Als ik thuis of op een andere plek waar een beveiligde router aanwezig is inlog dan gaat dat meteen zonder een wachtwoord te hoeven invoeren (na de eerste keer dan, en dan wachtwoord onthouden aanvinken) maar als ik mijn macbookje op school (fontys) aanzet dan moet ik iedere keer opnieuw het wachtwoord voor de 802.1X WEP beveiliging intikken. Daarnaast krijg ik dan ook iedere keer een certificaat wat niet vertrouwd wordt, al heb ik daar de laatste keer dat ik op school was wel aangezet dat het vertrouwd moet worden. maar anyway is het mogelijk de internetverbinding aan op school in te loggen zonder elke keer dat ik hem aanzet dat hele wachtwoord inclusief ook nog eens gebruikersnaam in te hoeven tikken? alvast bedankt.
Wat is er mis met het certificaat? Is het verlopen? Ik kan me voorstellen dat het systeem dan weigert de info op te slaan om jou daarop te kunnen wijzen iedere keer dat je verbinding maakt. Het voorkomt dat je onbeveilgd verbinding maakt terwijl je het niet weet.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wat betreft het moeten intikken, van je inlog gegevens bij het aanzetten van de laptop.
Dat heeft iedereen (ik ook op mijn xp laptop), en dit moet ook van de fontys zo ingesteld zijn op je laptop. Maar wat betreft het certificaat weet ik het niet, ik heb er in ieder geval geen problemen mee.
Dat heeft iedereen (ik ook op mijn xp laptop), en dit moet ook van de fontys zo ingesteld zijn op je laptop. Maar wat betreft het certificaat weet ik het niet, ik heb er in ieder geval geen problemen mee.
Als je in Internet Connect een goede x802-verbinding maakt, daar je wachtwoord invult en zegt dat hij deze moet onthouden zou hij er niet meer naar moeten vragen.
Voor het certificaat, het beste wat je kunt doen is dit certificaat even apart downloaden (je kunt hem uit het schermpje slepen waar je hem moet bevestigen), en deze dan toevoegen aan je Anchors keychain. Hierna zou hij vertrouwd moeten zijn.
Voor het certificaat, het beste wat je kunt doen is dit certificaat even apart downloaden (je kunt hem uit het schermpje slepen waar je hem moet bevestigen), en deze dan toevoegen aan je Anchors keychain. Hierna zou hij vertrouwd moeten zijn.