bestaat deze kabel

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
sony dcr pc1000e
dosckstation werkt niet meer.

Ik zou graag de camera aan willen sluiten op de pc. Nu bestaat er de mogelijkheid om gebruik te maken van a/v aansluiting van de camera.
Deze kabel http://sklepwideo.pl/images/kabel_av_sony.jpg heb je dus nodig om de camera aan te sluiten op de tv.

Nu wil ik dus deze kabel met usb (de tulip aansluiting) op de pc aansluiten of met een firewire aansluiting.

Bestaat er zo'n kabel en waar te kopen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zou eens gaan zoeken op www.conrad.nl
Lijkt mij de aangewezen plek voor het zoeken voor vreemde kabeltjes.

edit:
Heb je sony al geprobeerd te mailen/bellen of op het www bezocht?

[ Voor 25% gewijzigd door Tukk op 10-12-2006 08:52 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:24
Is een kaartlezer om de geheugenkaart direkt uit te lezen geen optie?

Zo haal ik altijd mijn foto's naar mijn pc.

offtopic:
En altijd kopieren, en daarna de kaart IN de camera weer formatteren, dat is beter.

Edit:

Het is dus een filmcamera, sorry... 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 10-12-2006 08:45 ]

• voodooless
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Die kabel die jij laat zien heeft niks met USB te maken. Dat kun je dus ook niet omzetten naar USB. Die is alleen bedoeld om je cam op een TV aan te sluiten.

Je cam heeft verder zowel een USB als Firewire aansluiting. Je zou even moeten checken of deze ook zonder docking station beschikbaar zijn.

USB kan ik je al afraden om data naar de PC over te zetten. Kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:16
voodooless schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:23:
USB kan ik je al afraden om data naar de PC over te zetten. Kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.
Huh? De kwaliteit is niet goed, van USB? Stuurt 'ie niet gewoon bitjes door, en komen die niet gewoon aan? I bedoel: Ik vul mijn MP3-speler via USB met muziek, en volgens mij blijven de bestanden gewoon intact! Wat moet ik me hier bij voorstellen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-02 10:22
coptician schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:41:
[...]

Huh? De kwaliteit is niet goed, van USB? Stuurt 'ie niet gewoon bitjes door, en komen die niet gewoon aan? I bedoel: Ik vul mijn MP3-speler via USB met muziek, en volgens mij blijven de bestanden gewoon intact! Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Camera's met tape draaien gewoon de video af en sturen het dan via USB of Firewire digitaal door. Het probleem is alleen dat de bandbreedte van USB vaak te laag is om die streamende video door te sturen, waardoor de camera het gecomprimeerd doorstuurd (met bijvoorbeeld een lagere resolutie), simpelweg omdat het de tape niet langzamer kan laten draaien. Met een fotocamera of mp3 speler is het anders, dan de camera inderdaad gewoon de bitjes doorsturen en maakt het niet uit hoe lang het duurt, als het maar aankomt :)

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Bedankt voor jullie reacties

voodooless
het dockstation functioneerd niet meer (water gevallen)
op dit station had je de mogelijkheid van firewire en usb (helaas nu niet meer mogelijk)
Bestaat er nog een andere manier op

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Skit3000 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:48:
[...]

Camera's met tape draaien gewoon de video af en sturen het dan via USB of Firewire digitaal door. Het probleem is alleen dat de bandbreedte van USB vaak te laag is om die streamende video door te sturen, waardoor de camera het gecomprimeerd doorstuurd (met bijvoorbeeld een lagere resolutie), simpelweg omdat het de tape niet langzamer kan laten draaien. Met een fotocamera of mp3 speler is het anders, dan de camera inderdaad gewoon de bitjes doorsturen en maakt het niet uit hoe lang het duurt, als het maar aankomt :)
Leg me dan eens uit wat het verschil in bandbreedte is tussen USB2 en FireWire400?

.

Juist.

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je goed zoekt kan je wel een nieuwe dockingbase kopen. Omdat de camera zo compact is, heeft men ervoor gekozen om via één in/uitgang onderaan de camera de verschillende nodige uitgangen op de dockingbase aan te bieden.
Ik liet op google ff deze zoekopdracht los en kwam onderandere dit tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door frederikske op 10-12-2006 12:01 ]

• voodooless
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Kaj. schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:57:
Leg me dan eens uit wat het verschil in bandbreedte is tussen USB2 en FireWire400?

.

Juist.
Dat is ook het probleem helemaal niet natuurlijk ;)

Het draait allemaal om standaarden. DV via firewire is gewoon een standaard, en die werkt prima. Voor USB is er iets dergelijks niet. Kom nog bij dat de topologie van USB ongeschikt is om streaming data goed te verwerken. Via de USB output heb je dus vaak maar hale resolutie, en als je pech hebt niet eens degelijke DV compressie.

Doe maar ff een search met mensen die problemen hebben gehad met de kwaliteit van de video van een DV cam via usb aangesloten. Zodra ze Firewire gingen gebruiken: probleem opgelost!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
voodooless schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:09:
[...]

Dat is ook het probleem helemaal niet natuurlijk ;)

Het draait allemaal om standaarden. DV via firewire is gewoon een standaard, en die werkt prima. Voor USB is er iets dergelijks niet. Kom nog bij dat de topologie van USB ongeschikt is om streaming data goed te verwerken. Via de USB output heb je dus vaak maar hale resolutie, en als je pech hebt niet eens degelijke DV compressie.

Doe maar ff een search met mensen die problemen hebben gehad met de kwaliteit van de video van een DV cam via usb aangesloten. Zodra ze Firewire gingen gebruiken: probleem opgelost!
Idd, komt omdat FireWire gemaakt is om stabiel 400Mbit/s over te sturen, die haalt dit dus ook continu. Bij USB heb je een veel hogere CPU-load, en is de transfer vaak niet stabiel, daardoor krijg je dus het kwaliteitsverlies.

Maargoed, ik raad TS aan om een nieuw dockingstation te bestellen bij Sony, want ik denk niet dat je die specifieke kabels los te koop hebt...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1