Toon posts:

PC ziet geen 6H500R0 Maxtor 500GB op Via epia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een weird probleem, ik heb een 500GB Maxtor Diamondmax 11 6H500R0, de Via Epia-M CLE266 ziet maar 138GB, ondanks dat ik ervoor een 400GB van hitachi in had zitten en ik het bios alsnog geupgrade heb. Het BIOS ziet dus slechts 138 en XP en Linux ook. Een collega op mijn werk heeft de disk bij zijn PC thuis geprobeerd en die ziet wel netjes 500GB.
Wat kan ik hier nog aan gaan doen? Helaas is een extra I/O controller niet mogelijk daar mijn PCI slot in mijn Epia al bezet is met een SATA RAID controller.
De speciale tool van Maxtor om disken te installeren werkt ook niet, die ziet ook 137GB...

Ik snap hier echt niets van en kan de disk nu niet gebruiken...

Blurg

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmmm er zijn truukjes hier! Hij ziet 138GB maar bij het booten..maar als je een OS kan draaien onder die 138GB grens dan kun je als die eenmaal is gestart WEL de hele schijf laten zien. Er zijn ook natuurlijk programma's zoals partition magic...die via bootloaders dat vaak kunnen doen.

Dus het kan wel zodra je een OS hebt ge-installeerd dat om de 138Gb grens kan kijken :)

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen OS issue, het OS heeft deze schijf als tweede disk erbij hangen, het OS draait op de eerste disk. Dus dit is een ander probleem.. Het BIOS is hoofdzakelijk het probleem, die ziet dus maar 138GB terwijl hij wel mijn 400GB hitachi disk dus wel correct ziet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:32:
Het is geen OS issue, het OS heeft deze schijf als tweede disk erbij hangen, het OS draait op de eerste disk. Dus dit is een ander probleem.. Het BIOS is hoofdzakelijk het probleem, die ziet dus maar 138GB terwijl hij wel mijn 400GB hitachi disk dus wel correct ziet.
Okay, dat is raar ik heb gehoord van harde schijven met achterop van die plastic switch dingetjes. Misschien dan hij in "legacy" mode staat en dat je een jumper ( ah dat was het ) moet verwijderen!

Helaas zou ik het anders niet weten..als je andere harde schijf wel 400GB is.

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 10-12-2006 13:24 ]

There is no place like ::1