Airport Express icm Draadloos Router

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te vragen maar goed. Ik ben er al tijden naar op zoek maar heb er nog geen antwoord op kunnen vinden. Ik woon in een appartement waar het internet binnenkomt in een hele andere kamer (en al zou ik het verplaatsen hele andere plaats) dan waar mijn stereo staat. Ik wilde dus een Airport Express aanschaffen om muziek te streamen naar mijn stereo. Nu heeft een vriend van me laatst ook zo'n ding aangeschaft en dat werkte allemaal prima maar ik moest switchen tussen de 2 routers (Airport Express en Linksys) als ik muziek ging luisteren en kon daardoor niet tegelijk mijn muziek streamen en internetten.

Is er een mogelijkheid om via Wifi op de een of andere manier beide routers tegelijk te gebruiken, eentje voor internet, de ander om muziek te streamen. En in de toekomst eventueel nog een derde om mijn printer mee aan te sturen. Ik wil namelijk niet hoeven switchen, maar dat tegelijk kunnen doen. Nou zou dat met de printer niet zo'n ramp zijn maar met muziek streamen is het vervelend dat ik niet tegelijk online kan.

Ik weet dat de Airport Express ook een router is maar mijn internet komt op een hele andere plek binnen dan waar de Airport Express komt te hangen en de stereo ben ik niet van plan te verzetten. Is hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Heel simpel.

Gebruik de Linksys zoals je nu doet, dus laat je Mac connecten naar het Linksys netwerk.

Plug de Airport Express in het stop contact bij je stereo en doe een harde reset. (Houd het reset knopje ingedrukt totdat het lichtje van de AE heel snel gaat knipperen)

Draai op je Mac de Airport Assistent die je vind in Hulp Programma's (terwijl je verbonden bent met je Linksys netwerk). Je Mac zal een Airport Netwerk vinden. Kies ervoor om die te verbinden met je huidige netwerk en Airtunes te gebruiken. (client mode dus, niet wds waarmee je het bereik uitbreidt)

Launch iTunes, klik rechtsonder je speakers aan en geniet van je muziek terwijl je met Safari lekker browsed.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Presto geeft het juiste antwoord. Het komt er op neer dat je de airport expres gewoon een client maakt van je draadloze netwerk dat je met je linksys hebt opgezet. Vervolgens werkt alles verder automagisch.

• LaZZ
Kijk daar was ik naar op zoek. Beter dan. Bedankt!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• LaZZ
Is het ook mogelijk om aan de Airport Express een brander te hangen? Volgens mij niet officieel maar misschien dat er een mogelijkheid bestaat?

Verwijderd

een brander aan die airport express??? volgens mij niet en ik probeer me in je gedachtegang te verplaatsen, maar helaas...ik begrijp niet wat je er mee wil bereiken...

maar een andere vraag? Kan ik de rj-45 ethernetaansluiting ook in "lan modus" zetten? Zodat ik mijn playstation 2 hierop kan aansluiten?

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Kan je de Airport Express client maken van een netwerk dat met WAP beveiligd is ?
(Via UTP is dit natuurlijk mogelijk, maar bah die kabels als het wireless zou kunnen)

Of wordt dit wachten op een software upgrade?

• LaZZ
Mijn gedachtengang erachter? DVD-brander in een andere kamer zetten waar ook de printer staat. This misschien beetje overbodig, maar als ik dat ding toch al heb had ik het wel grappig gevonden...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

Exirion

Gadgetfetisjist

LaZZ schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:50:
Ik weet dat de Airport Express ook een router is maar mijn internet komt op een hele andere plek binnen dan waar de Airport Express komt te hangen en de stereo ben ik niet van plan te verzetten. Is hiervoor een oplossing?
Staat letterlijk in de handleiding beschreven! Zoek maar iets op van 'connecting to existing wireless network' :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

jverdeyen schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:02:
Kan je de Airport Express client maken van een netwerk dat met WAP beveiligd is ?
(Via UTP is dit natuurlijk mogelijk, maar bah die kabels als het wireless zou kunnen)

Of wordt dit wachten op een software upgrade?
Bedoel je nou WPA of WEP?
Zie verder http://rgbdream.com/?p=44
Exirion schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:28:
[...]

