[linksys WRT54G] weer nieuwe firmware 1.01.1 ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Voor de 5> versies vond ik nieuwere firmware:
1.01.1

release date:27-11-2006

Op got gezocht maar nog niets gevonden.
Op de linksys page geef je ander land op,dan kun je hem zo downloaden.
Firmware 1.01.1
- Resolves issue with IP address assignment via DHCP on some particular devices.

Firmware 1.01.0
- Update Broadcom ethernet driver.
- Resolves DHCP server issue.
- Resolves TFTP upgrade failure with code utility.
- Resolves PPPoE lock up issue
- Resolves TFTP upgrade failure.
- Resolves Multi-session issue

Iemand ervaring hiermee ?

Verwijderd

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:53 ]

• Nick39
  • Niet online
Ik heb de 1.00.6 en zit met het probleem dat je de tijd/datum niet kan instellen en deze ook niet goed is.

/edit: met deze firmware is de tijd dus wel correct

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2006 12:48 ]

Verwijderd

idd vanuit 1.00.6 zeker upgraden lost veel problemen op

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:06:
idd vanuit 1.00.6 zeker upgraden lost veel problemen op
Voorlopig ligt elk uur de verbinding er nu uit en moet ik de router stroomloos maken om weer internet op te kunnen,mis ik iets ?
Moet na de nieuwe firmware er een reset plaatsvinden via het knopje op de achterkant ?
Dit gaat echt waardeloos zeg... echt elk half uur tot uur klapt zowel bedraad als onbedraad de internet verbinding er uit !

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2006 23:58 ]

Verwijderd

hey, zou idd de router eens resetten, normaal is dit niet nodig maar in uitzonderlijke gevallen wel,

je hebt toch niet connect on demand aanstaan he, moet op keep alive

en dan alleen de encapsulation multiplexing en autodetect en VPI en VCI invoeren en keer alive, de rest is niet nodig

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:04:
hey, zou idd de router eens resetten, normaal is dit niet nodig maar in uitzonderlijke gevallen wel,

je hebt toch niet connect on demand aanstaan he, moet op keep alive

en dan alleen de encapsulation multiplexing en autodetect en VPI en VCI invoeren en keer alive, de rest is niet nodig
ik ben nu terug naar 1.00.9
Eens kijken of dat wat uitmaakt.
De router verliest het kontakt met het motorola surfboard.
Het surfboard zelf doet het wel,het internet lampje brandt van beiden (surfboard en linksys) ook gewoon,maar tot een reset is geen enkele site bereikbaar.
Met 1.00.6 viel de verbinding er ook wel uit maar dat was eens in de 3 tot 7 dagen en daar was mee te leven.
Eens kijken wat 1.00.9 doet, 1.01.0 kan ik niet vinden dus verder terug kan ik niet.
Ik sta op automatic configuration dhcp (heb kabel) en kan de door jou genoemde opties niet vinden.
Ik wil best terug weer naar 1.01.1 en dingen nalopen als dat voor jou ook interessant is om te zien of het de firmware is of een instelling ?
Mijn pc heeft een vast ip nummer,net buiten de range van de ingebouwde dhcp server.
Range dhcp server : 192.168.1.101 max 50 pc's
Instellingen eigen pc:
Ip: 192.168.1.100
subnet masker 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (de linksys)
Dns server: 83.80.1.236 (standaard van casema)

Maar ook de andere pc's die wel alles van de dhcp server van de linksys krijgen liggen er na ongeveer 1 uur uit,ongeacht of ze bezig zijn,gisteren zat ik bv te chatten met mijn zus,hoppa weg.

Er gebeurt wel iets raars... als ik mijn mac adres cloon heb ik een ander extern ip nummer?

Wat ik in verdere tests heb gezien,bv als ik de netwerkkabel tussen router en modem los trek,en er weer in doe,de router niet automatisch opnieuw verbinding maakt maar dat pas doet na een power cycle

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 11-12-2006 14:13 ]

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:54 ]

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-03 19:32
ik draai nu een week met nieuwe firmware zonder problemen
1.01.1 ook met een motrola
wat ik wel heb gedaan is de reset knop in gedrukt en dan 30sec de stroom eraf en dan er weer op
de reset knop indrukt houden en toen draaide alles weer als een zonnetje :) :)
http://linksys.custhelp.c.../std_adp.php?p_faqid=3413

[ Voor 15% gewijzigd door herian10 op 11-12-2006 16:46 ]

• Nick39
  • Niet online
Ik ben weer terug naar 1.00.6 en dat draait weer stabiel.
Dan maar geen juiste datum.
Blijkbaar zit er in de latere firmwares iets dat in elk geval ruzie krijgt met het casema eurodocsis modem.
Met de mtu was niets mis,er gingen geen pings verloren.
Het balen is wel,maar dat is volgens mij niet firmware gebonden,dat deze router alles kwijt is op het moment van een stroomuitval.
Draadloos staat dan open,maar zonder beveiliging.
Als je daar ff niet aan denkt,staat al die tijd je netwerk open voor de buitenwereld.

Verwijderd

hey, je kunt je config iig opslaan dat als je alles kwijt bent het snel weer terug kunt zetten:

192.168.1.1>administration>config management>backup

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:16:
hey, je kunt je config iig opslaan dat als je alles kwijt bent het snel weer terug kunt zetten:

192.168.1.1>administration>config management>backup
Dat had ik ook gedaan,alleen duurt het soms even voor je er achter bent dat de boel er weer uit ligt,als ik internet heb ga ik niet steeds kijken van,staat de boel soms weer open.
Overigens zojuist weer 1.01.1 er op gezet,deze keer ook een harde reset gedaan,maar nee hoor..na een half uur lag heel internet er weer uit,maffe is,als ik de pc rechtstreeks aan het eurodocsis geval hang is er gewoon internet.
Router er tussen en weg is het weer.
Lan en internet lampjes branden gewoon maar je moet weer resetten,(power off)
Overigens is om de een of andere vage reden nu het cisco lampje van helder geel naar wit gegaan.

Misschien wil Casema dat de boel pingbaar blijft ?
Nu:
Block WAN Request:
Block anonymous internet requests: AAN
Filter Multicast: AAN
Filter Internet NAT Redirection: UIT
Filter IDENT(Port 113): AAN

Misschien moet de bovenste uit ?

/edit
16-12:
De boel blijft uitvallen ook met ping aan,terug naar 1.00.6 het zal niet aan mij besteed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 16-12-2006 13:31 ]

Pagina: 1