan het mobo rare shit

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:05
heel dom misschien, want dat is mij dus gebeurd met mn stomme kop. Hetzelfde probleem, alles mooi in elkaar gezet, aangezet en alle koelers gaan draaien, alle lampjes aan, alleen geen POST beep. helemaal niks...Nu had ik niet zoveel ervaring met nieuwere moederborden en ging ik ervan uit dat een 24pins eatxpwr kabeltje de boel wel liet lopen. Schijnt er ook nog een eatx12v stekkertje te zijn :P.
letterlijk uit de handleiding: Do not forget to connect the 4-pin/8-pin eatx12v powerplug; otherwisethe system WILL NOT BOOT. :)

Hoop voor jou dat je net zo stom bent als ik, anders idd RMAtje...

edit: had weer eens niet goed gelezen natuurlijk, dat feit van dat bevestigingsplaatje helemaal gemist,
je had idd meteen terug moeten nadat je dat gezien had.

[ Voor 12% gewijzigd door copywrong1982 op 10-12-2006 16:48 ]

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Om uitleg vragen en een nieuwe eisen en je geld terug vragen.Norrod staat bekend als een stuge winkel met slechte service..may the ofrce be with you ;)

BTW ik vraag me af waarom sommige dingen zoals FXk aarten moederborden enzo geen platic seal hebben ofzo. Ik heb ook een keer gehad dat ik een 2dehands fx kaart binnenkreeg!

Verwijderd

teh_twisted schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:41:
maakt niet uit of je dat doet of niet, hun leveren iets dat niet klopt, als je de hele tijd netjes blijft en netjes vraagt of "ze alsjeblieft" een andere hebben, gaan ze nog meer met je kloten, als je simpelweg zegt dat je alles kort en klein slaat als er binnen 10min geen andere ligt, ligt er erg snel een nieuwe...
Als je zo doet heb je 2 mogelijkheden;
1) ze gaan er op in
2) ze willen je helemaal uit je dak zien gaan (hebben immers toch je adresgegevens, zal hen een worst wezen dat je heel het kot ineen slaat, je mag het toch terugbetalen achteraf + die mannen hebben daar gegarandeerd een verzekering voor) en laten je gewoon wat staan sudderen. Iemand die zo reageert is meestal niet de beste klant om hebben, dus laat hem maar oprotten. Extra leuke is dat die persoon zijn dreigementen toch niet waar kan maken, en dan toch moet afdruipen. Lekkere afgang voor je volle winkel. De hele boel blokkeren kan je ook doen, dan komt de politie erbij en wordt jij administratief aangehouden voor openbare ordeverstoring.

Leg dat gewoon rustig uit en eis je ander moederbord, je hoeft echt geen 40 man bijeen te staan schreeuwen om een ander moederbordje te krijgen hoor... Trouwens, als daar hetzelfde moederbord niet meer ligt kan jij het interieur daar verbouwen wat je wilt, dat moederbord komt daardoor echt niet op de toog te liggen. Ga gewoon op een normale toon met hen praten, vraag desnoods een leidinggevende, maar zoiets los je op door kalm te blijven. Er is geen enkele reden om toegeeflijk/klantvriendelijk te zijn tegen iemand die met geweld dreigt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 16:23 ]

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 14:48
Dit is mij ook eens gebeurd bij Norrod leeuwarden, verleden jaar met een a8n-sli. Er zat een rma formulier bij met de melding van een defect fdd controller. Diskettestation eraan, en ja niets. Mee teruggegaan en meteen een nieuwe meegekregen. Dus ik zou zeggen ga gewoon naar de winkel en leg het uit, dan krijg je 99% wel meteen een nieuwe mee. (indien op voorraad natuurlijk.) Blijft natuurlijk superslordig en dat is dan ook meteen 1 van de redenen dat ik geen klant meer bij Norrod ben. O ja, kwaad worden en schelden lost bij hen weinig op, dat heb ik ook al eens geprobeerd :X Laat staan de boel kort en klein slaan. (Nog een kleine tip voor een goeie shop in Friesland, Challenge computers in drachten, nu al een poosje vaste klant en bevalt goed.)

[ Voor 9% gewijzigd door Dijkstra30 op 10-12-2006 16:31 ]

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Verwijderd

Topicstarter
copywrong1982 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:09:
heel dom misschien, want dat is mij dus gebeurd met mn stomme kop. Hetzelfde probleem, alles mooi in elkaar gezet, aangezet en alle koelers gaan draaien, alle lampjes aan, alleen geen POST beep. helemaal niks...Nu had ik niet zoveel ervaring met nieuwere moederborden en ging ik ervan uit dat een 24pins eatxpwr kabeltje de boel wel liet lopen. Schijnt er ook nog een eatx12v stekkertje te zijn :P.
letterlijk uit de handleiding: Do not forget to connect the 4-pin/8-pin eatx12v powerplug; otherwisethe system WILL NOT BOOT. :)

Hoop voor jou dat je net zo stom bent als ik, anders idd RMAtje...
hehe de had ik wel aangesloten :P

en ik laat me zeker niet afschepen met een RMA.
ik heb dat ding net gister gekocht, en het heeft nooit gewerkt.

als het moederbord nou had gewerkt, en begaf het na 2 weken..ok RMA..maar DOA? nee...dan wil ik gelijk een nieuwe. zeker als het mobo er 2e hands uitzag met dat zalman bevestigings plaatje en koel pasta op socket. en helft van de zakjes open gescheurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 16:33 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

nieuwe eisen en een klachtmail sturen naar kassa (het tv-programma) en de consumentenbond.

[ Voor 11% gewijzigd door Vuurvoske op 11-12-2006 01:13 ]

Beroeps brabander

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
Gewoon rustig uitleggen wat er aan de hand is en lijkt me dan heel sterk dat je niet de boel gelijk omgeruild krijgt voor nieuw, tenzij het niet op voorraad is.
Mischien is het handig om ook even te kijken bij de andere winkels in de buurt of die het board wel op voorraad hebben.
Voor hetzelfde geld is het gewoon echt een vergissing en heeft iemand de TD bij elkaar geveegd en een ander het bord wat klaar lag voor in de winkel dus zonder te kijken weer gepakt.

Als een zaak namelijk gebruikte onderdelen weer terug in de zaak zou willen leggen voor verkoop, dan zullen ze toch op zijn minst wel de boel schoonvegen, lijkt me.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
Kut norrod!
dit soort dingen hebben ze bij mij ook geprobeerd!
als je bij hun de moederboard of wat dan ook terug brengt, stuuren ze hem niet op maar verkopen hem door!

ik heb in totaal, voor kenissen 5 moederboards bij norrod opgehaald, 3 waren stuk!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat buiten kijf dat dit niet hoort. Ik sta eigenlijk ook ervan te kijken dat je toch bent doorgegaan met het opbouwen in plaats van om gewoon de PC-boer te contacteren om het boeltje om te ruilen. Dat is het meest logische stap. Dit topic is dan ook vrij nutteloos en het is ook niet de bedoeling om hier de PC-boer in kwestie te blijven afkraken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.