Staat letterlijk in de handleiding beschreven! Zoek maar iets op van 'connecting to existing wireless network' :{
Volgens mij moet je apparatuur binnen je existing network wel gebruik maken van WDS. Waar ik naar benieuwd was of je de RJ-45 ethernet poort ook in Lan mode kan zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 15:41 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:39:
Volgens mij moet je apparatuur binnen je existing network wel gebruik maken van WDS.
Nee, dat geldt alleen als je je netwerk wil extenden met de Airport Express. Puur als client kun je 'm in 1 minuut tijd up and running hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:39:
Volgens mij moet je apparatuur binnen je existing network wel gebruik maken van WDS. Waar ik naar benieuwd was of je de RJ-45 ethernet poort ook in Lan mode kan zetten.
Misschien staat 'ie dat al als de airport in clientmode draait. Het zou me in ieder geval niet verbazen. Wat gebeurt er wanneer je er een client (ps2/xbox(360) oid) inprikt?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Gerco schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:51:
Misschien staat 'ie dat al als de airport in clientmode draait. Het zou me in ieder geval niet verbazen. Wat gebeurt er wanneer je er een client (ps2/xbox(360) oid) inprikt?
Helaas doet ie dat niet:
In client mode AirPort Express does not offer itself as a wireless access point or use its Ethernet port. As a wireless client, AirPort Express is simply a destination for AirTunes and print jobs.

• LaZZ
Exirion schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:28:
[...]

Ik heb het ding "nog" niet... Was meer bedoeld voor als ik hem heb. Schaf hem toch wel aan en dat was een leuk extraatje geweest..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LaZZ schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:12:
Ik heb het ding "nog" niet... Was meer bedoeld voor als ik hem heb. Schaf hem toch wel aan en dat was een leuk extraatje geweest..
Het werkt ook gewoon prima. Veel meer dan wat opties aanclicken en de key van je bestaande netwerk invoeren hoef je niet te doen, en ik had de AE binnen een paar minuten draaiend als client :)

Verwijderd

Linksys WRT54G i.c.m. Airport Express

yes...het is gelukt, als je de Airport Express in "WDS mode" gebruikt dan is de rj-45 ethernet port gewoon een lan port. Wel een cross cable gebruiken, kan nu gewoon online met de PS2...Helaas geen WPA encryptie, maar WEP.

Verdere details...http://rgbdream.com/?p=44

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik weet niet of de Linksys het kan, maar voor meer veiligheid (en cool-heid) kun je misschien WEP met een RADIUS server gebruiken of gewoon over je heel (bedraad en onbedraad) netwerk 802.1x vereisen behalve voor je draadloze stations.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:52:

yes...het is gelukt, als je de Airport Express in "WDS mode" gebruikt dan is de rj-45 ethernet port gewoon een lan port. Wel een cross cable gebruiken, kan nu gewoon online met de PS2...Helaas geen WPA encryptie, maar WEP.

Ben ook van plan om een Airport Express te gaan kopen om aan mijn WRT54GC te hangen.
Wanneer ik de AE niet in WDS-mode gebruik, maar gewoon als client het existing WLAN laat joinen, kan ik dan wel WPA gebruiken?

Heb bovenstaande blog-post (http://rgbdream.com/?p=44) door zitten lezen, maar die gaat over de WDS-mode. Ik hoef de ethernet-port niet te gebruiken.

Iemand een idee?

• ultimateharry

ultimateharry

*Een klein kickje*

Verwijderd

Is het mogelijk om via de ethernet aansluiting van mijn airport express een non-wifi apparaat (Xbox360) te verbinden met mijn Linksys router op een andere verdieping in mijn huis?

Ik heb het tot op heden nog niet voor elkaar gekregen.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe zie je dat voor je? de AE fungeert als reciever? Met ethernet kabel als verkapte USB verbinding.. Koop gewoon een XBOX360 Wifi reciever.

[ Voor 16% gewijzigd door Matias op 04-01-2007 14:12 ]

Verwijderd

Matias schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:10:
Hoe zie je dat voor je? de AE fungeert als reciever? Met ethernet kabel als verkapte USB verbinding.. Koop gewoon een XBOX360 Wifi reciever.
80 euro voor een wifi dongletje.

Belachelijke prijs.

Maar ik neem dus aan dat het niet mogelijk is. Jammer.

• LaZZ
Guru Evi schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:58:
Ik weet niet of de Linksys het kan, maar voor meer veiligheid (en cool-heid) kun je misschien WEP met een RADIUS server gebruiken of gewoon over je heel (bedraad en onbedraad) netwerk 802.1x vereisen behalve voor je draadloze stations.
Misschien ben ik niet nerd genoeg maar de cool-heid hiervan ontgaat me een beetje??? :?

