Power/Led aansluitingen Systemboard

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• leendertpeter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 21:11
Door gebrek aan documentatie krijg ik de Power LED, Harddisk LED indicatie en SW Reset aansluitingen niet juist werkend op mijn Phoenix systemboard. Staat wel aangegeven op Systemboard maar niet of de 2-pins verticaal of horizontaal moeten worden aangesloten. Bij Phoenix kan ik geen documentatie ontdekken en kan geen aansluitafbeeldingen vinden. Toch lijkt de aansluiting op het Systemboard redelijk universeel. Wellicht heeft iemand een verwijzing naar een duidelijk aansluitschema voordat ik foute dingen ga doen.

Dank.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een moederbord heb je precies? Dat zou handiger zijn om te weten aangezien mijn glazen bol nog niet wakker is :P

Wauw, een sig!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 20:43
misschien kun je een foto maken van je pin's. mensen die er al 100 gezien hebben, snappen het misschien gelijk :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Aan de tekst die bij de pinnen op je mobo staat kun je vaak al zien hoe je hem aan moet sluiten

Vaak is het zo iig:

: : : : : >>> : : : : :
Linksonder staat er dan bijv. "HDD LED" :)
Zitten er dan geen gekleurde blokjes op de pinnen? Bij bijna alle moederborden zit een kleurcode, waaraan je kan zien wat je waarop aan moet sluiten.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• leendertpeter
Hierbij een 'artist impression' van de aansluitingen. Ieder stekkertje bestaat uit 2 pins. Gezien de vermelding op het Mobo zou je denken verticaal!

. . . . . .
. . . . .
reset hd-led
atx-sw pwr-led

Bedankt vast

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 09:04
vermeld ff wat je moederbord is :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

leendertpeter schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:20:
Hierbij een 'artist impression' van de aansluitingen. Ieder stekkertje bestaat uit 2 pins. Gezien de vermelding op het Mobo zou je denken verticaal!

. . . . . .
. . . . .
reset hd-led
atx-sw pwr-led

Bedankt vast
Maak anders ff een PNGtje ofzo ;) Zoals je het hier neerzet zou ik denken horizontaal, maar hey ;)

Bovendien is de handleiding van je bordje vast wel te vinden :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Waarschijnlijk moeten ze horizontaal, nu moet je alleen nog weten waar de plus en de min zit (niet belangrijk voor de schakelaars trouwens). Meestal sluit je de connectors zo aan dat de tekst op de connectors (of asl er geen tekst op staat de helemaal gladde kant) naar de buitenkant van het moederbord staat.

If I can't fix it, it ain't broken.

• leendertpeter
Dank voor de bijdrages en suggesties. Ik ga hier mee aan de slag en meldt het resultaat.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
als het je er enkel om te doen is om de pc aan te krijgen gewoon ff met een schroevendraaier over alle pinnetjes tot je pc aangaat, daarna kun je met cpuz in windows in ieder geval zien welk moederbord je nou hebt, zodat wij ook wat meer in de glazen bol kunnen zien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Hier kunnen we dus niets mee. Zie het PMG beleid - voordat je een topic opent dien je in ieder geval duidelijk de specs (het type moederbord bijvoorbeeld...) op een rijtje te hebben. Nergens vermeld je hier exact welk moederbord je hebt - dat het een Phoenix BIOS heeft zegt niets over het type moederbord (ook geen wonder dat je bij www.phoenix.com niets vindt, daar wijzen ze je terecht naar je moederbordfabrikant). Zonder die info is dit een vrij kansloze zaak. Meerdere andere GoTters hebben ook gevraagd hiernaar maar je negeert die vragen volledig. Hoe wil je dat we je helpen als je niets doet met onze vragen en suggesties :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.