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
het woordje server komt er in voor, dus dan is het per definitie cooler

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Je kan de ethernetpoort van de AE gebruiken als LAN port en hierop je PS2, Xbox360 whatever aansluiten. Wel een cross cable gebruiken of een hubje/switch ertussen. De AE moet wel in WDS modus staan.
grabidin schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:52:

@ultimateharry, ja je kan gewoon WPA/WPA2 gebruiken als je de AE gewoon als client (join network) gebruikt. Dus NIET gebruikt op de manier als omschreven in de genoemde link

WEP icm RADIUS is een beetje overkill voor mij thuis ;-) wel cool inderdaad.

• ultimateharry

ultimateharry

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:08:

@ultimateharry, ja je kan gewoon WPA/WPA2 gebruiken als je de AE gewoon als client (join network) gebruikt. Dus NIET gebruikt op de manier als omschreven in de genoemde link
Gelukkig, dan is dit (airport express) voor mij een ideale oplossing.

*gaat in de bestelling*

Verwijderd

Ik hou dit topic maar ff in leven ipv een neiuwe te openen.

Ik ben in het bezit van 2x een Airport Express (als wireless client) en iTunes en de admin utlility op een pc die bekabelt verbonden is met de router.
Nadat ik een aantal weken terug een nieuwe router kreeg van de provider (Zyxel P-2602HW-D1A) zie ik de AX nog maar een aantal minuten verschijn in de admin utility --> en dus stopt de iTunes stream na een aantal minuten. AX is nwel te pingen
Gebruik ik de admin utility op een wireless laptop dan is er geen enkel probleem. Op de pc staat ook Airfoil om te streamen naar de AX en dit geeft geen enekel probleem. Speelt gewoon dagen aan een stuk.
Uit elende heb ik maar m'n oude Linksys achter de Zyxel gehangen maar ik vind dit eigenlijk geen oplossing.
Zyxel (en m'n provider) kunnen me niet verder helpen. Het enige wat ze me vertellen is dat er geen filter zit tusen LAN en wLAN.
Iemand weleens van dit probleem gehoord en zijn er suggesties om dit probleem te verhelpen?

Dank

Verwijderd

Ik heb bij mij thuis twee airport expressen en ze opgezet met WDS. Boven heb ik met de airport express die verbonden is via Airport WDS (het basisstation beneden) mijn playstation geschakeld. Bij veel spellen werkt deze constructie goed, maar bij Hardware krijg ik vaak de melding dat de connectie met de gameserver is verbroken. Nu komt dat volgens de playstation helpdesk doordat enkele signalen niet de playstation kunnen bereiken. Een oplossing zou zijn dat in de playstation een ip adres geef en op de router de nat instel op het ip adres van de playstation. Dit heb ik geprobeerd maar het lukt helaas niet, de verbinding wordt zelfs onbetrouwbaarder. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:30:
Zyxel (en m'n provider) kunnen me niet verder helpen. Het enige wat ze me vertellen is dat er geen filter zit tusen LAN en wLAN.
Dat klopt niet. Ik heb hetzelfde modem (genoodzaakt het te gebruiken ivm VoIP) en zie bij de Firewall-instelling staan dat ie standaard ingesteld heeft om LAN-LAN en WAN-WAN verkeer via de firewall te laten lopen. LAN-LAN betekent dan ook wireless LAN naar wired LAN en vice versa.

• LaZZ
Oke ik heb nu 2x de Airport Express gekocht en probeer deze via de Airport utility aan mijn draadloze netwerk te koppelen. Ik kies mijn netwerk, voer de WEP-key in en zeg dat hij alles bij kan werken. Hij geeft dan eerst de melding dat het wellicht niet met alle airport netwerkkaarten werkt en gaat dan alles bijwerken maar ik kan vervolgens de Airport Express nergens in mijn netwerk meer vinden totdat ik hem uit het stopcontact haal en er terug in doe na een reset maar dan is hij niet meer in mijn netwerk opgenomen...

Wat doe ik fout dan??

EDIT: Fucking dollarsign voor de WEP-key... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door LaZZ op 31-05-2007 21:42 ]

• LaZZ
De muziek heb ik dus aan de praat gekregen maar op dezelfde manier de printer aansluiten lukt me niet??? Ik doe precies hetzelfde maar als ik iets wil afdrukken vind hij de printer niet.. Doe ik iets fout?

EDIT: Het gaat overigens om een Canon iP3000

Hij zag de printer wel bij de configuratie maar de juiste drivers waren niet aanwezig (alhoewel ik voorheen wel gewoon kon printen als hij direct via USB was aangesloten.. Nu heb ik echter de nieuweste drivers geinstalleerd en ziet hij hem helemaal niet meer in het netwerk...?

[ Voor 44% gewijzigd door LaZZ op 01-06-2007 00:12 ]

• LaZZ
Niemand enig idee??

Pagina: 1